مشکل در پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی همدان

نادر نینوایی
نادر نینوایی سه شنبه، ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۶
مشکل در پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی همدان

بر اساس اعلام رئیس انجمن صنفی و حرفه‌ای آژانس‌های مسافرتی استان همدان، مشکل پیش فروش بلیط‌های نوروزی قطار همدان- مشهد امسال نیز تکرار شده است.

به گفته رئیس انجمن صنفی و حرفه‌ای آژانس‌های مسافرتی استان همدان، مشکل پیش فروش بلیط‌های نوروزی قطار همدان- مشهد مختص امسال نیست و دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان هر ساله با این معضل دست به گریبان هستند.

امسال نیز پیش‌فروش بلیط قطارهای نوروزی در همدان در حالی آغاز شد که سایت فروش بلیط از همان دقایق ابتدایی فروش بلیط با خطا مواجه شد و همانند سال‌های قبل این معضل تکرار شد و دفاتر خدمات مسافرتی را دچار چالش کرد.

بازار سیاه دلالان یکی از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه است به طوری‌که دلالان سهم بلیط قطار همدان به مشهد را پیش از آن که به دست عوامل فروش در استان برسد، پیش خرید می‌کنند و به قیمت بالاتر به مسافران و حتی همدانی‌ها می‌فروشند و این موضوع نشان از سر بی‌کلاه دفاتر خدمات مسافرتی در بازار تورهای نوروزی دارد.

از طرف دیگر، در حالی که مسیر ریلی همدان به مشهد می‌تواند به فرصتی برای گردشگری همدان تبدیل شود، سود خرید بلیط این مسیر به جیب تهرانی‌ها و استان‌های همسایه می‌رود به شکلی که صندلی‌های قطار همدان- مشهد با قیمت پایین‌تری توسط آن‌ها فروخته می‌شود و همدانی‌ها از سهم خود در سفرهای ریلی محروم می‌شوند چراکه قطار همدان به مشهد یک توقف برای پیاده و سوار کردن مسافر در تهران دارد.

محمد فیضی، رئیس انجمن صنفی و حرفه‌ای آژانس‌های مسافرتی استان همدان در این رابطه گفت:

هر ساله در پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی همدان به مشهد افتضاحی را شاهد هستیم که امسال نیز رخ داد.

وی ادامه داد:

امسال‌ به‌محض باز شدن سایت فروش بلیط در ساعت ۸ صبح پاسخگویی به دفاتر خدمات مسافرتی با مشکل مواجه شد و سیستم درخواست خطا می‌زد و تمام درخواست‌ها با خطا مواجه می‌شد و هر چقدر زمان می‌گذشت از تعداد سهمیه‌ها کمتر می‌شد.

فیضی با اشاره به اینکه تمام همدانی‌های متقاضی خرید بلیط با این اخطار مواجه شدند، افزود:

مدیریت ارشد استان، اداره میراث فرهنگی همدان و راه‌آهن باید در این موضوع دخالت کنند چراکه ما هر ساله در زمان پیش‌فروش بلیط قطارهای نوروزی با این مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه هیچ دفتری بیش از ۱۰ بلیط نفروخت و ظرفیت قطارها پر شده است، اظهار کرد:

باید شفاف شود سایت‌های فروش بلیط قطار متعلق به کیست و چرا بلیط قطار در اختیارشان است؟

به گفته رئیس انجمن صنفی و حرفه‌ای آژانس‌های مسافرتی استان همدان، یک شرکت در مشهد و یک شرکت در قم با ظرفیت زیادی بلیط مشهد دارند اما با اقامت در هتل می‌فروشند! حال باید مشخص شود چه کسی این امکانات را در اختیار این شرکت‌ها می‌گذارد.

فیضی با انتقاد شدید از اینکه چرا سهمیه همدان را به همدان نمی‌دهند و چارتر می‌کنند؟ مطرح کرد:

از استاندار درخواست کرده‌ایم با مرکز رایزنی کرده و سهمیه استان را در اختیار همدان بگذارند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه یکی از سایت‌های فروش بلیط همه را بیچاره کرده است، گفت:

متأسفانه تعدادی از بلیط‌ها توسط باندهای کلاهبرداری به فروش می‌رسند و این موضوع مورد تایید دادگستری همدان نیز است و ما هم بنا داریم شکایتی علیه آن‌ها تنظیم کنیم.

همدان در آستانه نوروز هیچ سهمی از پرواز و سفرهای هوایی ندارد و فرودگاهش همچنان خاک می‌خورد، گویا رونق فرودگاه همدان شاخ غولی است که مدیران از پس شکستنش برنمی‌آیند و تنها شعار بازگشایی آن را می‌دهند.

حالا علاوه بر این معضل قدیمی، سفرهای ریلی و پیش‌فروش بلیط قطارهای نوروزی هم پیکر گردشگری همدان را نشانه گرفته تا پایتخت تاریخ و تمدن هیچ سهمی از سفرهای نوروزی نداشته باشد و دفاتر خدمات مسافرتی که به ایام نوروز دلخوش کردند، همچنان در سکوت به سر برند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه