کرمانشاه میزبان چهار نوروزگاه می‌شود

نادر نینوایی
نادر نینوایی چهار شنبه، ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۳
کرمانشاه میزبان چهار نوروزگاه می‌شود

به مناسبت عید نوروز چهار نوروزگاه در مناطق مختلف استان کرمانشاه برای استقبال از گردشگران دایر می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، استان کرمانشاه اعلام کرد در آستانه سال نو و به مناسبت عید نوروز، چهار نوروزگاه در مناطق مختلف استان کرمانشاه برای استقبال از گردشگران دایر می‌شود.

«داریوش فرمانی»، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد:

این نوروزگاه‌ها در محوطه طاق‌بستان، مجموعه تاریخی بیستون، معبد آناهیتا و محور ساسانی در قصرشیرین دایر خواهند شد.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر در سطح استان تاکنون دو جلسه برگزار کرده و با آمادگی کامل به استقبال از مسافران نوروزی خواهند رفت، افزود:

امسال پیش‌بینی شده است که در ایام نوروز، در ورودی همه شهرهای استان کرمانشاه، نمایشگاه موقت صنایع دستی در قالب بازارچه‌هایی دایر شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اضافه کرد:

به همین مناسبت کمپ‌های اقامتی موقت نیز با همکاری بخش خصوصی برای نخستین بار برای رفاه حال گردشگران نوروزی در محوطه بیستون پیش‌بینی شده است.

برپایی سیاه چادرها، شاهنامه خوانی در محوطه طاق‌بستان، مراسم هزار تمبور و دف‌نوازی، برنامه روزانه حاجی فیروز ، افتتاح موزه سنگ، دعوت از افراد برجسته برای سفر به استان کرمانشاه با لحاظ کردن تخفیف‌های ویژه، اجرای کنسرت های موسیقی در محوطه های باستانی و دایر کردن اتوبوس گردشگری از جمله برنامه‌های اداره کل گردشگری کرمانشاه برای نوروز است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی در خصوص نوروزگاه‌هایی که در کرمانشاه برگزار می‌شود گفت:

امسال در نوروزگاه بیستون نیز فرصتی برای برگزاری شب فرهنگی شهرستان‌ها فراهم شده است که در صورت مساعدت فرمانداری‌ها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند یک اتفاق مهم برای معرفی استان شکل خواهد گرفت.

وی گفت:

در این ایام تورهای گردشگری کرمانشاه‌گردی با همکاری شهرداری، آموزش‌وپرورش و برخی هتل‌ها برای مسافران برگزار می‌شود که نقش مهمی در آشنا کردن گردشگران اقصی‌نقاط کشور با مراکز و جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه خواهد داشت.

شایان ذکر است، استان کرمانشاه با هزاران جاذبه بکر طبیعی و آثار منحصربه‌فرد تاریخی، بعد از سه سال رکود گردشگری ناشی از همه‌گیری کرونا، در ایام نوروز خود را آماده استقبال از مسافران نوروزی اقصی نقاط کشور کرده است.

گفتنی است که در نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۲,۶۵۷,۰۰۰ نفر از جاذبه‌های استان کرمانشاه دیدن کردند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه