ممانعت از تردد نوروزی وسایل نقلیه در بافت تاریخی یزد

افشین حیدری
افشین حیدری سه شنبه، ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۱
ممانعت از تردد نوروزی وسایل نقلیه در بافت تاریخی یزد

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی شورای شهر یزد از ممانعت تردد خودرو و موتورهای افراد غیربومی به بافت تاریخی در ایام نوروز خبر داد.

به گفته رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی شورای شهر یزد به‌دلیل معابر کم عرض بافت تاریخی شهر، از تردد خودرو و موتورهای افراد غیربومی به بافت تاریخی در ایام نوروز جلوگیری می‌شود.

 «بی‌بی فاطمه حقیرالسادات» ضمن اعلام این خبر ادامه داد:

اکثر بناهای تاریخی در محدوده ۲۰۰ هکتاری بافت تاریخی وجود دارند و این محدوده دارای ۳۸ ورودی است که تنها امکان تردد خودرو از ۱۸ ورودی آن ممکن است.

وی با بیان اینکه به‌دلیل معابر کم عرض بافت تاریخی شهر، رفت و آمد خودروها به‌ویژه در ایام پرازدحام نوروز منجر به ترافیک می‌شود، گفت:

سال‌های گذشته در ایام عید با همکاری مردم محلی و نیروهای پلیس از ۹۷ درصد ترددهای موتوری غیربومی در محدوده بافت تاریخی خودداری شد بنابراین امسال نیز مقرر شد تعدادی از اهالی به‌خصوص جوانان محلی و ساکن در بافت تاریخی با لباس متحد الشکل و کارت شناسایی در ایام نوروز در بحث ترافیک این محدوده تاریخی همکاری کنند.

به گفته‌ی این عضو شورای اسلامی شهر، استفاده از معتمدین و همچنین جوانان محلی در تسهیل‌گری، کنترل و مدیریت حمل و نقل بافت تاریخی، در کنار نیروهای پلیس راهور، نیروی انتظامی، نیروهای شهرداری و میراث می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد:

در همین رابطه نیز در شش ورودی اصلی بافت تاریخی که بیشترین اماکن تاریخی در آن متمرکز است از عبور و مرور ماشین و موتورهای افراد غیر بومی به‌طور جد جلوگیری خواهد شد.

حقیرالسادات در پایان با تاکید بر اینکه از ظرفیت حیاط برخی مدارس در بافت تاریخی برای پارکینگ و استقرار خودروها در ایام نوروز استفاده خواهد شد، تاکید کرد:

هتل‌داران نیز ملزم هستند مسافران را برای پارک خودروها به نزدیک‌ترین پارکینگ در بافت هدایت کنند تا خودروها وارد این بافت تاریخی نشود.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه