برگزاری نمایشگاه طلای فراعنه در پاریس

نادر نینوایی
نادر نینوایی شنبه، ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۸
برگزاری نمایشگاه طلای فراعنه در پاریس

مصر با هدف ترویج گردشگری این کشور، نمایشگاه «رامسس بزرگ و طلای فراعنه» را در پایتخت فرانسه افتتاح کرد.

وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر در تلاش برای ترویج گردشگری این کشور، نمایشگاه «رامسس بزرگ و طلای فراعنه» را در پاریس افتتاح کرد.

این نمایشگاه که تا ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) برپا است، ۱۸۱ اثر منحصربه‌فرد مصری را که به دوران پادشاه «رامسس دوم» بازمی‌گردد، شامل مجسمه‌های نفیس و گنجینه‌های گران‌بها را در کنار بازتولید چندرسانه‌ای پیشرفته و همچنین برخی تابوت‌های چوبی رنگارنگ شگفت‌انگیز به نمایش می‌گذارد.

همچنین به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا «تابوت مومیایی شاه رامسس»، که برای نخستین‌بار در خارج از مصر به نمایش گذاشته می‌شود، ببینند. علاوه بر این، یک تور واقعیت مجازی برای بازدید از معبد افسانه‌ای «ابو سیمبل» و مقبره ملکه «نفرتاری» نیز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

مصر در سال‌های اخیر از چندین یافته باستان‌شناسی رونمایی کرده است. منتقدان معتقدند که در جریان این مجموعه اکتشافات، ‌جلب توجه رسانه‌ها به تحقیقات مفصل علمی ترجیح داده می‌شود؛ با این حال، این اکتشافات نقش بسیار مؤثری در احیای صنعت مهم گردشگری مصر داشته‌اند، ‌که سال‌ها تحت‌تاثیر ناآرامی‌های سیاسی قرار گرفته بود و با شیوع ویروس کرونا نیز آسیب دید.

دولت مصر اعلام کرده برنامه دارد تا ۲۰۲۳ سالانه ۳۰ میلیون گردشگر را به این کشور جذب کند. این در حالی است که پیش از همه‌گیری ویروس کرونا (۲۰۱۹) شمار سالانه گردشگران این کشور ۱۳ میلیون نفر بود. یکی از برنامه‌های دولت مصر برای جذب گردشگرِ بیشتر به این کشور، ‌افتتاح «موزه بزرگ مصر» ‌ است که در نزدیکی اهرام جیزه ساخته شده و برنامه افتتاح آن بارها به تعویق افتاده است.

مصر که ۱۰۴ میلیون نفر جمعیت دارد، اکنون با بحران شدید اقتصادی دست و پنچه نرم می‌کند و صنعت گردشگری آن ۱۰ درصد از تولیدات ناخالص داخلی و حدود ۲ میلیون شغل را شامل می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه