بهترین اقامتگاه های بومگردی گیلان | آدرس + امکانات و قیمت

شقایق  وحیدی
شقایق وحیدی سه شنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
بهترین اقامتگاه های بومگردی گیلان | آدرس + امکانات و قیمت

اقامتگاه‌های بوم گردی گیلان علاوه بر ایجاد فرصتی برای تجربه زندگی روستایی و درک فرهنگ بومی، امکان لمس طبیعت بکر منطقه را فراهم می‌کنند.

استان گیلان یکی از سرسبزترین استان‌های خطه شمالی کشور محسوب می‌شود که هر سال میزبان گردشگران بسیاری است. این استان با وجود کوهستان‌های زیبا، دریا و جنگل‌های انبوه، جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد که بسیاری از گردشگران را به برپایی کمپ و گشت‌وگذار در دل طبیعت ترغیب می‌کند. یکی از بهترین تجربه‌ها در سفر به گیلان اقامت در بومگردی های گیلان است که فرصت مناسبی برای آشنایی و تجربه سبک زندگی روستایی و آشنایی با فرهنگ بومی منطقه را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

با کجارو همراه باشید تا با برخی از بوم گردی های گیلان آشنا شوید.

بهترین بوم گردی های گیلان:

اقامتگاه بوم گردی صدف رشت

  • آدرس: جاده رشت به انزلی، نرسیده به نمایندگی ایر تویوتا پژوهش، مقابل کارخانجات پوشش (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۰۲۷۴۰۵۱۲۰
  • صفحه اینستاگرام: sadaf.garden@
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ورود: ۱۴:۰۰ 
  • خروج: ۱۲:۰۰

اقامتگاه صدف

منبع: صفحه اینستاگرام بوم گردی صدف

اقامتگاه بوم گردی صدف شامل کلبه‌های چوبی با معماری منحصربه‌فرد و استثنایی است که در میان باغی با مساحت ۶,۰۰۰ متر مربع قرار دارد. این اقامتگاه در کیلومتر چهار جاده رشت به انزلی و ۱۰ کیلومتری مرکز شهر رشت (۱۵ دقیقه) قرار گرفته است و با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، دسترسی خوبی به مراکز خرید و جاهای دیدنی شهرستان‌های رشت و انزلی دارد. 

فضای بسیار دنج و دوست‌داشتنی اقامتگاه بوم گردی صدف، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. وجود آلاچیق‌های زیبا و برکه آبی کوچک در داخل محوطه امکان خوبی برای عکاسی فراهم آورده است؛ علاوه بر این، می‌توانید در محوطه این اقامتگاه آتش روشن کنید و شب‌ها با خانواده و دوستان خود دور آتش جمع شوید.

اقامتگاه بوم گردی صدف چهار کلبه چوبی دارد که به جهت تامین رفاه حال گردشگران همه مجهز به آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند. برخی از کلبه‌های چوبی این اقامتگاه به‌صورت دوبلکس و با اتاق خوابی مجزا طراحی شده‌اند. اقامتگاه بوم گردی صدف در ۳۶ کیلومتری (۴۵ دقیقه) بلوار انزلی، ۲۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی (۳۰ دقیقه‌ای) قرار دارد و در فاصله ۵۰ کیلومتری پل چوبی کیاشهر و پارک ملی بوجاق (یک ساعت) است.

جدول قیمت و اطلاعات واحدها در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نام واحدنوع واحد زیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافیرنج قیمت برای یک شب اقامت (تومان)
کلبه شماره یککلبه چوبی یک‌خوابه (دوبلکس)۶۰ چهار نفریک تختخواب دو نفره، اسپیلت، شوفاژ و تراس در طبقه بالا، سرویس فرنگی و حمام، دو مبل تختخواب‌شو، میز ناهارخوری و یخچال و آشپزخانه مجهز در طبقه پایین۲,۰۰۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰
کلبه شماره دوکلبه چوبی فلت (سوییت)۲۰دو نفریک تختخواب دو نفره، اسپیلت، بخاری، تراس، سرویس فرنگی و حمام، تلویزیون، میز ناهارخوری و یخچال و آشپزخانه مجهز در طبقه دوم

۸۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰

کلبه شماره سهکلبه چوبی یک‌خوابه (دوبلکس)۵۰  چهار نفریک تختخواب دو نفره، اسپیلت، تراس در طبقه بالا، سرویس فرنگی و حمام، دو رخت‌خواب سنتی، شومینه، میز ناهارخوری، تلویزیون، مبلمان، یخچال و آشپزخانه مجهز در طبقه پایین۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۱,۷۰۰,۰۰۰
کلبه شماره چهارکلبه دو خوابه  دوبلکس۱۲۰ ۶ نفر

دو تختخواب دو نفره و دو تخت یک نفره، تراس در طبقه بالا و تلویزیون، مبلمان، شوفاژ، بخاری گازی، سرویس فرنگی، ایرانی و حمام، یخچال و آشپزخانه، دو رخت‌خواب سنتی در طبقه پایین

۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۱,۸۰۰,۰۰۰

منبع جدول:  صفحه اینستاگرام بوم گردی صدف و  وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی صدف

خانه امیر و زهرا رشت

  • آدرس: خیابان ساغریسازان (بادی الله)، خیابان بلورچیان، خانه تاریخی درویش (مشاهده روی نقشه)
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۴:۰۰
  • ساعت خروج: ۱۲:۰۰

خانه امیر و زهرا

منبع: صفحه اینستاگرام بوم گردی امیر و زهرا

خانه امیر و زهرا در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های رشت به نام ساغریسازان قرار دارد و در فاصله دو کیلومتری از مرکز شهر (کمتر از پنج دقیقه) واقع شده است. برای دسترسی به محله ساغریسازان کافی است خود را به میدان بسیج برسانید و سپس وارد خیابان مطهری شوید. برای رسیدن به خانه امیر و زهرا باید از میان کوچه‌های این محله قدیمی عبور کنید. 

خانه امیر و زهرا یکی از خانه‌های تاریخی رشت است که به دوره قاجار تعلق دارد و توسط دو جوان گرافیست خریداری و مرمت شده است. این خانه که در حال حاضر یکی از اقامتگاه های بوم گردی ایران به شمار می‌آید، تا پیش از آن به خانه درویش شهرت داشت؛ چراکه آخرین ساکنان آن فرزندان یک درویش بودند. اطلاعاتی دقیقی در مورد اینکه چه کسانی این خانه را ساخته‌اند در دسترس نیست؛ اما آقای یوسفی‌نژاد از ساکنان قدیمی خانه امیر و زهرا که در این خانه متولد شده، هنوز در قید حیات است و گاهی به این خانه سر می‌زند. خانه امیر و زهرا فعالیت خود را به‌عنوان بوم گردی از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ خورشیدی آغاز کرد و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی اطراف رشت، محل مناسبی برای اقامت به نظر می‌رسد.

پنجره‌های خانه امیر و زهرا

منبع: صفحه اینستاگرام بوم گردی امیر و زهرا

خانه امیر و زهرا در محله قدیمی ساغریسازان واقع شده و به دوران قاجار تعلق دارد

خانه امیر و زهرا با حیاط کوچک و دلنشین سنگ‌فرش‌شده، ایوان دلربا، دیوارهای آجری زیبا و شیشه‌های رنگی، شما را آماده سفری به گذشته می‌کند. در گوشه و کنار خانه نیز اشیای قدیمی با ظرافت خاصی انتخاب و چیده شده‌اند. سقف سفالی خانه امیر و زهرا نیز که با دقت بسیاری مرمت شده، جلوه‌ای خاص به این مهمان‌خانه داده است. خانه امیر و زهرا در دو اتاق از گردشگران پذیرایی می‌کند؛ البته این امکان وجود دارد که هر دو را به‌طور کامل رزرو کنید و طبقه دوم را به‌طور کامل در اختیار داشته باشید. 

شما می‌توانید در نزدیکی خانه امیر و زهرا و در کوچه‌های محله قدیمی ساغریسازان پیاده‌روی کنید و به یخ‌ در بهشت معروف حاج رجب سر بزنید. در این مغازه می‌توانید انواع یخ در بهشت‌های متنوع و خوشمزه آن همچون طالبی، تمشک و موز را امتحان کنید؛ البته مغازه حاج رجب در زمستان‌ها با کدو حلوایی پخته به استقبال مشتریان خود می‌رود. این مغازه در فاصله ۶۰۰ متری خانه امیر و زهرا است و شما می‌توانید با پیاده‌روی در کمتر از ۱۰ دقیقه خود را به آن برسانید. علاوه بر این، می‌توانید برای صرف صبحانه یا قهوه‌ای در میان روز با پیاده‌روی کمتر از پنج دقیقه به کافه چرخ بروید. این کافه، خانه‌ای تاریخی و زیبا با قدمتی در حدود ۸۰ سال است. 

از خانه امیر و زهرا با ‌۲۰۰ متر پیاده‌روی و در کمتر از پنج دقیقه می‌توانید به دیدن یکی دیگر از خانه‌های تاریخی محله ساغریسازان بروید که امروز با عنوان خانه فرهنگ گیلان فعالیت می‌کند.

اقامت در خانه امیر و زهرا فقط به‌صورت اختصاصی و با معرفی قبلی امکان‌پذیر است.

اقامتگاه بوم گردی لاکوجان سنگر

  • آدرس: روستای سراوان، بلوار امام رضا، بالاتر از گذر خان عمو، نرسیده به خیابان حسین فکوری (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۱۱۴۱۸۱۵۵۱_ ۰۹۰۴۶۷۴۳۱۴۵
  • صفحه اینستاگرام: lako_jaan@
  • رده قیمتی: ارزان
  •  ساعت ورود: ۱۵:۰۰
  • ساعت خروج: ۱۱:۰۰

لاکو جان

منبع: صفحه اینستاگرام بوم گردی لاکو جان

اقامتگاه بوم گردی لاکوجان عمارتی چوبی و زیبا است که در دل روستاهای سرسبز سروان قرار دارد. این عمارت در فاصله ۲۴ کیلومتری مرکز شهر رشت (۲۵ دقیقه) قرار گرفته است و به همین جهت دسترسی خوبی به امکانات شهری دارد. علاوه بر این به‌واسطه قرار گرفتن در فضای روستا از محیطی دنج و سکوت خوبی نیز برخوردار است. ‌برای دسترسی به این اقامتگاه باید در جاده قزوین به رشت، پیش از پلیس راه وارد بلوار امام رضا شوید. در ابتدای این خروجی کاروانسرای لات (شاه عباسی) قرار گرفته است. 

اتاق‌های اقامتگاه بوم گردی لاکو جان تراس‌های زیبایی دارند که می‌توانید برای صرف صبحانه و استراحت نیم‌روزی زمانی را در آن‌ها سپری کنید. علاوه بر این، در محوطه نیز آلاچیق‌هایی برای استراحت و صرف چای برای مهمانان در نظر گرفته شده است. 

در محوطه اقامتگاه بوم گردی لاکوجان امکان برپایی آتش وجود دارد و می‌توان برای شب‌نشینی و صرف چایی دلچسپ برنامه‌ریزی کرد. علاوه بر این، می‌توانید برای ناهار یا شام انواع غذاهای محلی را سفارش دهید؛ فقط کافی است یک روز قبل با مجموعه هماهنگ کنید. در اقامتگاه بوم گردی لاکوجان امکان ثبت تصویر با لباس‌های محلی گیلان نیز وجود دارد. 

اقامتگاه بوم گردی لاکوجان با موزه میراث روستایی هفت کیلومتر (کمتر از ۱۰ دقیقه)‌ و با پارک جنگلی سراوان ۹ کیلومتر (۱۰ دقیقه) فاصله دارد و شما می‌توانید برای پیاده‌روی و عکاسی در این موزه و جنگل‌های زیبا برنامه‌ریزی کنید. علاوه بر این، اقامتگاه با دریاچه زیبا و معروف عروس حلیمه جان ‌۲۰ کیلومتر (۳۰ دقیقه) فاصله دارد. 

هزینه اقامت در همه سوییت‌های بوم گردی لاکو جان به‌ازای هر نفر اضافه ۴۰۰,۰۰۰ تومان است. جدول قیمت و اطلاعات واحدها در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نام واحد زیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافیرنج قیمت برای یک شب اقامت (تومان)
گیل سو۲۴سه نفر پایه + دو نفر اضافهصبحانه، پنج رخت‌خواب سنتی، اسپیلت، شوفاژ، سرویس فرنگی و حمام، میز ناهارخوری، تراس، یخچال و تلویزیون۹۰۰,۰۰۰ تا ۱,۳۵۰,۰۰۰
گیلار۲۴سه نفر پایه + دو نفر اضافه
صبحانه، پنج رخت‌خواب سنتی، اسپیلت، شوفاژ، سرویس فرنگی و حمام، میز ناهارخوری، تراس، یخچال و تلویزیون

۱,۱۰۰,۰۰۰ تا ۱,۳۵۰,۰۰۰

گیل بانو۱۷سه نفر پایه + یک نفر اضافهصبحانه، چهار رخت‌خواب سنتی، اسپیلت، شوفاژ، سرویس فرنگی و حمام، میز ناهارخوری، تراس، یخچال و تلویزیون۹۰۰,۰۰۰ تا ۱,۱۰۰,۰۰۰
گیل یار۱۷سه نفر پایه + یک نفر اضافه

صبحانه، چهار رخت‌خواب سنتی، اسپیلت، شوفاژ، سرویس فرنگی و حمام، میز ناهارخوری، تراس، یخچال و تلویزیون

۸۰۰,۰۰۰ تا ۱,۱۰۰,۰۰۰
گیله وا۱۷سه نفر پایه + یک نفر اضافه

صبحانه، چهار رخت‌خواب سنتی، اسپیلت، شوفاژ، سرویس فرنگی و حمام، میز ناهارخوری، تراس، یخچال و تلویزیون

۷۰۰,۰۰۰ تا ۸۰۰,۰۰۰

منبع جدول:  صفحه اینستاگرام بوم گردی لاکو جان و  وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی لاکو جان

اقامتگاه بوم گردی لوتکا انزلی

  • آدرس: جاده رشت به انزلی، کمربندی خمام، میدان ولیعصر، بلوار ولیعصر (جاده تسیه خمام)، جاده خشک‌بیجار به سرخشکی، روستای سرخشکی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۱۱۶۲۳۸۱۵۶
  • صفحه اینستاگرام: ecolotka@
  • سایت: www.ecolotka.ir
  • رد قیمتی: ارزان
  •  ساعت ورود: ۱۴:۰۰
  • ساعت خروج: ۱۲:۰۰

لوتکا

منبع: صفحه اینستاگرام بوم گردی لوتکا

بوم گردی لوتکا خانه‌ای با قدمت ۵۰ سال است که از روستای کوشال از توابع رودبنه در لاهیجان به انزلی آورده شده است

اقامتگاه بوم گردی لوتکا با وسعت ۵۰,۰۰۰ متر مربع در محدوده منطقه آزاد انزلی و روستای سرخشکی قرار دارد. برای دسترسی به این اقامتگاه باید از رشت به‌سمت شهر انزلی بروید و در جاده رشت به انزلی مسیر خود را ادامه دهید تا به سه راه حسن رود یا لیجارکی برسید. در این سه راه وارد بلوار فاتحی شوید و مسیر خود را به‌سمت روستای سرخشکی و اقامتگاه بوم گردی لوتکا ادامه دهید. این اقامتگاه در فاصله ۲۶ کیلومتری شهر رشت (۴۰ دقیقه) و ۲۸ کیلومتری شهر انزلی (۴۰ دقیقه) قرار دارد. 

بخش اصلی اقامتگاه بوم گردی لوتکا خانه‌ای با قدمت ۵۰ سال است که از روستای کوشال از توابع رودبنه در لاهیجان به روستای سرخشکی آمده و در سه مرحله واچینی، انتقال و بازچینی مجدد بنا شده است. مالکان اصلی خانه، عیسی خان و همسرش فوت کرده‌اند و این خانه توسط پسر خانواده با هدف حفظ خاطرات به این بوم گردی فروخته شده است. علاوه بر بنای دو طبقه خانه عیسی خان که در آن از مهمانان پذیرایی می‌شود، اقامتگاه بوم گردی لوتکا سه کلبه اورجینی و یک واحد مستر نیز دارد. 

در محوطه اقامتگاه بوم گردی لوتکا در میان فضایی سرسبز آلاچیق‌هایی قرار دارد که مهمانان می‌توانند برای صرف غذا و چای در آن اتراق کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اقامتگاه حضور مردم محلی در بخش‌های مختلف است؛ برای مثال، صنایع دستی و حصیرهایی که در آن فروخته می‌شود، توسط زنان روستای سرخشکی بافته شده‌اند. شما می‌توانید غذاهایی که توسط زنان محلی آماده می‌شوند، برای وعده ناهار و شام انواع غذاهای محلی را میل کنید.

در باغچه اقامتگاه لوتکا انواع محصولات همچون گوجه، سیب‌زمینی، بادمجان، خیار و بسیاری سبزیجات محلی کشت می‌شود و در پخت غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قایق ماهیگیری لوتکا

منبع: صفحه اینستاگرام بوم گردی لوتکا

لوتکا در زبان محلی به‌معنای قایق ماهیگیری است، این اقامتگاه به‌دلیل وجود رودخانه‌ای در نزدیکی خود این نام را برگزیده و اسکله‌ای کوچک و قایقی در کنار آن تعبیه کرده است تا گردشگران بتوانند با این قایق‌های ماهی‌گیری در فضای رودخانه تردد کنند. 

اقامتگاه بوم گردی لوتکا در فاصله ۹ کیلومتری منطقه آزاد انزلی (کمتر از ۲۰ دقیقه) و ۳۰ کیلومتری بلوار و تالاب انزلی (۴۵ دقیقه) قرار دارد و شما می‌توانید به‌راحتی برای بازدید از این امکان تفریحی و گردشگری اقدام کنید. پارک ملی بوجاق در فاصله ۲۷ کیلومتری (۵۰ دقیقه) و پل چوبی کیاشهر در فاصله ۳۱ کیلومتری (۴۵ دقیقه) این مجموعه قرار دارد. 

هزینه اقامت در همه سوییت‌های بوم گردی لوتکا به‌ازای هر نفر اضافه ۲۵۰,۰۰۰ تومان است. جدول قیمت و اطلاعات واحدها در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نام واحد زیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافیرنج قیمت برای یک شب اقامت (تومان)

خانه  عیسی خان طبقه دوم  

۲۰سه نفر پایه + سه نفر اضافهصبحانه، ۶ رخت‌خواب سنتی، سرویس فرنگی و حمام، یخچال اشتراکی، اسپیلت، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، رستوران۱,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱,۲۰۰,۰۰۰
خانه عیسی خان طبقه همکف۲۰سه نفر پایه + دو نفر اضافهصبحانه، چهار رخت‌خواب سنتی، سرویس فرنگی و حمام، یخچال اشتراکی، اسپیلت، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، رستوران

۱,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱,۲۰۰,۰۰۰

واحد ویلایی مستر۹۰سه نفر پایه + سه نفر اضافهیک تختخواب دو نفره، مبلمان، آشپزخانه، میز ناهارخوری، اسپیلت، سرویس فرنگی و حمام، چهار رخت‌خواب سنتی، تلویزیون، بخاری، سرویس بهداشتی ایرانی، سرویس فرنگی و حمام۱,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱,۲۰۰,۰۰۰
کلبه سه اورجینی۱۶دو نفر پایه + دو نفر اضافه

صبحانه، یک تختخواب دو نفره، دو رخت‌خواب سنتی، سرویس فرنگی، حمام، بخاری، پنکه سقفی، یخچال اشتراکی با سه واحد در چایخانه مجاور

۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۱,۸۰۰,۰۰۰
کلبه چهار اورجینی۱۶دو نفر پایه + دو نفر اضافه

صبحانه، یک تختخواب دو نفره، دو رخت‌خواب سنتی، سرویس فرنگی، حمام، بخاری، پنکه سقفی، یخچال اشتراکی با سه واحد در چایخانه مجاور

۷۰۰,۰۰۰ تا ۸۰۰,۰۰۰
کلبه پنج اورجینی۱۳یک نفر پایه + یک نفر اضافه

صبحانه، یک تختخواب تک نفره، یک رخت‌خواب سنتی، سرویس ایرانی، حمام، بخاری، پنکه سقفی، یخچال اشتراکی با سه واحد در چایخانه مجاور

۴۰۰,۰۰۰ تا ۴۵۰,۰۰۰
کلبه ۶ اورجینی۵۰سه نفر پایه + سه نفر اضافهصبحانه، یک تختخواب دو نفره، ۶ رخت‌خواب سنتی، میز ناهار خوری، مبلمان، سرویس ایرانی، حمام، بخاری، کولر گازی، یخچال اشتراکی با سه واحد در چایخانه مجاور۹۰۰,۰۰۰ تا ۱,۲۰۰,۰۰۰

منبع جدول:  صفحه اینستاگرام بوم گردی لوتکا و  وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی لوتکا

اقامتگاه بوم گردی ماه سو انزلی

  • آدرس: روستای طالب‌آباد، بازار گیلار، خیابان شهید پدر صفت شرقی، نرسیده به تالار پیمان (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۱۳۴۴۴۰۲۰۸۹
  • صفحه اینستاگرام: mahsoo_ecolodge@
  • رده قیمتی: گران
  • ساعت ورود: ۱۴:۰۰
  • ساعت خروج: ۱۲:۰۰

ماه سو

منبع: صفحه اینستاگرام بوم گردی ماه سو

اقامتگاه بوم گردی ماه سو بندر انزلی واقع در شهرستان بندر انزلی و روستای طالب‌آباد در سال ۱۳۹۸ خورشیدی فعالیت خود را آغاز کرد. برای دسترسی به این مجموعه باید به‌سمت جاده رشت به انزلی حرکت کنید و با عبور از شهرستان خمام و روستای حسن رود اولین دوربرگردان بعد از پارک طالب‌آباد را دور بزنید؛ سپس باید وارد خیابان طالب‌آباد شوید و مسیر خود را به‌سمت اقامتگاه ماه سو بندر انزلی ادامه دهید. اقامتگاه ماه سو در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر رشت (۴۰ دقیقه) و ۱۲ کیلومتری (۲۰ دقیقه) شهر انزلی قرار دارد. 

اقامتگاه بوم گردی ماه سو بندرانزلی سوییت‌های مجهز یک تا ۶ تخته دارد که برخی از آن‌ها دارای ایوان اختصاصی هستند. این سوییت‌ها به نام شاعران فارسی‌زبان نام‌گذاری شده‌اند. 

 بوم گردی ماه سو نام شاعران و مشاهیر مطرح ایرانی را روی کلبه‌ها و سوییت‌های خود گذاشته است

اقامتگاه بوم گردی ماه سو رستورانی به نام «هزار و سیصد و چهل و سه» دارد؛ که با فضایی سنتی و شیشه‌های رنگی، یکی از بخش‌های جذاب مجموعه محسوب می‌شود. این رستوران علاوه بر داشتن منوی متنوعی برای صبحانه، ناهار و شام، منویی را نیز به کافه اختصاص داده است و می‌توانید انواع نوشیدنی‌های فصل را در این فضا میل کنید. علاوه بر این، اقامتگاه بوم گردی ماه سو در مزرعه‌ای به پرورش محصولات ارگانیک می‌پردازد و از این محصولات تازه در سالادها و غذاهای رستوران خود استفاده می‌کند.

اقامتگاه بوم گردی ماه سو گلخانه با تنوع بالایی از گل و گیاه دارد که در آن امکان تماشا و خرید گلدان‌های زیبا و زینتی نیز برای مهمانان مهیا است. در کنار این گلخانه زیبا می‌توان از باغ پرندگانی کوچک این مجموعه نیز بازدید کرد که میزبان پرنده‌هایی محدود و رنگارنگ است.

در فضای بوم گردی ماه سو کلبه‌هایی چوبی و آلاچیق‌هایی برای صرف چای و غذا نیز وجود دارد که به نام مشاهیری همچون ناصرخسرو، قیصر امین‌ پور، پروین اعتصامی، اخوان ثالث، فریدون مشیری و هوشنگ ابتهاج نام‌گذاری شده‌اند. در کنار این آلاچیق‌ها استخر و تاب دو نفره‌ای زیبا نیز وجود دارد؛ که می‌توان ساعتی را در کنار آن سپری کرد. از دیگر امکانات این بوم گردی می‌توان به کوچه عشاق و باغ آریایی اشاره کرد که فضاهای مناسبی برای برگزاری مراسم‌های دو نفره یا برپایی جشن نامزدی و عروسی هستند. 

مجموعه ماه سو فضاهایی را نیز به بازی کودکان و بزرگسالان، فروش صنایع دستی و عکاسی با لباس محلی اختصاص داده است. مجموعه ماه سو با بلوار انزلی ۱۵ کیلومتر (۲۰ دقیقه) و با پناهگاه حیات وحش چوکام کمتر از پنج کیلومتر (۱۰ دقیقه) فاصله دارد. ساحل تفریحی قو در فاصله ۱۰ کیلومتری (۱۵ دقیقه) و پارک ساحلی پاسداران نیز در فاصله ۲۰ کیلومتری (۳۰ دقیقه) این مجموعه قرار گرفته‌اند.

هزینه اقامت در همه سوییت‌های بوم گردی ماه سو به‌ازای هر نفر اضافه ۳۵۰,۰۰۰ تومان است. جدول قیمت و اطلاعات واحدها در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نام واحد زیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافیرنج قیمت برای یک شب اقامت (تومان)
مولانا۲۲یک نفر پایه + یک نفر اضافهیک عدد تخت سینگل (یک نفره)، سرویس کف‌خواب، ایوان اختصاصی با میز و نیمکت، سینک ظرف‌شویی، وسایل آشپزخانه بدون امکان پخت و پز، سرویس فرنگی و حمام، تلویزیون، یخچال، بخاری و اسپیلت۹۰۰,۰۰۰ تا ۱,۴۰۰,۰۰۰
عطار۲۲یک نفر پایه + یک نفر اضافه
یک عدد تخت سینگل (یک نفره)، سرویس کف‌خواب، ایوان اختصاصی با میز و نیمکت، سینک ظرف‌شویی، وسایل آشپزخانه بدون امکان پخت و پز، سرویس فرنگی و حمام، تلویزیون، یخچال، بخاری و اسپیلت

۹۰۰,۰۰۰ تا ۱,۴۰۰,۰۰۰

حافظ۳۲دو نفر پایه + یک نفر اضافهیک عدد تخت دابل (دو نفره)، سرویس کف‌خواب، ایوان مشترک با اتاق‌های کناری به‌همراه میز و صندلی، سینک ظرف‌شویی، وسایل آشپزخانه بدون امکان پخت و پز، سرویس فرنگی و حمام، تلویزیون، یخچال، بخاری و اسپیلت

۲,۰۵۰,۰۰۰ تا ۲,۳۰۰,۰۰۰

سعدی۳۲ دو نفر پایه + یک نفر اضافهیک عدد تخت دابل (دو نفره)، سرویس کف‌خواب، ایوان مشترک با اتاق‌های کناری به‌همراه میز و صندلی، سینک ظرف‌شویی، وسایل آشپزخانه بدون امکان پخت و پز، سرویس فرنگی و حمام، تلویزیون، یخچال، بخاری و اسپیلت

۲,۰۵۰,۰۰۰ تا ۲,۳۰۰,۰۰۰

خیام۳۲ دو نفر پایه + یک نفر اضافه یک عدد تخت دابل (دو نفره)، سرویس کف‌خواب، ایوان مشترک با اتاق‌های کناری به‌همراه میز و صندلی۲,۰۵۰,۰۰۰ تا ۲,۳۰۰,۰۰۰
فروغ فرخزاد۳۲ دو نفر پایه + یک نفر اضافهیک عدد تخت دابل (دو نفره)، سرویس کف‌خواب، ایوان مشترک با اتاق‌های کناری به‌همراه میز و صندلی، سینک ظرف‌شویی، وسایل آشپزخانه بدون امکان پخت و پز، سرویس فرنگی و حمام، تلویزیون، یخچال، بخاری و اسپیلت۲,۰۵۰,۰۰۰ تا ۲,۳۰۰,۰۰۰
شهریار۳۸سه نفر پایه + یک نفر اضافه یک عدد تخت دابل (دو نفره)، یک عدد تخت سینگل (یک نفره)، سرویس کف‌خواب، ایوان اختصاصی با میز و نیمکت، سینک ظرف‌شویی، وسایل آشپزخانه بدون امکان پخت و پز، سرویس فرنگی و حمام، تلویزیون، یخچال، بخاری و اسپیلت۲,۷۰۰,۰۰۰ تا ۳,۴۰۰,۰۰۰
شاملو۳۸سه نفر پایه + یک نفر اضافه یک عدد تخت دابل (دو نفره)، یک عدد تخت سینگل (یک نفره)، سرویس کف‌خواب، ایوان اختصاصی با میز و نیمکت، سینک ظرف‌شویی، وسایل آشپزخانه بدون امکان پخت و پز، سرویس فرنگی و حمام، تلویزیون، یخچال، بخاری و اسپیلت۲,۷۰۰,۰۰۰ تا ۳,۴۰۰,۰۰۰

بهار خواب

VIP

۴۵چهار نفر پایه + دو نفر اضافه یک اتاق خواب با یک عدد تخت دابل (دو نفره)، دو عدد تخت سینگل (یک نفره) در سالن، سرویس کف‌خواب، مبلمان، ایوان اختصاصی با میز و صندلی و چشم‌اندازی زیبا از باغ ماه سو، سینک ظرف‌شویی، وسایل آشپزخانه بدون امکان پخت و پز، سرویس فرنگی و حمام، تلویزیون، یخچال، بخاری و اسپیلت۲,۸۰۰,۰۰۰ تا  ۵,۰۰۰,۰۰۰ 

خانه باغ

VIP

۶۰۶ نفر پایه + دو نفر اضافه سه عدد تخت دابل (دو نفره)، سرویس کف‌خواب، ایوان اختصاصی با میز و نیمکت و چشم‌اندازی زیبا از باغ ماه سو، سینک ظرف‌شویی، وسایل آشپزخانه بدون امکان پخت و پز، سرویس فرنگی و حمام، تلویزیون، یخچال، بخاری و اسپیلت۳,۶۸۰,۰۰۰ تا ۶,۲۰۰,۰۰۰

منبع جدول:  صفحه اینستاگرام بوم گردی ماه سو و  وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی ماه سو

اقامتگاه بوم گردی دیمه لاهیجان

  • آدرس: محله پردسر، خیابان سردار جنگل، بین سردار جنگل دو و چهار (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۰۳۸۰۷۱۲۲۳
  • صفحه اینستاگرام: dimeh.cafe.hotel@
  • رده قیمتی: ارزان
  •  ساعت ورود: ۱۴:۰۰
  • ساعت خروج: ۱۱:۰۰

بوتیک هتل دیمه

منبع: صفحه اینستاگرام هتل دیمه

اقامتگاه سنتی بوتیک هتل دیمه بنایی ۱۰۰ ساله واقع در شهر لاهیجان و محله قدیمی پردسر است که در سال ۱۳۹۷ مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت و امروز میزبان گردشگران و مهمانان بسیاری است. این بوتیک هتل در فاصله یک کیلومتری از مرکز شهر لاهیجان (کمتر از پنج دقیقه) و در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر رشت (حدود یک ساعت) قرار دارد. 

برای دسترسی به اقامتگاه دیمه باید به شهر لاهیجان سفر کنید و خود را به میدان وحدت و خیابان سردار جنگل برسانید. این اقامتگاه در سال ۱۴۰۲ به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. این هتل کلاسیک و دوست‌داشتنی با سه واحد مجزا و مجهز میزبان گردشگران است. 

بوتیک هتل دیمه حیاطی با صفا دارد که در میان آن میز و صندلی‌های چوبی قدیمی برای صرف چای و نوشیدنی قرار داده‌اند. درختان قدیمی و حوض زیبایی که با آجرهای کوچکی تزیین شده زیبایی و جلوه این مجموعه را دو چندان کرده است. گوشه و کنار حیاط این اقامتگاه نیز گلدان و گیاهان زینتی دیده می‌شود. کافه بوتیک هتل دیمه به‌صورت قرینه در سمت دیگر حیاط و روبه‌روی هتل قرار دارد و امکان سفارش ناهار یا شام از منوی کافه برای مهمانان در نظر گرفته شده است.

اقامتگاه سنتی بوتیک هتل دیمه با مجموعه تفریحی و گردشگری بام سبز لاهیجان حدود چهار کیلومتر (۱۵ دقیقه) و با بنای تاریخی و مذهبی آرامگاه شیخ زاهد گیلانی ۱۱ کیلومتر (۲۰ دقیقه) فاصله دارد. موزه ملی چای ایران نیز در فاصله سه کیلومتری (۱۰ دقیقه) و دو کیلومتری استخر لاهیجان (۱۰ دقیقه) قرار گرفته است.  

هزینه اقامت در همه سوییت‌های بوم گردی دیمه به‌ازای هر نفر اضافه ۲۵۰,۰۰۰ تومان است. جدول قیمت و اطلاعات واحدها در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نام واحد زیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافیرنج قیمت برای یک شب اقامت (تومان)
گوشواره۱۴دو نفر پایه + یک نفر اضافهصبحانه، یک تختخواب دو نفره، یک رخت‌خواب سنتی، سرویس فرنگی و حمام، میز و صندلی ۸۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰
کنج روزگار۲۴دو نفر پایه + چهار نفر اضافهصبحانه، یک تختخواب دو نفره، دو تخت یک نفره، دو رخت‌خواب سنتی، سرویس فرنگی و حمام، میز و صندلی

 ۸۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰

گوشه خیال۲۴دو نفر پایه + یک نفر اضافهصبحانه، یک تختخواب دو نفره، یک رخت‌خواب سنتی، سرویس فرنگی و حمام، میز و صندلی

۷۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰

منبع جدول:  صفحه اینستاگرام هتل دیمه و  وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در هتل دیمه

اقامتگاه بوم گردی دوراز لاهیجان

  • آدرس: محله گابنه، میدان سردار جنگل، خیابان موسوی، خیابان شهریور (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۱۱۷۲۰۱۶۲۶
  • صفحه اینستاگرام: traditional_house_dauraz@
  • رده قیمتی: ارزان
  • ساعت ورود: ۱۴:۰۰
  • ساعت خروج: ۱۲:۰۰

بوم گردی دوراز

منبع: صفحه اینستاگرام  بوم گردی دوراز

اقامتگاه بوم گردی دوراز لاهیجان در بافت سنتی این شهر و در محله قدیمی گابنه قرار دارد. برای دسترسی یه این محله زیبا باید خود را به میدان وحدت یا میدان سردار جنگل برسانید و سپس مسیر خود را به‌سمت خیابان موسوی تغییر دهید تا به این اقامتگاه برسید. دوراز در زبان گیلکی به‌معنای فرایند تعمیر سقف‌های سفالی است. به‌طور معمول این سقف‌ها بعد از هر بار بازسازی تا ۱۲ سال نیازی به ترمیم ندارند. 

دوراز در زبان گیلکی به‌معنای فرایند تعمیر سقف‌های سفالی است

مجموعه بوم گردی دوراز فعالیت خود را بعد از مرمت و بازسازی در سال ۱۴۰۰ آغاز کرد. این خانه متعلق به خانواده شعبان کریمی بود و از آن‌ها خریداری شده است؛ به همین جهت یکی از اتاق‌های آن را به نام شعبان نام‌گذاری کردند که یکی از آخرین ساکنان این خانه بود. یکی دیگر از اتاق‌های اقامتگاه نیز به نام شاعر لاهیجانی، «محمد امینی» با تخلص «م.راما» به ثبت رسیده است. 

خانه سنتی دوراز لاهیجان بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و ایوان، شیشه‌های رنگی و حیاط زیبای آن، گردشگران را به سفری در گذشته‌های دور، زندگی و خاطرات اهالی این خانه دعوت می‌کند. این خانه با مجموعه تفریحی گردشگری بام سبز لاهیجان چهار کیلومتر (۱۵ دقیقه) و با استخر معروف این شهر دو کیلومتر (کمتر از ۱۰ دقیقه) فاصله دارد.  خانه سنتی دوراز در فاصله سه کیلومتری (۱۰ دقیقه) از موزه چای ایران و در فاصله ۱۰ کیلومتری (۲۰ دقیقه) از آرامگاه شیخ زاهد گیلانی قرار گرفته است.  

هزینه اقامت در همه سوییت‌های بوم گردی دوراز به‌ازای دو نفر اضافه ۵۵۰,۰۰۰ تومان و برای سه نفر اضافه ۶۵۰,۰۰۰ تومان است. جدول قیمت و اطلاعات واحدها در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نام واحد زیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافیرنج قیمت برای یک شب اقامت (تومان)
آبی۲۰یک + دو نفر اضافهیک تختخواب دو نفره، دو رخت‌خواب سنتی، بخاری گازی، پنکه۳۵۰,۰۰۰
شعبان۲۰یک + دو نفر اضافهیک تختخواب دو نفره، دو رخت‌خواب سنتی، بخاری گازی، پنکه

۳۵۰,۰۰۰

م.راما۲۰یک + دو نفر اضافهدو تختخواب تک نفره، یک رخت‌خواب سنتی، بخاری گازی، پنکه

۳۵۰,۰۰۰

منبع جدول:  صفحه اینستاگرام بوم گردی دوراز و  وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی دوراز

اقامتگاه بوم گردی گلبند رودبار

  • آدرس: آزادراه قزوین به رشت، ۲۵ کیلومتری رشت، امامزاده هاشم، دهستان بلوکات، روستای میرزاگلبند، کوچه دستغیب (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۱۱۲۳۲۴۰۳۱_۰۹۰۴۶۷۴۳۳۷۸
  • صفحه اینستاگرام: eghamatgah_golband@
  • رده قیمتی: ارزان
  •  ساعت ورود: ۱۴:۰۰
  • ساعت خروج: ۱۲:۰۰

بوم گردی گلبند رودبار

منبع: صفحه اینستاگرام بوم گردی گلبند

اقامتگاه گلبند رودبار در کیلومتر ۲۵ اتوبان قزوین به رشت و در دهستان بلوکات قرار دارد. این اقامتگاه در روستایی به همین نام واقع شده است و برای دسترسی به آن در اتوبان رشت به قزوین با عبور از روستای امامزاده هاشم دور برگردان را دور بزنید و مسیر خود را به‌سمت روستای شهر بیجار تغییر دهید و سپس به‌سمت روستای گلبند بروید. بوم گردی گلبند در فاصله ۳۵ کیلومتری (۵۰ دقیقه) شهر رشت قرار دارد.

اقامتگاه گلبند رودبار در سال ۱۳۹۷ خورشیدی بعد از مرمت بنای قدیمی خانه فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه دو سوییت در طبقه دوم و کلبه‌ای مستقل و دو خوابه دارد. تراس واحدها مشرف به مناظری زیبا از مناطق جنگلی و شالیزارهای اطراف است. شما می‌توانید یک روز زودتر انواع غذاهای محلی را برای وعده ناهار و شام سفارش دهید؛ اما صبحانه مفصلی را مهمان خود اقامتگاه خواهید بود.

در محوطه اقامتگاه گلبند رودبار آلاچیقی نیز برای رفاه حال مهمانان در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن در باغچه این اقامتگاه انواع محصولات همچون گوجه، سیب‌زمینی، بادمجان، خیار، آفتابگردان، بلال و بسیاری سبزیجات محلی کشت می‌شود و در پخت غذاهای محلی این محصولات تازه و ارگانیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

اقامتگاه گلبند رودبار در فاصله ۱۳ کیلومتری (۳۰ دقیقه) از سد شهر بیجار است که در میان جنگل‌های زیبای هیرکانی قرار دارد و می‌توانید برای برپایی کمپ و پیک‌نیک در این منطقه به‌راحتی برنامه‌ریزی کنید. اگر به ماهیگیری علاقه‌مند هستید، حتما تجهیزات خود را به‌همراه داشته باشید؛ چراکه این اقامتگاه تنها یک کیلومتر با رودخانه سپیدرود فاصله دارد و می‌توانید زمان خوبی را برای ماهیگیری در آنجا سپری کنید. اقامتگاه گلبند رودبار با فاز یک پارک جنگلی سراوان ۲۸ کیلومتر (۴۰ دقیقه) و با موزه میراث روستایی گیلان ۲۰ کیلومتر (۳۵ دقیقه) فاصله دارد. 

هزینه یک شب اقامت در همه سوییت‌های بوم گردی گلبند به‌ازای هر نفر اضافه ۲۰۰,۰۰۰ تومان است. جدول قیمت و اطلاعات واحدها در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نام واحد زیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافیرنج قیمت برای یک شب اقامت (تومان)
واحد یک۱۸۲ نفر پایه + یک نفر اضافهصبحانه، سه رخت‌خواب سنتی، یک سرویس فرنگی و حمام، تراس مشترک، بخاری، کولر گازی۱,۰۰۰,۰۰۰ تا ۹۰۰,۰۰۰ 
واحد دو۱۸۲ نفر پایه + یک نفر اضافهصبحانه، سه رخت‌خواب سنتی، یک سرویس فرنگی و حمام، تراس مشترک، بخاری، کولر گازی

۱,۰۰۰,۰۰۰ تا ۹۰۰,۰۰۰ 

کلبه دو خوابه گلبند۲۰۳ نفر پایه + یک نفر اضافهصبحانه، چهار رخت‌خواب سنتی، یک سرویس فرنگی و حمام، تراس، بخاری، کولر گازی و یخچال

۹۰۰,۰۰۰ تا ۱,۲۰۰,۰۰۰

منبع جدول:  صفحه اینستاگرام بوم گردی گلبند و  وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی گلبند

اقامتگاه بوم گردی می جان خمام

  • آدرس: جاده رشت به انزلی، جاده خمام به پیربازار (خیابان نبوت)، دهستان خواچکین، روستای فرشکی، بالاتر از خیابان فرهنگ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۱۹۳۰۹۳۵۶۹ 
  • صفحه اینستاگرام: emarat_bomgardi_mijan@
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۴:۰۰
  • ساعت خروج: ۱۲:۰۰

می جان

منبع: صفحه اینستاگرام  بوم گردی می جان

اقامت بوم گردی می جان در شهرستان خمام و روستای سرسبز فرشکی قرار دارد. این بوم گردی در فاصله ۳۰ کیلومتری انزلی (۳۵ دقیقه) و ۱۸ کیومتری رشت (۲۵ دقیقه) قرار گرفته است. برای دسترسی به اقامتگاه می جان باید خود را به جاده رشت به انزلی برسانید و مسیر خود را به‌سمت شهرستان خمام ادامه دهید؛ سپس باید وارد جاده خمام به پیربازار شوید و به‌سمت دهستان خواچکین بروید تا به روستای فرشکی و بوم گردی می جان برسید. 

اقامتگاه بوم گردی می جان سازه چوبی دو طبقه‌ای با معماری منحصربه‌فرد است که فعالیت خود را از سال ۱۴۰۱ خورشیدی آغاز کرده است. این اقامتگاه چهار سوییت مستقل با ایوان‌هایی مشرف به حیاط و مناظر طبیعی اطراف دارد. 

در محوطه بوم گردی می جان نیز نیمکت‌هایی چوبی، منقل و کتری برای نوشیدن چای آتشی فراهم است. این بوم گردی رستورانی با طیف متنوعی از غذای محلی و انواع کباب و سالن پذیرایی برای صرف صبحانه، ناهار و شام دارد؛  البته برخلاف بسیاری از بوم گردی‌ها می‌توانید با هماهنگی از آشپزخانه عمومی مجموعه برای پخت غذا استفاده کنید. 

اقامتگاه بوم گردی می جان محیط دنج و آرامی دارد و فرصت خوبی برای تجربه زندگی در روستا را برای مهمانان خود فراهم کرده است. این اقامتگاه در فاصله ۱۰ کیلومتری (۱۵ دقیقه) پارک جنگلی توسکا قرار دارد و به‌راحتی می‌توانید برای پیک‌نیک در این فضا برنامه‌ریزی کنید. 

اگر به بوم گردی می جان می‌روید حتما به میوه یخی‌های خمام هم سر بزنید؛ چراکه در فاصله هشت کیلومتری (۱۵ دقیقه) آن خواهید بود. شاید مشابه این میوه یخی را در بستنی‌فروشی‌های رشت یا شهرهای اطراف هم ببینید؛ اما شهر خمام به طعم متفاوت میوه یخی‌های خود شهرت دارد. بوم گردی می جان تا منطقه آزاد انزلی ۲۰ کیلومتر (۳۰ دقیقه) و تا مرکز تفریحی و تجاری سیتادیوم هفت کیلومتر (۱۱ دقیقه) فاصله دارد. 

جدول قیمت و اطلاعات واحدهای بوم گردی می جان در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نام واحد زیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافیرنج قیمت برای یک شب اقامت (تومان)هزینه یک شب اقامت نفر اضافه (تومان)
چیچینی۲۵چهار نفرچهار رخت‌خواب سنتی، سرویس فرنگی و حمام، یخچال، شوفاژ، کولر گازی ۷۰۰,۰۰۰ تا ۱,۴۰۰,۰۰۰-
چلچله۲۵چهار نفرچهار رخت‌خواب سنتی، سرویس فرنگی و حمام، یخچال، شوفاژ، کولر گازی

 ۷۰۰,۰۰۰ تا ۱,۴۰۰,۰۰۰

-
چکاوک۲۵چهار نفر پایه + تا دو نفر اضافهچهار رخت‌خواب سنتی، سرویس فرنگی و حمام، یخچال، شوفاژ، کولر گازی

 ۷۰۰,۰۰۰ تا ۱,۴۰۰,۰۰۰

۱۰۰,۰۰۰
چیچیلاس ۲۵چهار نفر پایه + تا دو نفر اضافهچهار رخت‌خواب سنتی، سرویس ایرانی و حمام، یخچال، شوفاژ، کولر گازی

۷۰۰,۰۰۰ تا ۱,۴۰۰,۰۰۰

۱۰۰,۰۰۰

منبع جدول:  صفحه اینستاگرام بوم گردی می جان و  وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی می جان

اقامتگاه بوم گردی سوتکا فومن

  • آدرس: جاده رشت به فومن، کمربندی شکوری، جاده فومن به پامسار، روستای قلعه کل (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۰۴۶۷۴۲۲۸۸۳
  • صفحه اینستاگرام: boomgardi_sootka@
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۴:۰۰
  • ساعت خروج: ۱۲:۰۰ 

بوم گردی سوتکا

منبع: صفحه اینستاگرام بوم گردی سوتکا

اقامتگاه بوم گردی سوتکا، در شهرستان فومن و روستای قلعه کل واقع شده است. این اقامتگاه در فاصله ۳۲ کیلومتری (یک ساعت) از مرکز شهر رشت و در فاصله سه کیلومتری مرکز شهر فومن (کمتر از ده دقیقه) قرار دارد. برای دسترسی به اقامتگاه سوتکا از شهر رشت باید خود را به میدان یخسازی برسانید و وارد جاده رشت به فومن شوید. از شهر فومن باید مسیر خود را به‌سمت جاده فومن به ماسوله تغییر دهید و به‌سمت روستای قلعه کل حرکت کنید. این اقامتگاه دارای چهار سوییت با ظرفیت سه تا ۶ نفر است. کلبه‌های اقامتگاه بوم گردی سوتکا به‌طور کامل از چوب ساخته شده‌اند و به جهت معماری دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند.

اقامتگاه بوم گردی سوتکا در میان شالیزارهای زیبای فومن قرار دارد و دارای محیطی آرام و دنج برای علاقه‌مندان به طبیعت است. کلبه‌های چوبی سوتکا ایوان‌هایی مشرف به مناطق جنگلی اطراف دارد که می‌توانید زمانی برای نوشیدن چای یا صبحانه در آن‌ها سپری کنید. 

اقامتگاه بوم گردی سوتکا با شهر تاریخی و پلکانی ماسوله ۳۰ کیلومتر (۳۰ دقیقه) و با شهر فومن تنها سه کیلومتر (۱۰ دقیقه) فاصله دارد؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید برای بازدید از شهر کوهستانی و زیبای ماسوله و نوش‌جان کردن کلوچه‌های خوش‌طعم فومن برنامه‌ریزی کنید. مجموعه تاریخی و گردشگری قلعه رودخان نیز در ‌۲۵ کیلومتری (۴۵ دقیقه) و منطقه محافظت شده جنگلی گشت رودخان در ۳۰ کیلومتری (۴۵ دقیقه) این بوم گردی قرار گرفته است. 

جدول قیمت و اطلاعات واحدهای بوم گردی سوتکا در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نام واحد زیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافیرنج قیمت برای یک شب اقامت (تومان)هزینه یک شب اقامت نفر اضافه (تومان)
کلبه یک‌خوابه مستقل۶۵سه نفر پایه + سه نفر اضافهسرویس ایرانی، فرنگی و حمام، اسپیلت، بخاری، مبلمان و تلویزیون، یک تختخواب دو نفره، چهار رخت‌خواب سنتی۱,۰۰۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰۱۸۰,۰۰۰

کلبه  VIP

طبقه سوم

۱۱۰چهار نفر پایه + چهار نفر اضافهسرویس ایرانی، فرنگی و حمام، اسپیلت، بخاری، مبلمان و تلویزیون، دو تختخواب دو نفره، چهار رخت‌خواب سنتی۱,۲۵۰,۰۰۰ تا ۳,۰۰۰,۰۰۰۱۸۰,۰۰۰
کلبه طبقه اول۶۵سه نفر پایه + سه نفر اضافهسرویس ایرانی، فرنگی و حمام، اسپیلت، بخاری، مبلمان و تلویزیون، یک تختخواب دو نفره، چهار رخت‌خواب سنتی

۸۰۰,۰۰۰ تا ۱,۷۵۰,۰۰۰

۱۵۰,۰۰۰
کلبه یک‌خوابه طبقه دوم۹۰سه نفر پایه + سه نفر اضافهسرویس ایرانی، فرنگی و حمام، اسپیلت، بخاری، مبلمان و تلویزیون، یک تختخواب دو نفره، یک تخت تک نفره، سه رخت‌خواب سنتی

۱,۰۰۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰

۱۵۰,۰۰۰

منبع جدول:  صفحه اینستاگرام بوم گردی سوتکا و  وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی سوتکا

اقامتگاه بوم گردی بهشت موشنگاه

  • آدرس: ۲۰ کیلومتری جنوب شهر رشت، دهستان سراوان، روستای موشنگاه (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۸۱۱۳۲۵۹ ۰۱۳_۵۴۰۰۶۵۶ ۰۹۱۱
  • صفحه اینستاگرام: paradise_ecolodge@
  • صفحه اینستاگرام کافه گالری: paradise_cafegallery@
  • رده قیمتی: گران
  • ساعت ورود: ۱۴:۰۰
  • ساعت خروج: ۱۲:۰۰ 

بوم گردی بهشت

منبع: صفحه اینستاگرام  بوم گردی بهشت

بوم گردی بهشت یکی از اقامتگاه‌های زیبای استان گیلان محسوب می‌شود که در روستای موشنگاه از توابع شهر رشت قرار دارد. این بوم گردی مشرف به جنگل‌های زیبای هیرکانی است و در زمینی به مساحت ۷,۰۰۰ متر مربع قرار دارد. اقامتگاه بهشت در فاصله ۳۰ کیلومتری (۳۰ دقیقه) شهر رشت و ۱۵ کیلومتری (۱۵ دقیقه) دهستان سراوان است. 

اتاق‌های بوم گردی بهشت در دو ساختمان مجزا قرار دارند که یکی از آن‌ها با نام «خونه بهشت» متعلق به ۷۰ سال پیش است. دیوارهای کاه‌گلی، تیرک‌های چوبی و پنجره‌های آبی و سقف شیروانی پوشیده شده از گالی آن از ویژگی‌های مهم معماری سنتی گیلان محسوب می‌شود. خونه بهشت دو طبقه است و چهار اتاق دارد. بنای دیگر با نام خونه اردیبهشت در سال ۱۴۰۰ خورشیدی بنا شده است و در آن هم خصیصه‌های معماری مدرن و همچنین سنتی دیده می‌شود. خانه سنتی اردیبشهت در سه طبقه بنا شده است و ۶ اتاق و دو سوییت مجزا دارد. 

خانه سنتی اردیبهشت

منبع: صفحه اینستاگرام  بوم گردی بهشت

ایوان‌های بوم گردی بهشت مشرف به جنگل‌ های هیرکانی است و تصویر به‌یادماندنی برای مهمانان به یادگار می‌گذارد. اقامتگاه بوم گردی بهشت علاوه بر آلاچیق‌های سنتی در محوطه خود کافه‌ای جذاب به نام گالری با منویی متنوع دارد. در کافه گالری این اقامتگاه قفسه‌های چوبی در اطراف تعبیه شده که انواع دست‌سازه‌های چوبی، سفالینه‌های زیبا، ظروف سرو چوبی، سبدهای حصیری، انواع شمع، شمعدان، ظروف شیشه‌ای در آن به نمایش گذاشته شده است و می‌توانید از میان آن‌ها سوغات و هدایای زیبایی خریداری کنید. 

اقامتگاه بوم گردی موشنگاه از پارک جنگلی و مرداب سراوان ۱۸ کیلومتر (۲۰ دقیقه) و از موزه میراث روستایی گیلان ۱۵ کیلومتر (۱۵ دقیقه) فاصله دارد. دریاچه سقالکسار در فاصله ۳۰ کیلومتری (۴۰ دقیقه) و دریاچه عروس حلیمه جان در فاصله ۱۶ کیلومتری (۲۰ دقیقه) این اقامتگاه قرار گرفته است. 

 جدول قیمت و اطلاعات واحدهای بوم گردی بهشت در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نام واحد زیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافیرنج قیمت برای یک شب اقامت (تومان)هزینه یک شب اقامت نفر اضافه (تومان)
 توکا۱۲دو نفر پایهیک تختخواب دو نفره، چهار رخت‌خواب سنتی، سرویس بهداشتی اختصاصی۱,۰۸۰,۰۰۰ تا  ۱,۳۵۰,۰۰۰-
ترنگ۱۲دو نفر پایه یک تختخواب دو نفره، چهار رخت‌خواب سنتی، سرویس بهداشتی اختصاصی

۱,۰۸۰,۰۰۰ تا  ۱,۳۵۰,۰۰۰

-
درفک۴۵دو نفر به‌علاوه یک میهمان اضافه یک عدد تخت دابل (دو نفره)، اسپیلت، گرمایش از کف، یخچال (مینی‌بار غیررایگان)، کف‌پوش موکت، قالیچه، پنجره رو به حیاط، ایوان اختصاصی دارای فرش، پشتی، میز و صندلی چوبی  ۱,۶۱۵,۰۰۰  تا  ۱,۹۰۰,۰۰۰۲۵۰,۰۰۰
مازو۴۵ متردو نفر به‌علاوه یک میهمان اضافهیک عدد تخت دابل (دو نفره)، سرویس کف‌خواب برای میهمان اضافه، اسپیلت، گرمایش از کف، یخچال (مینی‌بار غیررایگان)، کف‌پوش موکت، قالیچه، پنجره رو به حیاط، تلار (ایوان)

۱,۶۱۵,۰۰۰  تا  ۱,۹۰۰,۰۰۰

۲۵۰,۰۰۰
پامچال۲۲ متردو نفریک عدد تخت دابل (دو نفره)، سرویس کف‌خواب برای میهمان اضافه، حمام و سرویس بهداشتی فرنگی اختصاصی، اسپیلت، شوفاژ، یخچال (مینی‌بار غیررایگان)، کف‌پوش موکت، پنجره چوبی رو به جنگل و ایوان اختصاصی ۱,۲۸۰,۰۰۰  تا  ۱,۶۰۰,۰۰۰-
شمشاد ۲۸ متردو نفر پایه + یک نفر اضافه یک عدد تخت دابل (دو نفره)، سرویس کف‌خواب برای میهمان اضافه، حمام و سرویس بهداشتی فرنگی اختصاصی، اسپیلت، شوفاژ، یخچال (مینی‌بار غیررایگان)، کف‌پوش موکت، پنجره چوبی رو به جنگل و ایوان اختصاصی  ۱,۲۸۰,۰۰۰  تا  ۱,۶۰۰,۰۰۰ ۲۵۰,۰۰۰
انجیلی۳۰ متردو نفر پایه + دو نفر اضافه یک عدد تخت دابل (دو نفره)، سرویس کف‌خواب برای میهمان اضافه، حمام و سرویس بهداشتی فرنگی اختصاصی، اسپیلت، شوفاژ، یخچال (مینی‌بار غیررایگان)، کف‌پوش موکت، پنجره چوبی رو به جنگل و ایوان اختصاصی ۱,۲۸۰,۰۰۰  تا  ۱,۶۰۰,۰۰۰۲۵۰,۰۰۰
دومن۲۵ متردو نفر پایه + یک نفر اضافهیک عدد تخت دابل (دو نفره)، سرویس کف‌خواب برای میهمان اضافه، حمام و سرویس بهداشتی فرنگی اختصاصی، اسپیلت، شوفاژ، یخچال (مینی‌بار غیررایگان)، کف‌پوش موکت، تلار (ایوان) مشترک و یک پنجره چوبی رو به جنگل ۱,۴۴۰,۰۰۰  تا ۱,۸۰۰,۰۰۰۲۵۰,۰۰۰
ایاز۳۰ متردو نفر پایه + یک نفر اضافه یک عدد تخت دابل (دو نفره)، سرویس کف‌خواب برای میهمان اضافه، حمام و سرویس بهداشتی فرنگی اختصاصی، اسپیلت، شوفاژ، یخچال (مینی‌بار غیررایگان)، کف‌پوش موکت، ایوان و دو پنجره رو به تلار و جنگل ۱,۴۴۰,۰۰۰  تا ۱,۸۰۰,۰۰۰۲۵۰,۰۰۰
ماه سو۳۵ متردو نفر پایه + یک نفر اضافهیک عدد تخت دابل (دو نفره)، سرویس کف‌خواب برای میهمان اضافه، حمام و سرویس بهداشتی فرنگی اختصاصی، اسپیلت، شوفاژ، یخچال (مینی‌بار غیررایگان)، کف‌پوش موکت، تلار (ایوان) مشترک و دو پنجره رو به تلار و جنگل۱,۶۱۵,۰۰۰ تا ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۲۵۰,۰۰۰

کلبه بلوط

VIP

 ۹۰ مترچهار نفر پایه + دو نفر اضافه

 دو اتاق‌خواب، سرویس کف‌خواب برای میهمان اضافه، سالن نشیمن، مبلمان، اسپیلت، شوفاژ، یخچال (مینی‌بار غیررایگان)، کف‌پوش موکت، دو ایوان اختصاصی رو به باغ و جنگل با میز و صندلی چوبی، پنجره رو به ایوان، دو عدد تخت دابل (دو نفره)، دو حمام و دو سرویس بهداشتی فرنگی اختصاصی و جکوزی

۴,۹۵۰,۰۰ تا ۵,۵۰۰,۰۰۰۴۰۰,۰۰۰

کلبه تی تی

VIP

۶۰ متردو نفر پایه + دو نفر اضافهاتاق‌خواب، سرویس کف‌خواب برای میهمان اضافه، سالن نشیمن، مبلمان، اسپیلت، شوفاژ، یخچال (مینی‌بار غیررایگان)، کف‌پوش موکت، پنجره‌های چوبی رو به حیاط و ایوان اختصاصی رو به جنگل با میز و صندلی چوبی، یک عدد تخت دابل (دو نفره)، حمام و سرویس بهداشتی فرنگی اختصاصی، پنجره رو به جنگل ۳,۱۵۰,۰۰۰ تا ۳,۵۰۰,۰۰۰۳۰۰,۰۰۰

منبع جدول:  صفحه اینستاگرام بوم گردی بهشت و  وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی بهشت

اقامتگاه بوم گردی دیلباب کوچصفهان

  • آدرس: جاده کوچصفهان به آستانه اشرفیه، نرسیده به شهر لولمان، روستای کرباسده، جاده گیلوا احمد علی خان (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۳۵۹۰۸۸۸۸۸ـ ۰۹۳۵۹۱۸۸۸۸
  • صفحه اینستاگرام: deelbaab@
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۴:۰۰
  • ساعت خروج: ۱۲:۰۰ 

دیلباب

منبع: صفحه اینستاگرام بوم گردی دیلباب

اقامتگاه بوم گردی دیلباب واقع در روستای کرباسده کوچصفهان، در فاصله ۲۹ کیلومتری (۳۰ دقیقه) از رشت و ۲۵ کیلومتری (۳۰ دقیقه) لاهیجان قرار دارد. اگر از رشت سفر خود به این بوم گردی را آغاز می‌کنید باید خود را پل جانبازان برسانید و از آنجا وارد جاده رشت به لاهیجان شوید. با گذر از روستای کوچصفهان باید مسیر خود را به‌سمت روستای کرباسده تغییر دهید تا به اقامتگاه دیلباب برسید.  

اقامتگاه بوم گردی دیلباب دارای دو سوییت ۵۰ متری تک‌خواب با امکانات مناسب است که در میان یک مزرعه قرار دارد. این اقامتگاه خدمات و امکانات رایگانی را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد که از میان آن‌ها می‌توان به ثبت عکس با لباس محلی، مشارکت در پخت نان و برخی غذاهای محلی، اسب‌سواری، استفاده از قایق پدالی موجود در استخر اقامتگاه و صبحانه اشاره کرد. 

در اقامتگاه دیلباب می‌توانید در میان مزرعه قدم بزنید و عکس‌های زیبایی را با لباس محلی به ثبت برسانید. فایل این عکس‌های حرفه‌ای، به‌صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد. این اقامتگاه تا جزیره سپیدرود چولاب ۱۸ کیلومتر (۲۰ دقیقه) فاصله دارد و اگر علاقه‌مند به ماهی‌گیری باشید، فرصت خوبی است که به حاشیه رودخانه بروید. 

اگر مایل باشید می‌توانید از اقامتگاه دیلباب با طی حدود ۲۵ کیلومتر (۳۰ دقیقه) خود را به ساحل زیباکنار برسانید. در ۹ کیلومتری (۱۵ دقیقه) این اقامتگاه می‌توانید از پل تاریخی «مرغانه پرد» در روستای لاله دشت و در ۲۰ کیلومتری (۲۵ دقیقه) آن از آرامگاه دکتر محمد معین در شهر آستانه هم بازدید کنید. 

هزینه یک شب اقامت در همه سوییت‌های بوم گردی دیلباب به‌ازای هر نفر اضافه ۳۵۰,۰۰۰ تومان است. جدول قیمت و اطلاعات واحدها در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نام واحد زیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافیرنج قیمت برای یک شب اقامت (تومان)
سوییت۵۵سه نفر پایه + چهار نفر اضافهصبحانه، اجاق و ظروف برای آشپزی، یک تخت دو نفره، رخت‌خواب سنتی به تعداد نفرات، حمام، سرویس فرنگی و ایرانی، حمام، شوفاژ و اسپیلت۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۲,۲۰۰,۰۰۰
سوییت ۵۵سه نفر پایه + چهار نفر اضافه
صبحانه، اجاق و ظروف برای آشپزی، یک تخت دو نفره، رخت‌خواب سنتی به تعداد نفرات، حمام، سرویس فرنگی و ایرانی، حمام، شوفاژ و اسپیلت

۱,۵۰۰,۰۰۰  تا ۲,۲۰۰,۰۰۰

منبع جدول:  صفحه اینستاگرام بوم گردی دیلباب و  وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی دیلباب

اقامتگاه بوم گردی دیلمای سیاهکل

  • آدرس: دهستان خرارود، روستای تازه آباد جانگاه، خیابان مطهری، کوچه زنبق (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۳۸۰۸۲۸۹۰۱_۰۹۳۵۳۳۰۰۰۷۱ 
  • صفحه اینستاگرام: delmay_ecolodge@
  • رده قیمتی: ارزان
  • ساعت ورود: ۱۴:۰۰
  • ساعت خروج: ۱۲:۰۰ 

بوم گردی دیلمای

منبع: صفحه اینستاگرام  بوم گردی دیلمای

اقامتگاه بوم گردی دیلمای با بیش از ۱۰۰ سال قدمت در ۱۲ کیلومتری سیاهکل و در روستای سرسبز تازه آباد جانگاه قرار گرفته است. این اقامتگاه در ۱۷ کیلومتری (۲۰ دقیقه) شهر لاهیجان و ۴۰ کیلومتری (۵۰ دقیقه) شهر رشت قرار گرفته است. برای دسترسی به اقامتگاه بوم گردی دیلمای باید خود را به شهر لاهیجان و میدان شهدا برسانید و از این نقطه وارد خیابان شهید کریمی شوید. سپس با عبور از میدان جعفری و سردار جنگل مسیر خود را در بلوار دیلمان ادامه دهید تا به جاده لاهیجان به سیاهکل برسید. در این جاده با عبور از سوخته کوه و دهسر به روستای تازه آباد جانگاه و اقامتگاه دیلمای خواهید رسید.

بوم گردی دیلمای در زمینی به وسعت ۳۰,۰۰۰ متر مربع، دارای سه ساختمان مجزا است که یکی از آن‌ها به میزبانان تعلق دارد. در دو ساختمان دیگر پنج واحد مستقل برای رفاه حال مهمانان در نظر گرفته شده است. تمامی واحد‌ها ایوانی مشرف به محوطه و فضای سرسبز آن دارند. در این بوم گردی می‌توانید ساعتی را به پشتی‌های سنتی روی ایوان تکه دهید یا روی میز و صندلی بشینید و از سکوت و زیبایی‌های محوطه بهره‌مند شوید که با حوضی آبی و گلدان‌های شعمدانی رنگارنگ جلوه‌ای دو چندان پیدا کرده است. شب‌‌ها می‌توانید در حیاط مجموعه دور آتش جمع شوید و چای بنوشید. 

شما می‌توانید در بوم گردی دیلمای برای وعده ناهار و شام انواع غذاهای محلی را سفارش دهید. در پخت این غذاها از محصولات تازه و ارگانیک باغچه اقامتگاه همچون سبزیجات معطر محلی، بادمجان، خیار، گوجه، آلوچه و سیر استفاده می‌شود. 

در یک کیلومتری اقامتگاه بوم گردی دیلمای سیاهکل، آبشار دوقلو قرار دارد که می‌توانید در کمتر از پنج دقیقه خود را به آن برسانید. در هفت کیلومتری این اقامتگاه (۱۵ دقیقه) دریاچه چالشم قرار دارد که اطراف آن با جنگل‌های زیبایی احاطه شده است.  آبشار زیبای گیل بام نیز در روستایی به همین نام در دهستان خرارود در فاصله ۹ کیلومتری (۲۰ دقیقه) و آبشار معروف لونک در دل جنگل‌های زیبای سیاهکل در فاصله ۳۵ کیلومتری (۴۵ دقیقه) اقامتگاه دیلمای قرار دارد. 

 جدول قیمت و اطلاعات واحدهای بوم گردی دیلمای در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نام واحد زیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافیرنج قیمت برای یک شب اقامت (تومان)هزینه یک شب اقامت نفر اضافه (تومان)
تی شین‍۱۲دو نفر پایه + یک نفر اضافهیک تختخواب دو نفره، سرویس بهداشتی مشترک، بخاری، رخت‌خواب سنتی برای مهمانان، آشپزخانه مشترک، پنکه۸۰۰,۰۰۰ تا ۹۰۰,۰۰۰۳۰۰,۰۰۰
ماه سو۳۰دو نفر پایه + یک نفر اضافهیک تختخواب دو نفره، رخت‌خواب سنتی برای سایر مهمانان، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی، بخاری، آشپزخانه مشترک، پنکه

۱,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱,۱۰۰,۰۰۰

۴۰۰,۰۰۰
وارش۱۶دو نفر پایه + یک نفر اضافهیک تختخواب دو نفره، سرویس بهداشتی مشترک، بخاری، رخت‌خواب سنتی برای مهمانان، آشپزخانه مشترک، پنکه

۸۰۰,۰۰۰ تا ۹۰۰,۰۰۰

۴۰۰,۰۰۰
خوجیر۳۰دو نفر پایه + یک نفر اضافهیک تختخواب دو نفره، یک تخت تک نفره، رخت‌خواب سنتی برای سایر مهمانان، سرویس بهداشتی ایرانی و حمام اختصاصی، بخاری، کولر، آشپزخانه مشترک

۸۵۰,۰۰۰ تا ۱,۱۰۰,۰۰۰

۲۰۰,۰۰۰
گیل سو۱۵دو نفر پایه + یک نفر اضافهیک تختخواب دو نفره، سرویس بهداشتی مشترک، بخاری، کولر، آشپزخانه مشترک، پنکه

۸۰۰,۰۰۰ تا ۹۰۰,۰۰۰

۴۰۰,۰۰۰

منبع جدول:  صفحه اینستاگرام بوم گردی دیلمایب و  وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی دیلمای

اقامتگاه بوم گردی آلاسوسو رودسر

  • آدرس: جاده لنگرود به رودسر، روستای میانپشته، کوچه شهید قاسمی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۳۹۷۶۹۳۲۵۵
  • صفحه اینستاگرام: Alasoosoo@
  • رده قیمتی: ارزان
  • ساعت ورود: ۱۴:۰۰
  • ساعت خروج: ۱۲:۰۰ 

آلاسوسو

منبع: صفحه اینستاگرام بوم گردی آلاسوسو

اقامتگاه بوم گردی آلاسوسو که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۹ خورشیدی آغاز کرده است، در شهرستان زیبا و سرسبز رودسر و در روستای میانپشته قرار دارد. این اقامتگاه در چهار کیلومتری رودسر (کمتر از ۱۰ دقیقه)، ۲۹ کیلومتری لاهیجان (۳۰ دقیقه) و ۷۳ کیلومتری شهر رشت (یک ساعت و ۱۰ دقیقه) واقع شده است.

بوم گردی آلاسوسو آشپزخانه‌ عمومی دارد که گردشگران می‌توانند از آن برای پخت‌و‌پز استفاده کنند

برای دسترسی به بوم گردی آلاسوسو باید خود را به شهر لاهیجان و جاده لاهیجان به لنگرود برسانید و سپس وارد کنار گذر لنگرود شوید. سپس مسیر خود را به‌سمت جاده لنگرود به رودسر ادامه دهید تا به روستای میان پشته و اقامتگاه آلاسوسو برسید. 

اقامتگاه آلاسوسو دارای دو ساختمان با معماری کاملا بومی و گیلانی است که یکی دو طبقه و دیگری یک طبقه دارد و درمجموع می‌تواند پذیرای ۳۵ مهمان باشد. محوطه اقامتگاه بسیار باسلیقه طراحی شده است و فضایی کاملا نوستالوژیک دارد. ایوان اتاق‌های مشرف به شالیزارهای برنج و جنگل‌های سرسبز اطراف است که در فصل بهار منظره‌ای زیبا را رقم می‌زند. بوم گردی آلاسوسو آشپزخانه‌ای عمومی دارد؛ اما با پخت و سرو انواع غذاها و طعم‌های محلی، تجربه ناب یک زندگی روستایی را برای مهمانان خود فراهم می‌کند.

بوم گردی آلاسوسو تا ساحل زیبای رودسر هفت کیلومتر (کمتر از ۱۵ دقیقه) و با پل تاریخی و خشتی تیمجان چهار کیلومتر (کمتر از ۱۰ دقیقه) فاصله دارد. روستای سرسبز سجیران که به وجود غاری باستانی، چشمه آب معدنی و آبشار مرتفع شهرت دارد، در ۴۲ کیلومتری (کمتر از یک ساعت) این اقامتگاه قرار گرفته است. ییلاق معروف جواهردشت در فاصله ۵۰ کیلومتری (کمتر از دو ساعت) و ییلاق اشکورات نیز در ۵۵ کیلومتری (یک ساعت و ۱۵ دقیقه) بوم گردی آلاسوسو قرار دارد. 

هزینه یک شب اقامت در همه سوییت‌های بوم گردی آلاسوسو به‌ازای هر نفر اضافه ۱۰۰,۰۰۰ تومان است. جدول قیمت و اطلاعات واحدها در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نام واحد زیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافیرنج قیمت برای یک شب اقامت (تومان)
هلوچین۳۴هشت نفر پایه + دو نفر اضافه۱۰ رخت‌خواب سنتی، یک سرویس ایرانی، یک سرویس فرنگی، دو حمام، یخچال، پنکه، بخاری گازی۱,۲۰۰,۰۰۰ تا ۱,۵۰۰,۰۰۰

سیفتال

۲۰چهار نفر پایه + یک نفر اضافه پنج رخت‌خواب سنتی، یک سرویس ایرانی، یک حمام، یخچال، پنکه، بخاری گازی

۶۰۰,۰۰۰ تا ۷۰۰,۰۰۰

سماصوم۱۷چهار نفر پایه + یک نفر اضافهپنج رخت‌خواب سنتی، یک سرویس ایرانی، یک سرویس ایرانی، یک حمام، یخچال، پنکه، بخاری گازی

۵۶۰,۰۰۰ تا ۸۰۰,۰۰۰

تیتیل۱۷چهار نفر پایه + یک نفر اضافهپنج رخت‌خواب سنتی، یک سرویس ایرانی، یک سرویس ایرانی، یک حمام، یخچال، پنکه، بخاری گازی

۵۰۰,۰۰۰ تا ۷۰۰,۰۰۰

چوچاق۱۷چهار نفر پایه + یک نفر اضافهپنج رخت‌خواب سنتی، یک سرویس ایرانی، یک سرویس ایرانی، یک حمام، یخچال، پنکه، بخاری گازی

۴۵۰,۰۰۰ تا ۶۰۰,۰۰۰

وار انبو۱۷چهار نفر پایه + یک نفر اضافهپنج رخت‌خواب سنتی، یک سرویس ایرانی، یک سرویس ایرانی، یک حمام، یخچال، پنکه، بخاری گازی۴۵۰,۰۰۰ تا ۷۰۰,۰۰۰

منبع جدول:  صفحه اینستاگرام بوم گردی آلاسوسو و  وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی آلاسوسو

اقامتگاه بوم گردی اسالم لند تالش

  • آدرس: کیلومتر چهار جاده اسالم به خلخال، روستای خرجگیل، کوچه پاییزان، کوچه باران (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۱۱۲۸۳۳۷۴۷
  • صفحه اینستاگرام: asalem_land_ecolodge@
  • رده قیمتی: گران
  •  ساعت ورود: ۱۴:۰۰
  • ساعت خروج: ۱۲:۰۰

بوم گردی لدو

منبع: صفحه اینستاگرام  بوم گردی اسالم لند

اقامتگاه بوم گردی اسالم لند در باغی با مساحت ۲,۰۰۰ متر مربع در جاده اسالم به خلخال و روستای خرجگیل قرار دارد. برای دسترسی به این اقامتگاه می‌توانید خود را به شهر اسالم تالش برسانید و وارد مسیر اسالم به خلخال شوید. چهار کیلومتر که در این جاده پیش رفتید، کوچه پاییزان را خواهید دید و پس از طی مسافتی کوتاه در این کوچه به این اقامتگاه می‌رسید. بوم گردی اسالم لند در فاصله ۹۷ کیلومتری شهر رشت (یک ساعت و ۴۰ دقیقه) و هفت کیلومتری اسالم (کمتر از ۱۰ دقیقه) قرار دارد. 

بوم گردی اسالم لند فعالیت خود را در سال ۱۳۹۸ خورشیدی با خانه لدو شروع کرد که بافت و معماری سنتی گیلانی دارد. در حال حاضر این مجموعه دارای دو ساختمان دو طبقه مجزا است و به‌واسطه قرار گرفتن در مکانی دنج فرصت خوبی برای سپری کردن تعطیلات و سکوت زندگی روستایی است. 

در باغ و محوطه اقامتگاه بوم گردی اسالم لند می‌توانید انواع درختان میوه همچون پرتقال، آلوچه، سیب و ازگیل را ببینید. علاوه بر این چایخانه، آلاچیق و میز و صندلی‌های چوبی موجود در محوطه فرصت خوبی برای نوشیدن چای و لذت بردن از فضای سبز این اقامتگاه فراهم آورده است. در فاصله ۱۵۰ متری (پنچ دقیقه پیاده) بوم گردی اسالم لند، رودخانه‌ای به نام ناو قرار دارد که می‌توانید برای ماهی‌گیری و شنا در آن برنامه‌ریزی کنید. 

جنگل و ساحل گیسوم در فاصله ۱۷ کیلومتری (۲۵ دقیقه) و آبشار دریابن در فاصله ۲۰ کیلومتری (۳۵ دقیقه) بوم گردی اسالم لند قرار گرفته است. در مسیر جاده اسالم به خلخال ییلاق‌های زیبایی نیز وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان به دو ییلاق اسب بونی و لرزره اشاره کرد که به‌ترتیب در فاصله ۲۷ کیلومتری (۵۰ دقیقه) و ۳۵ کیلومتری (یک ساعت) این بوم گردی قرار دارند.

هزینه یک شب اقامت در همه سوییت‌های بوم گردی اسالم لند به‌ازای هر نفر اضافه ۲۰۰,۰۰۰ تومان است. جدول قیمت و اطلاعات واحدها در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نام واحد زیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافیرنج قیمت برای یک شب اقامت (تومان)
لدو

۶۰

سه نفر پایه + دو نفر اضافه

یک تختخواب دو نفره، یک تختخواب یک نفره، دو سرویس کف‌خواب، آشپزخانه و لوازم پخت و پز، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی سیار، حمام، اسپیلت، پنجره، موکت، فرش سنتی، بخاری گازی، تراس ۱۲ متری با میز ناهارخوری، صندلی‌های چوبی و پشه‌بند بزرگ برای خواب در تراس، پنجره‌های رو به شالیزار و پنکه

۱,۲۰۰,۰۰۰ تا ۱,۴۰۰,۰۰۰
کو کو تی۱۴۰۶ نفر پایه + ۶ نفر اضافه

۶ سرویس کف‌خواب (تشک، پتو و بالش)، دو تختخواب دو نفره، تراس، حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، پنجره‌های رو به شالیزار، بخاری گازی، موکت، فرش سنتی، پشتی، یخچال، میز کار آشپزخانه، وسایل پخت و پز و اسپیلت، دو تختخواب تک نفره و پنکه

۲,۲۰۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰

منبع جدول:  صفحه اینستاگرام بوم گردی اسالم لند و  وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی اسالم لند

اقامتگاه بوم گردی صدف

منبع: صفحه اینستاگرام  بوم گردی صدف

شما نیز تجریبات خود را از اقامت در بوم گردی های استان گیلان با کجارو و مخاطبان ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین بومگردی های گیلان کدامند؟ 

اقامتگاه های بوم گردی صدف، لوتکا، ماه سو، دوراز، دیلمای و بهشت را می‌توان به‌عنوان بهترین اقامتگاه بوم گردی گیلان نام برد. مالکان برخی خانه‌های روستایی و قدیمی استان گیلان با حفظ بافت قدیمی و بازسازی، بوم گردی هایی را تاسیس کرده‌‌اند و فضایی را برای اقامت گردشگران و تجربه این نوع زندگی به وجود آورده‌اند.

بهترین اقامتگاه گیلان کجاست؟ 

بوم گردی لاکوجان، بوم گردی دیلباب، بوم گردی بهشت از بهترین اقامتگاه های گیلان نزدیک به رشت هستند.

منبع عکس کاور: صفحه اینستاگرام  بوم گردی صدف

مطالب مرتبط:

دیدگاه