ورود خودرو به سواحل چابهار ممنوع شد

افشین حیدری
افشین حیدری دوشنبه، ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۹
ورود خودرو به سواحل چابهار ممنوع شد

ورود خودرو به سواحل چابهار در راستای حفاظت از زیست‌بوم ساحلی و ارتقای ایمنی گردشگران ممنوع شد.

مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار از ممنوعیت ورود خودرو به سواحل چابهار در راستای حفاظت از زیست‌بوم ساحلی و ارتقای ایمنی گردشگران خبر داد.

محمدسعید موسایی باغستانی اظهارداشت:

 با توجه به پیامدهای منفی ورود خودرو به سواحل دریای عمان، به‌ویژه در فاصله جزر و مدی که زیست‌بوم پایه و آسیب‌پذیری دارد، ورود خودروها به این سواحل ممنوع شد.

وی بیان کرد:

دلیل دیگر این ممنوعیت گزارش‌هایی مبنی بر گرفتار شدن چندین خودرو در سواحل ماسه‌ای و باتلاقی بود که به‌دلیل ناآشنا بودن گردشگران با شرایط خاک و نوع ماسه‌های ساحلی در ایام نوروز صورت گرفت.

مدیر گردشگری منطقه آزادچابهار گفت:

خطر گرفتار شدن خودروها در ساحل گلی و باتلاقی، ضمن افزایش احتمال به زیر رفتن خودروها در اثر مد و بالا آمدن آب دریا باعث خورندگی بدنه خودرو و پوسیدگی آن نیز می‌شود.

وی افزود:

اعلام این ممنوعیت با هدف افزایش ایمنی میهمانان نوروزی و برجای ماندن خاطراتی خوب از سفر به تنها بندر اقیانوسی کشور، چابهار است.

موسایی باغستانی اظهارداشت:

چابهار، بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی ایران است که با داشتن سواحل زیبای مجاور دریای عمان و دیدنی‌های تاریخی و طبیعی بسیاری همچون قلعه تیس، کوه‌های مینیاتوری (مریخی)، تالاب صورتی، خلیج گواتر و تمساح پوزه‌کوتاه (گاندو) جغرافیایی جذاب برای تبدیل شدن به مقصد سفرهای نوروزی است.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه