هشدار پرهیز از سفر به مناطق ییلاقی مازندران

نادر نینوایی
نادر نینوایی پنجشنبه، ۳ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۷
هشدار پرهیز از سفر به مناطق ییلاقی مازندران

با توجه به هشدار هواشناسی در ظرف ۴۸ ساعت آینده در سطح محورهای کوهستانی مازندران لازم است که از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی این استان پرهیز شود.

نظر به هشدار هواشناسی در ظرف ۴۸ ساعت آینده در سطح محورهای کوهستانی مازندران لازم است که از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی این استان پرهیز شود.

حسن جهانیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران، اظهار کرد:

در طول ۱۰,۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی مازندران ۲۳ راهدارخانه فعالیت دارند که ۳۰۰ نفر از راهداران سختکوش در قالب ۳۶ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۳,۷۰۰ کیلومتر از راه های برفگیر و کوهستانی استان به انجام فعالیت‌های راهداری زمستانی مشغول هستند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و شریانی استان باز و تردد در آن‌ها برقرار است، گفت:

با توجه به کاهش دما در سطح محورهای کوهستانی، به تمامی رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیرچرخ را همراه داشته باشند.

این مقام مسئول افزود:

با توجه به اینکه در زمان بحران و شرایط بد جوی اولویت کاری راهداران محورهای شریانی و اصلی بوده است، از این‌ رو از هموطنان خواهشمندیم با توجه به هشدارها و اطلاعیه های مکرر رسانه‌های حقیقی و مجازی از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی پرهیز کنند.

جهانیان ضمن اعلام اینکه موجودی انبار شن و نمک نیز کنترل شده است، استفاده حداقلی از نمک برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه ضروری است، گفت:

در سایه حضور فعال و پر رنگ و چشمگیر راهداران در محورهای برفگیر استان به‌همراه اقدامات ایمنی اداره‌ کل و فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان شاهد کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن در سطح راه‌های استان باشیم.

قابل ذکر است، مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز شماره تلفن ۱۴۱ (گویا ) و همچنین سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۱۴۱ آماده پاسخ‌گویی به مسافران و مردم برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های این استان است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه