ثبت ورود بیش از ۱۸۹ هزار مسافر به جزیره کیش

افشین حیدری
افشین حیدری شنبه، ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۸
ثبت ورود بیش از ۱۸۹ هزار مسافر به جزیره کیش

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از ثبت بیش از ۱۸۹هزار و ۱۳۲ نفر گردشگر تا پنجشنبه دهم فروردین در ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی خبر داد.

 به گفته سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش آمار ورود گردشگران از مسیر هوایی و دریایی به جزیره کیش از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز پنجشنبه دهم فروردین امسال؛ بیش از ۱۸۹,۱۳۲ نفر در ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی ثبت شده است.

جواد جمالی صبح امروز (۱۲ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، افزود:

 از مجموع ۱۸۹,۱۳۲ نفر مسافر ورودی به جزیره؛ تعداد ۱۰۶,۵۹۳ نفر با تردد ۷۶۷ پرواز از مسیر هوایی و تعداد ۸۲,۵۳۹ نفر با تردد ۹۸ شناور از مسیر دریایی به جزیره کیش سفر کردند.

وی بیان کرد:

 از مجموع ۱۵۸ هزار و۷۶۸ نفر مسافر خروجی؛ تعداد ۹۳ هزار و ۲۴۲ نفر با تردد ۷۷۷ پرواز و در سفرهای مسیر دریایی نیز ۶۵ هزار و ۵۲۶ نفر با تردد ۶۹ شناور جزیره کیش را به سرزمین اصلی ترک کردند.

جمالی تصریح کرد:

هتل‌های جزیره کیش از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا دهم فروردین امسال؛ میزبان ۵۴ هزار و ۴۶۶ نفر از مسافران نوروزی بودند که از این میزان؛ ضریب اشغال اتاق‌ها و تخت ها به‌ترتیب ۸۷ درصد و ۸۵ درصد به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی در کمپ های اسکان نوروزی با اشغال ۹ هزار و ۸۰۴ چادر به تعداد ۳۷ هزار و ۷۳۹ نفر شب، خدمات نوروزی ارائه شده است، عنوان کرد: 

شیفت‌های شبانه‌روزی حفاظت فیزیکی و حراست برای حفظ امنیت و پذیرش ۲۴ ساعته گردشگران، استقرار پایگاه های هلال احمر و آتش‌نشانی و... از جمله خدمات ارائه شده به مسافرانی نورزی مستقر در کمپ‌های چادری است.

جمالی اظهار کرد:

تمام ملزومات جهت رفاه حال مسافران و گردشگران، از جمله حمام و سرویس بهداشتی تا جایگاه‌های شارژ تلفن همراه و ایجاد امنیت و آرامش در کمپ‌های متاهلی و مجردی، کمپ‌های خانواده ایثارگران و جانبازان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه کمپ بحران نیز برای مواقع ضروری تجهیز شده و آماده خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی است، اضافه کرد: 

با تعداد تردد ۴۸۰ شناور لندینگ کرافت به مقصد جزیره کیش تعداد ۱۸ هزار و ۹۴۱ دستگاه خودرو وارد این منطقه شده که با تردد ۱۲۲ شناور لندینگ کرافت تعداد ۱۵ هزار و ۷۹ دستگاه خودروی سواری از جزیره خارج شده است.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه این آمارها بیانگر استقبال گسترده گردشگران از مراکز ورزشی و تفریحات دریایی جزیره کیش است که "کلوپ‌های غواصی و تفریحات دریایی" با پذیرش ۹۰ هزار و ۷۲۷ نفر بیشترین ارائه خدمات به مسافران نوروزی را در این حوزه به خود اختصاص دادند، اظهار کرد: 

ایستگاه‌های دوچرخه سواری سطح شهر، شناورهای تندرو و کف شیشه‌ای، ایستگاه‌های دوچرخه سواری هتل‌ها درمجموع با پذیرش ۲۱۴ هزار و ۶۱ نفر میزبان گردشگران از اقصی نقاط کشور بودند.

وی بیان کرد:

همچنین "پلاژهای بانوان و آقایان با پذیرش ۲۶ هزار و ۸۷۶ نفر، بخش استخر با ارائه خدمات به ۳ هزار و ۶۹۷ نفر، استفاده ۸۷ نفر از زمین های تنیس و ارائه خدمات به ۶۳ نفر در زمین سوارکاری" از خدمات نوروزی پیش‌بینی شده در این ایام  بهره‌مند شدند.

جمالی با اشاره به اینکه مرکز توسعه سلامت کیش در این بازه زمانی در بخش بهداشت به تعداد یک هزار و ۳۱ نفر و بخش درمانی نیز به تعداد یک هزار و ۱۶۵ نفر خدمات ارائه دادند، تصریح کرد: 

از مجموع یک هزار و ۴۰۹ مورد بازدید صورت گرفته، تعداد ۴۷۸ بازید از اماکن عمومی و ۹۳۱ بازید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و آرایشی انجام شده است که در این میان به تعداد ۳۰ مورد شکایت رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا دهم فروردین امسال در بخش ویزیت و خدمات سرپایی و ارائه خدمات پاراکلینیک به‌ترتیب به تعداد ۲۷ هزار و ۶۲۷ نفر و ۲۳ هزار و ۳۲۵ نفر خدمات درمانی ارائه کرده است، اضافه کرد: 

در بخش بستری با پذیرش تعداد ۵۹۱ نفر، اعزام ۲ بیمار به سرزمین اصلی و اعزام ماموریت "تردد آمبولانس" به نقاط مختلف جزیره ۳۳۰ مورد بود.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه