برگزاری جشنواره ساز جهانی عود در جزیره هرمز

افشین حیدری
افشین حیدری شنبه، ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۵
 برگزاری جشنواره ساز جهانی عود در جزیره هرمز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از برگزاری نشست تخصصی، نمایشگاه و جشنواره ساز جهانی عود در جزیره هرمز خبر داد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از برگزاری نشست تخصصی، نمایشگاه و جشنواره ساز جهانی عود در روز ۲۴ اسفند در جزیره هرمز خبر داد.

 محمد محسنی روز شنبه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت:

این نشست تخصصی یک‌روزه در راستای پاسداشت و جشن ثبت جهانی ساز عود که مشترکاً به نام کشورهای ایران و سوریه ثبت جهانی شده با حضور مسئولان کشوری، هنرمندان صنایع دستی و عودنوازان، عود سازان و عود شناسان کشور به‌خصوص منطقه تنگه هرمز ۲۴ اسفند در جزیره هرمز برگزار می‌شود‌.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه گستره جغرافیایی این ساز جهانی در ایران به هرمزگان نیز می‌رسد، افزود:

برگزاری چنین نشست‌هایی با ارائه راه‌کارهای علمی به متخصصان و دست‌اندرکاران، زمینه آشنایی بیشتر علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه موسیقی به این ساز جهانی را فراهم کند.

او ادامه داد:

اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان تلاش دارد با برگزاری برنامه‌های تخصصی، زمینه آشنایی بیشتر علاقه‌مندان و پژوهشگران را با میراث ناملموس اس ان فراهم کند.

محسنی تاکید کرد:

این نشست تخصصی با همکاری مدیریت مجموعه اقامتی ماجرا و ‌نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برگزار می‌شود.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه