ماه عسل در مالدیو: وضعیت آب و هوا و راهنمای سفر

محمد حسین غفاری | پنجشنبه, ۱۰ دی ۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

یکی از زیباترین مکان‌های دنیا برای گذراندن تعطیلات و به  ویژه  ماه عسل، جزایر مالدیو در جنوب شرق آسیا هستند. آرامش و اختصاصی بودن شرایط و امکانات در این جزایر، بهترین گزینه برای گذراندن ماه عسلی خاطره‌انگیز هستند. برای دستیابی به پاره‌ای اطلاعات لازم و آشنایی با برخی زیبایی‌ها و شرایط منحصربه‌فرد این جزایر، ما را در کجارو همراهی کنید.

 آن‌هایی که می‌خواهند تعطیلات متفاوتی داشته باشند، بهتر است به اقامتگاه‌ها و هتل‌های کاملا اختصاصی، لوکس و رمانتیک جزایر مالدیو واقع در اقیانوس هند سری بزنند. شهرت مالدیو و آب‌های فیروزه‌ای رنگی که تمام جزایر آن را در برگرفته اند، به‌دلیل وجود امکانات زیاد برای غواصی زیر آب در کلاس جهانی و هتل‌های آبی است که از ویلاهای کاملا اختصاصی تشکیل شده‌اند که این ویلاها یا از طریق اسکله‌های چوبی مخصوصی به ساحل متصل هستند یا حتی به‌صورت شناور ساخته شده و توسعه پیدا کرده‌اند.

ماه عسل در مالدیو

اقامت گاههای مالدیو

اطلاعات مورد نیاز پیش از مسافرت به مالدیو(Maldives)

زبان

زبان ملی مالدیو، دیوهی (Dhivehi) نام دارد اما زبان انگلیسی به‌طور گسترده‌ای در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد و کارکنان هتل‌ها نیز تماما به این زبان آشنایی دارند.

شرایط پرواز

برای رفتن به مالدیو، پروازهایی از شهرهای مهم اروپایی و جنوب شرق آسیا انجام می‌شوند. برای اینکه برآوردی از مدت زمان پرواز داشته باشید، کافی است بدانید سفر با هواپیما از لندن به مالدیو در حدود ۱۱ ساعت به طول می انجامد.

نحوه ی سیر و سفر در جزایر

از طریق تاکسی، قایق یا حتی هواپیماهای کوچک انجام می‌شود.

هواپیماهای دریایی مالدیو

زمان‌های مناسب برای رفتن به مالدیو

زمان مناسب از نظر آب و هوایی

این کشور در تمام طول سال، آفتابی، گرم و شرجی است. عموما ماه آوریل گرم‌ترین ماه و دسامبر نیز سردترین است. فصل بارندگی نیز از ماه می تا سپتامبر است.

زمان مناسب از نظر قیمت‌ها

فصل پررفت و آمد مالدیو، فصل خشک این کشور و از دسامبر تا آوریل است. بنابراین برای اینکه بتوانید قیمت‌های مناسبی را پیدا کنید بهتر است بین ماه‌های می و نوامبر به آنجا سفر کنید.

کارهایی که می‌توان انجام داد

تقریبا هیچ‌کاری

مالدیو یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی زیر آب، شنا و ورزش‌های آبی است. حتی می‌توان فقط گوشه ای نشست و کاری نکرد و دریای بی‌کران را تماشا کرد. می‌توانید انتخاب کنید که در یک خانه ویلایی زیبا روی اقیانوس بمانید و فقط استراحت کنید یا اینکه در عمق دریا شنا کنید و آبزیان رنگارنگ آن را در کنار خود ببینید. کشور مالدیو در جنوب غربی سریلانکا و روی خط استوا قرار گرفته است. این کشور از ۱۱۹۰ جزیره تشکیل شده( فقط  ۲۰۰ تای آن‌ها مسکونی است) و تعداد ۹۰ اقامتگاه نیز در آن ساخته شده است. این اقامتگاه‌ها برای کسانی ساخته شده است که دوست دارند اوقات خود را در آرامش و تنهایی سپری کنند.

لذت بردن از زیبایی‌های زیر آب

می‌توانید با یک زیردریایی مسافربری زیبا، به عمق ۱۲۰ فوتی آب بروید(۹۹ درصد کشور مالدیو را آب فراگرفته و از همین رو حتما باید سفر به اعماق آب‌های آن را نیز در برنامه‌های خود داشته باشید). با رفتن به زیر آب می‌توانید مرجان‌ها، انواع ماهی‌های صخره‌ای، شیرماهی، لاک‌پشت، دسته‌های عظیم ماهی‌های کوچک وحتی کوسه‌های سفید صخره‌ای را از نزدیک ببینید. بعضی از برنامه‌های تورهای گردشگری زیر دریا، شامل دیدن کشتی‌های غرق شده قدیمی یا غذا دادن به کوسه‌هاست. تورهای شبانه‌ای هم وجود دارند که با چراغ‌های مخصوصی به سفر زیر آب می‌روند. زیردریایی نهنگ یکی از این نمونه‌هاست.

آکواریوم های مالدیو

سفری با نهنگ‌ها و دلفین‌ها

با وجود آب‌های روشن و تمیز و موجودات فراوان دریایی، مالدیو یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای دیدن نهنگ‌ها و دلفین‌ها در محیط زیست طبیعی خودشان است. در اینجا بیشتر از ۲۰ نمونه مختلف از انواع این موجودات از نهنگ آبی (بزرگترین موجود زنده دنیا) گرفته تا دلفین‌های هنرمند زندگی می‌کنند. قایق‌های سیاحتی نیز وجود دارند تا شما را به دیدن انواع نهنگ‌هایی ببرند که شاید در هیچ جای دیگری نتوانید آن‌ها را ببینید. این نهنگ‌ها شامل نهنگ‌های سرخربزه‌ای، نهنگ‌های سرکوچک و انواع دیگر نهنگ‌های مناطق حاره‌ای هستند. حتی در این منطقه نهنگ‌های قاتل(Orcas) بسیار زیبای سفید و سیاه هم دیده شده‌اند.

شب های مالدیو

منبع: The Knot

مطالب مرتبط:

دیدگاه