جذابیت ایرانگردی و هتل‌ های خاص آن

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۴
جذابیت ایرانگردی و هتل‌ های خاص آن

ایران دارای مقاصد گردشگری متعدد و متنوعی نظیر اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز و کیش است. درباره این مقاصد ارزشمند و هتل‌های خاص آن‌ها بیشتر بخوانید.  

ایران یک کشور بسیار زیبا، با تاریخ و فرهنگ غنی در جهان است که در آن جذابیت‌های گردشگری زیادی وجود دارد.

به غیر از تهران که پایتخت کشور است، شهرهای دیگری هستند که به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری بیشتر، به‌عنوان شهرهای توریستی شناخته می‌شوند. در ادامه قصد داریم شما را با تعدادی از این شهرها آشنا کنیم تا برای یکبار هم که شده ایرانگردی را تجربه کنید. برای رزرو هتل در این شهرها می‌توانید از پلتفرم‌های آنلاین کمک بگیرید.

مشهد، مکانی زیارتی و سیاحتی

مشهد یکی از شهرهای مذهبی ایران است که در خراسان رضوی واقع شده است و قدمتی تاریخی دارد. در این شهر به غیر از بارگاه امام رضا (ع) که بسیاری از مردم را به‌سمت خود می‌کشاند، جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارند. مانند مسجد گوهرشاد، آرامگاه فردوسی، موزه مردم شناسی، پارک مینیاتوری، جنگل وکیل آباد و بسیاری از بازارها و مراکز خریدی که در هر شهری دیده نخواهد شد. تمام این موارد در کنار هم باعث شده تا مشهد به یک قطب توریستی در ایران تبدیل شود.

برای اقامت در این شهر می‌توانید دو هتل درویشی و مدینه‌ الرضا را انتخاب کنید. هر دو هتل پنج ستاره هستند و امکانات خاصی را در اختیارتان قرار می‌دهند. همچنین دسترسی خوبی به حرم دارند و در عرض چند دقیقه به آنجا می‌رسید.

کیش، قطب توریستی ایران

کیش یکی از جزایر بسیار زیبای ایران است که در منطقه جنوبی کشور واقع شده و سالانه مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند. در این جزیره به غیر از طبیعت بکر و آب و هوای مطبوع، میراث فرهنگی و تاریخی چون مسجد فردوسی، آرامگاه هارونیه، قلعه دیباج و... دیده می‌شود. همچنین مراکز تفریحی و رفاهی زیادی وجود دارند که مسافران را سرگرم می‌کنند همچون ساحل و دریای تمیز که مکان مناسبی برای قدم زدن و استراحت است، مراکز خرید لوکس و شیک که با قیمتی مناسب کالاهای مختلف را به فروش می‌رسانند، تفریحات آبی مهیج و سرگرم‌کننده، کشتی یونانی زیبا و پارک دلفین‌ها که تنها چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری این جزیره هستند.

برای اقامت در جزیره کیش هتل‌های زیادی وجود دارد. اما سه هتل داریوش، ترنج و پارسیان به‌عنوان هتل‌های پنج ستاره، از رتبه خوبی برخوردارند و امکانات رفاهی خوبی از جمله رستوران، استخر، سالن ورزشی و... را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

اصفهان، نصف جهان

اصفهان به‌عنوان یک شهر تاریخی و فرهنگی در ایران شناخته می‌شود و در تمام فصول سال، مسافران زیادی به آن‌ سفر می‌کنند. از زیبای‌های شهر اصفهان که آن را به مکانی توریستی تبدیل کرده است، میدان نقش جهان و ۳۳ پل هستند که با معماری منحصربه‌فرد خود توانسته‌اند بازدیدکنندگان زیادی را جذب کنند. عمارت عالی قاپو نیز مکان دومی است که به جذابیت‌های این شهر می‌افزاید. علاوه بر این مکان‌ها، چهل ستون، مسجد جامع، پل خواجو و بسیاری از کلیساهای زیبا از مقاصد گردشگری این شهر به شمار می‌روند.

اگر قصد اقامت در شهر اصفهان را دارید، هتل‌های عباسی، کوثر، عطار بسیار زیبا و منحصربه‌فرد هستند و امکانات زیادی از جمله استخر، سالن ورزشی، اینترنت رایگان، کافی شاپ، رستوران و... را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

عکس اول متنی رپورتاژ جذابیت ایرانگردی و جذابیت هتل‌ های خاص آن

شیراز، شهر شعر و ادب

اگر شما هم به شعر و ادبیات علاقه زیادی دارید، حتما به شهر شیراز سفر کنید. برترین بناهای تاریخی در این شهر زیبا ساخته شده و با جاذبه‌های گردشگری متنوع خود، توانسته نظر توریست‌های زیادی را جلب کند. باغ ارم یکی از مهم‌ترین باغ‌های شیراز است که در قلب شهر قرار دارد و با فضای سرسبز به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. آرامگاه سعدی و حافظ، مقبره کوروش و تخت جمشید نیز مکان‌های مهم دیگری هستند که در این شهر دیده می‌شوند.

برای اقامت در شهر شیراز می‌توانید به هتل‌ بزرگ، هتل زندیه، هتل چمران و هتل هما که پنج ستاره هستند مراجعه کنید. این هتل‌ها چشم‌انداز خوبی به کل شهر دارند و به‌راحتی به تمام اماکن تاریخی و کوچه باغ‌های شهر دسترسی خواهید داشت.

تبریز، زیبای ایران

تبریز یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که به‌ویژه در فصل تابستان مکان مناسبی برای سفر بوده و توریست‌های زیادی به آنجا سفر می‌کنند. این شهر بنایی باستانی و تاریخی دارد و این موضوع کاملا در بافت کوچه‌ها و بازارهای شهر مشهود است. پیشنهاد می‌شود حتما برای یکبار هم که شده به این شهر سفر کنید و از مقاصد گردشگری آن لذت ببرید. دو هتل پارس ائل گلی و شهریار بسیار مدرن و زیبا هستند و خدمات تفریحی و رفاهی خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند؛ بنابراین می‌توانند مکان خوبی برای اقامت در تبریز باشند. همچنین این دو هتل دسترسی خوبی به مکان‌های دیدنی شهر از جمله مقبره الشهدا، مسجد کبود، بازار بزرگ تبریز، ائل گلی و... دارند.

رزرو اینترنتی هتل در شهرهای توریستی ایران

عکس پایانی رپورتاژ جذابیت ایرانگردی و جذابیت هتل‌ های خاص آن

تمام شهرهای ایران مقاصد زیبایی برای گردش و سفر هستند و نمی‌توان تفاوتی میان آن‌ها قائل شد. اما بعضی از شهرها جاذبه‌های گردشگری بیشتری دارند و توریست‌های بیشتری را جذب می‌کنند. به غیر از مکان‌هایی که عنوان شد، شهرهای دیگری چون یزد، کاشان، بوشهر، قشم و... وجود دارند که به‌عنوان مقاصد توریستی شناخته می‌شوند و سالانه مسافران زیادی به این شهرها سفر می‌کنند.

برای سفر به هر شهر، باید مکانی را برای اقامت انتخاب کرد. قطعا اولین گزینه هتل است که امکانات خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. برای رزرو هتل، یا باید به‌صورت حضوری اقدام کنید که قطعا کار دشواری است، یا می‌توانید به‌صورت اینترنتی از پلتفرم‌های آنلاین کمک بگیرید. این سامانه یک فضای گسترده را دراختیارتان قرار می‌دهد تا با یک جست‌وجوی ساده، بتوانید به بهترین هتل‌های شهر دسترسی پیدا کنید. حتی تمام امکانات و قیمت اقامت نیز در این پلتفرم برایتان نمایش داده می‌شود تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه