وزیر میراث: گردشگری حق همه است

افشین حیدری
افشین حیدری یکشنبه، ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۵
وزیر میراث: گردشگری حق همه است

بر اساس گفته‌های وزیر میراث فرهنگی طبقه متوسط و متوسط به پایین، امکان استفاده از ظرفیت‌های گردشگری را ندارند.

 وزیر میراث فرهنگی به آژانس‌های مسافرتی به‌عنوان خط مقدم گردشگری اشاره و از عدم استفاده طبقه متوسط و متوسط به پایین از امکانات اقامتی یاد کرد.

سید عزت‌الله ضرغامی با بیان اینکه آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی خط مقدم گردشگری هستند، گفت:

اقدامات شما بسیار بزرگ، ارزشمند، آرمانی، فرهنگی و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه دنیا باید با ایران آشنا شود، گفت:

راهی جز این وجود ندارد؛ بنابراین برای مقابله با ایران‌هراسی و ترویج انقلاب اسلامی و حرکت مردم هیچ راهی نداریم جز اینکه دنیا و حتی برخی از رسانه‌های جهت‌دار جهانی از خارج بیایند داخل و ایران را ببیند و خودشان باور کنند؛ حتی اگر مشکلات متعددی هم در مسیر گردشگری کشورمان وجود داشته باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه دریچه جدیدی در حوزه گردشگری مانند روسیه و چین باز شده است، تصریح کرد:

من توقعم از شما همکاران عزیز این است که برای این ظرفیت‌های جدید برنامه‌ریزی کنید.

وی با اشاره به اینکه گردشگری داخلی در نوروز افزایش داشت، گفت:

متأسفانه بر اساس آمار و بررسی‌های موجود، مراکز اقامتی سطح بالا ضریب اشغال خیلی خوبی داشتند؛ اما با اینکه تعداد گردشگران افزایش داشته مراکز اقامتی پایین‌تر ضریب اشغال نزولی داشتند و این مسئله اصلاً قابل‌قبول نیست.

ضرغامی ادامه داد:

 احساس می‌شود که ضریب جینی افزایش یافته و آن افرادی که بحث مالی خوبی دارند، به‌خوبی می‌توانند سفر بروند و طبقه متوسط و متوسط به پایین متأسفانه حتی نتوانستند از امکانات اقامتی ارزان‌تر استفاده کنند؛ در حالی که گردشگری حق همه آن‌ها است و اقامتگاه‌های مربوطه نیز ظرفیت‌های خالی زیادی داشتند.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه