فرار هتل‌ها از فرآیند استانداردسازی

نادر نینوایی
نادر نینوایی چهار شنبه، ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۰
فرار هتل‌ها از فرآیند استانداردسازی

با اعلام مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، کمتر از ۵۰ درصد هتل‌های یک تا سه ستاره در فرایند استانداردسازی قرار دارند.

به گفته مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال حاضر کمتر از ۵۰ درصد هتل‌های یک تا سه ستاره در فرایند استانداردسازی قرار دارند.

یحیی نقی‌زاده محجوب،مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در نشست هم‌اندیشی روسای تشکل‌های هتلداری سراسر کشور در خصوص استانداردسازی هتل‌ها اظهار کرد:

در حال حاضر فرایند استانداردسازی هتل‌ها بر مبنای ضوابط از طریق یکسری شرکت فعال در این زمینه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد:

هم‌اکنون حدود ۸۵ درصد هتل‌های چهار و پنج ستاره این دوره‌ها را گذارنده‌اند. ۵۰ درصد هتل‌های یک، ۲ و سه ستاره نیز گواهی استاندارد دریافت کرده‌اند و در حال حاضر با گواهینامه تطبیق ضوابط، خدمات ارائه می‌دهند. کمتر از ۵۰ درصد آن‌ها نیز در فرایند استانداردسازی قرار دارند.

نقی‌زاده محجوب ادامه داد:

هم‌اکنون با توجه به اینکه بیش از ۳۴ شرکت بابت استانداردسازی فعالیت هتل‌ها، مجوز کار دارند و بیش از ۱۳۰ ارزیاب فنی نیز در اختیار داریم، غیر از حدود چهار استان باقی استان‌ها ارزیاب کافی برای طی این مراحل در اختیار دارند.

وی در مورد وضعیت رسیدگی به شکایات در تاسیسات گردشگری و هتل‌ها عنوان کرد:

برای این منظور سامانه‌ای با عنوان ۰۹۶۲۹ چندین سال است فعالیت می‌کند و به‌صورت برخط شکایات و نظرات مربوط به سفر و خدمات مربوط به آن را از طریق یک سامانه پشتیبان در وزارتخانه دنبال می‌کند. از طریق این سامانه تمام شکایت‌هایی که به دست ما می‌رسد، مستند و به استان مربوطه ارسال می‌شود.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خاتمه ابراز داشت:

به‌طور طبیعی استان‌هایی که مسافران بیشتری دارد، شکایات بیشتری نیز دارند؛ به‌عنوان نمونه سال پیش استان‌های مازندران، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین شکایات مربوط به تاسیسات گردشگری را ثبت کردند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه