اعلام مزایده ۱۹ بنای تاریخی

نادر نینوایی
نادر نینوایی سه شنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۸
اعلام مزایده ۱۹ بنای تاریخی

۱۹ بنای تاریخی با هدف بهره‌برداری توسط صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری به مزایده گذاشته شد.

۱۹ بنای تاریخی از سوی صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری وابسته به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با هدف بهره‌برداری به مزایده گذاشته شد.

طبق اعلام صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری، این ۱۹ بنای تاریخی شامل خانه دانشمندی، خانه آقایی زاده، حمام قلعه، خانه بهادرالملک، گراند هتل، خانه فخر راور، کارخانه حنا سایی، ارگ راین، باغ هرندی، خانه اوشیدری، خانه ابراهیمی، حمام سالار، کاروانسرای زعفرانیه، کاروانسرای مهر، کاخ ناصرالدین میرزا، خانه سرهنگ ایرج، عمارت اربابی لیقوان، کاروانسرای گوئجه بئل و کاروانسرای جانانلو می‌شود که بهره‌برداری آن‌ها به مزایده گذاشته شده است.

به گفته احسان دهقانی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی این صندوق، این مزایده که در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، همسو با رویکرد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با عنوان «نهضت واگذاری حق بهره‌برداری بناهای تاریخی» انجام می‌شود.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری همچنین گفت:

برای ایجاد فرصت برابر و شفافیت در عملکرد، مزایده به‌صورت الکترونیک در سامانه ستاد (www.setadiran.ir) برگزار می‌شود و اعداد عنوان شده نیز زیر نظر کارشناسان رسمی دادگستری استخراج شده است.

این صندوق زمان برگزاری کمیسیون مزایده را اول خردادماه ۱۴۰۲ اعلام کرده که در محل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌شود.

برخی از بناها که در فهرست نخستین مزایده سال ۱۴۰۲ صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری قرار گرفته، از جمله خانه سرهنگ ایرج و کاخ ناصرالدین‌میرزا پیش‌تر نیز به مزایده گذاشته شده بودند؛ اما سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری آن‌ها ناکام ماند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه