ثبت حدود یک میلیون سفر دریایی در هرمزگان

نادر نینوایی
نادر نینوایی چهار شنبه، ۲ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۵
ثبت حدود یک میلیون سفر دریایی در هرمزگان

از زمان شروع اجرای طرح سفرهایی دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲ تا یکم فروردین ۹۵۲,۳۲۶ نفر مسافر و گردشگر در بنادر  استان هرمزگان جابه‌جا شدند.

 از آغاز اجرای طرح سفرهایی دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲ تا یکم فروردین ۹۵۲,۳۲۶ نفر مسافر و گردشگر در بنادر  استان هرمزگان جابه‌جا شدند که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

حسین عباس‌نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان جابه‌جایی شناورهای مسافری و گردشگری بین جزایر استان هرمزگان را نیز ۱۹,۵۹۶ شناور اعلام کرد و افزود:

مقصد عمده مسافران نوروزی بیشتر جزایر قشم، هرمز و کیش بوده است.

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان بیان کرد:

همچنین طی این مدت ۱۵۴,۳۸۰ دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابه‌جا شده‌ که در این بخش نیز ۲۶ درصد افزایش نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

عباس‌نژاد، میزان جابه‌جایی مسافر از بندر شهید حقانی طی این مدت را ۹۲,۹۵۱ نفر و تعداد جابه‌جایی شناورهای مسافری را ۱,۰۸۶ شناور اعلام کرد و گفت:

همچنین ۹۴۱,۲۵۴ مسافر و ۶۷,۸۲۳ خودرو از قشم به لافت جابه‌جا شده است.

به گفته وی؛ طی این مدت نیز ۵,۷۶۳ مسافر از طریق بندر آفتاب از طریق ۱۷۳۴ خودرو و ۷۱ شناور مسافری جابه‌جا شدند.

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان اضافه کرد:

به‌دلیل ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، رفت و آمد در بنادر مرکزی و غرب استان هرمزگان ممنوع است و در صورت فعال شدن این بنادر در اسرع وقت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه