انتصابی جدید در سازمان حج و زیارت

افشین حیدری
افشین حیدری سه شنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۳
انتصابی جدید در سازمان حج و زیارت

«غلامرضا رضایی» به‌عنوان معاون جدید امور حج و عمره سازمان حج و زیارت منصوب شد.

در حالی که حدود یک ماه دیگر عملیات حج تمتع آغاز می‌شود، رئیس سازمان حج و زیارت در حکمی «غلامرضا رضایی» را به‌عنوان معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت منصوب کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در حکمی «غلامرضا رضایی» را به‌عنوان معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت منصوب کرد. پیش‌تر اکبر رضایی این مسئولیت را بر عهده داشت.

در متن حکم سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت، برای معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت آمده است:

«با عنایت به تدین، تعهد، تخصص و تجربه سالیان متمادی در امور اجرایی حج و زیارت، به موجب این حکم به‌سمت معاون امور حج و عمره سازمان منصوب می‌شوید.

انتظار دارد با بهره‌مندی از تجارب گذشته و مدنظر قرار دادن قوانین و مقررات، اصول علمی، اخلاقی و حرفه‌ای، مشورت با خبرگان و صاحب‌نظران و رعایت اصل عدالت محوری در تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت مردمی، به انجام وظایف محوله و برنامه‌های ذیل نائل آیید:

‌- برنامه‌ریزی و انجام تمهیدات لازم برای برگزاری حج تمتع و عمره مفرده با حفظ عزت و کرامت زائران

‌- محترم شمردن منافع ملی و ارزش‌های اسلامی و صیانت از حقوق زائران و سازمان در تعامل با کشور میزبان

‌- برنامه‌ریزی برای مدیریت هزینه‌ها با رعایت صرفه و صلاح زائران

‌- اهتمام به هوشمندسازی و به کارگیری روش‌های نوین در موضوعات مختلف عملیات حج و عمره با رعایت اقتضائات و قوانین کشور میزبان

‌- هم‌افزایی و جلب مشارکت واحدهای سازمان و کارگزاران حوزه حج و زیارت در جهت افزایش بهره وری و کیفیت خدمات

‌- توجه به آموزش، اطلاع‌رسانی، مهارت افزایی و جانشین پروری در حوزه معاونت متبوع

‌- راهبری و هدایت دفتر نمایندگی سازمان در عربستان و برقراری تعامل سازنده با کشور میزبان و کشورهای اسلامی در حوزه اجرایی.

تغییر معاون حج و عمره این سازمان در حالی رخ داده که عملیات حج تمتع از سوم خردادماه ۱۴۰۲ رسما آغاز می‌شود. در حال حاضر ثبت‌نام کاروان‌ها در برخی استان‌ها هنوز کامل انجام نشده و بنابر گزارش سازمان حج و زیارت، تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر برای این سفر ثبت‌نام کرده‌اند؛ در حالی که سهمیه حج ایران حدود ۸۷,۵۰۰ نفر است.

طبق گزارش شواری برنامه‌ریزی حج و بعثه نیز تاکنون بیش از ۶۶,۰۰۰ زائر حج معاینه پزشکی شده‌اند که اکبر رضایی، معاون پیشین حج و عمره سازمان‌ حج و زیارت، در آخرین گزارش خود خواستار تکمیل روند معاینات برای نزدیک به ۸۰,۰۰۰ زائری شد که تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند و گفته بود: 

تاکنون سلامت و توانایی ۱۲۲ زائر در روند معاینات تایید نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب،  نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خواستار سرعت بخشیدن به روند ثبت احراز توانایی افراد در سامانه و تعیین تکلیف زائرانی شد که نیاز به مراجعه کمیسیون پزشکی دارند.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه