با درخت انسان نمای عجیب بلغارستان آشنا شوید

راضیه شاهوردی
راضیه شاهوردی سه شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰
با درخت انسان نمای عجیب بلغارستان آشنا شوید

در جنگل‌های بالکان درختی عظیم‌الجثه‌ای وجود دارد که شکلش دقیقاً مانند انسان‌هاست. عکاسی که این درخت راش ۲۰ متری را پیدا کرده، می‌گوید که از شدت تعجب، نمی‌توانسته سخن بگوید. 

دیان کوزو (Deyan Kossev)، عکاس آماتور ۴۹ ساله‌ای است که زیاد سفر می‌‌کند. وی در یکی از سفرهایش، هنگامی که مشغول پیاده‌روی در جنگل‌های کوهستانی بالکان بود، با درختی عجیب برخورد کرد که باعث شد از تعجب زبانش بند بیاید. این درخت راش ۶۵ فوتی (یعنی حدود ۲۰ متری)، انگار از یکی از رمان‌های تالکین (نویسنده‌ی کتاب‌هایی مثل هابیت و سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها) بیرون آمده است.

درخت انسان‌نما

کوزو که اهل کازانلاک بلغارستان است می‌گوید که به نظرش این درخت شبیه انتی به نام تری‌برد (Treebeard the Ent) است. اگر شما هم کتاب‌های ارباب حلقه‌ها یا فیلم‌هایش را دیده باشید، حتماً آن درخت متحرک سخنگو را به خاطر می‌آورید.

ارباب حلقه ها

کوزو توضیح می‌دهد:

من در حال راه رفتن در کوهستان بودم که ناگهان این درخت را دیدم. از شدت حیرت زبانم بند آمده بود و متوقف شده بودم.

کوهستان بالکان

وی ادامه می‌دهد:

این درخت خیلی سورئال بود و دقیقاً مانند یک انسان واقعی بود. پاها، دست‌ها و سر و بدون یک انسان را داشت و حتی نسبت اندازه‌هایش هم درست بود. هیچ‌کس نمی‌داند چرا این درخت به این شکل عجیب درآمده. مردم وقتی آن را می‌بینند زبانشان بند می‌آید. چرا که دیدن درختی که به این شکل انسانی خیلی غیرمعمول است.

چرا این درخت به این شکل رشد کرده؟ آیا در واقع این درخت مردی است که در جنگل گم شده، نفرین شده و برای همیشه به درخت تبدیل شده؟ یا اینکه تنها یکی از درخت‌های انسان نماست که شکلشان مانند انسان‌هاست، اما دلیلی منطقی برایشان وجود ندارد.

دلیل وجود این درخت، هر چیزی که باشد، ارزشش را دارد که به کوهستان‌های بالکان سفر کنید و خودتان پیدایش کنید.

فراموش نکنید برای سفر به مقاصد خارجی و داخلی با تور گردشگری،‌ می‌توانید از موتور جستجوی تور کجارو کمک بگیرید. اگر علاقه‌مند به سفر به بلغارستان هستید، انواع تور بلغارستان را در کجارو با هم مقایسه کرده و از فروشنده‌های معتبر با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه