امکان بازدید شبانه از آثار تاریخی در نوروز

نادر نینوایی
نادر نینوایی سه شنبه، ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۹
امکان بازدید شبانه از آثار تاریخی در نوروز

با اعلام مدیرکل پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امکان بازدید شبانه گردشگران از آثار تاریخی در نوروز ۱۴۰۲ فراهم شد.

مدیرکل پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از فراهم شدن امکان بازدید شبانه گردشگران از آثار تاریخی در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

رضا سامه، مدیرکل پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در دومین همایش به استقبال نوروز که در محل سالن آمفی‌تئاتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار داشت:

از ۱۷ اسفند و مقارن با جشن نیمه شعبان، برنامه‌های نوروزی پایگاه‌های ملی و جهانی آغاز می‌شود و تا ۱۳ فروردین سال آینده ادامه دارد.

سامه افزود:

یکی از ویژگی‌های نوروز امسال این است که امکان بازدید شبانه گردشگران از آثار تاریخی فراهم می‌شود و این نیز نشان می‌دهد این آثار متعلق به مردم است و بر اساس ساعتی که آن‌ها زمان بهتری برای بازدید از آثار دارند، بازدیدها برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیرکل پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین خاطرنشان کرد:

برای پایگاه‌ها برنامه‌های بسیار خوبی در نوروز تدارک دیده شده که به‌عنوان مثال در میدان نقش‌جهان اصفهان اجرای تئاتر خیابانی را داریم. امثال این برنامه‌ها در نوروز در محل پایگاه‌های ملی و جهانی زیاد است و اجرای هرکدام از این برنامه‌ها می‌تواند به ایجاد نشاط و معرفی میراث فرهنگی ملموس و ناملموس کمک کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه