صادرات بیش از ۵۶ هزار دلاری صنایع دستی استان مرکزی

نادر نینوایی
نادر نینوایی شنبه، ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۹
صادرات بیش از ۵۶ هزار دلاری صنایع دستی استان مرکزی

به گفته معاون صنایع دستی استان مرکزی، سال گذشته ۵۶,۵۰۰ دلار صادرات محصولات صنایع دستی از این استان صورت گرفت.

بر اساس اعلام معاون صنایع دستی استان مرکزی، سال گذشته ۵۶,۵۰۰ دلار صادرات محصولات صنایع دستی از استان مرکزی صورت گرفت.

قاسم کاظمی با اشاره به اعمال انواع حمایت‌ها از هنرمندان صنایع دستی در استان، اظهار کرد:

در سال گذشته اقدامات حمایتی چون تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و دارای نشان ملی، برگزاری دوره‌های آموزش شاغلین، افتتاح بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان‌های کمیجان و نیم‌ور محلات، برگزاری جمعه‌بازار صنایع دستی در اراک، برگزاری جلسات با هنرمندان جهت هم‌اندیشی و رفع مشکلات، شرکت آثار هنرمندان در جشنواره فجر صنایع دستی و... به انجام رسید.

وی با اشاره به صدور مجوزهای سه‌گانه و پروانه تولید انفرادی به تعداد ۵۳۶ فقره و صدور پروانه تولید کارگاهی به تعداد ۳ فقره، افزود:

در سال گذشته ۵۰۲ مورد کارت شناسایی برای هنرمندان و سه کارت برای زندانیان فعال در حوزه تولید محصولات صنایع دستی صادر شد.

قاسمی تصریح کرد:

به جهت حمایت‌های مادی از هنرمندان در سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۲۶ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به بانک معرفی شدند، همچنین در حوزه تسهیلات تبصره ۱۸ و اعتبار ۱۴۰۰، ۹۳٫۴۵ میلیارد ریال جذب شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۳ نفر جهت پوشش بیمه‌ای به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند که در نهایت ۵۶ نفر تحت پوشش قرار گرفتند، گفت:

البته هنوز ۳۱۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی فاقد پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

معاون صنایع دستی استان مرکزی در خصوص صادرات صنایع دستی استان بیان کرد:

در سال گذشته ۵۶,۵۰۰ دلار صادرات انواع صنایع دستی از استان صورت گرفته است.

قاسمی برگزاری دوره های آموزش شاغلین صنایع دستی به‌منظور آشنایی هنرمندان با مباحث مرتبط با تولید و فروش آثار از جمله طراحی و بازاریابی که منجر به ارتقاء کیفیت آثار تولیدی و آشنایی هنرمندان با نحوه بازاریابی و بازارداری شود را از جمله برنامه‌های حمایت از محصولات صنایع دستی استان در سال ۱۴۰۲ دانست و گفت:

تعامل با ارگان‌های دولتی و خصوصی (معرفی هنرمندان به ارگان‌ها) به‌منظور خرید از هنرمندان صنایع دستی جهت اهداء هدایا به کارکنان و...، کمک و حمایت از بخش خصوصی جهت راه‌اندازی و تاسیس تعاونی هنرمندان صنایع دستی استان و شناساندن هرچه بیشتر رشته‌های صنایع دستی به عموم مردم از طریق چاپ کتابچه تخصصی، ساخت فیلم و... از دیگر برنامه‌های مدنظر خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه