برنامه‌های سعدآباد برای نوروز اعلام شد

نادر نینوایی
نادر نینوایی یکشنبه، ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۰
برنامه‌های سعدآباد برای نوروز اعلام شد

مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد برای نوروز ۱۴۰۲ و با هدف پاسداشت آیین‌های کهن ایرانی، ویژه‌برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.

مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد در استقبال از نوروز ۱۴۰۲ و در راستای پاسداشت آیین‌های کهن ایرانی، ویژه‌برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است که حول شعار «سعدآباد؛ باغ‌موزه اندیشه» برگزار می‌شوند.

این برنامه‌ها، طیف گسترده‌ای از مخاطبان را شامل می‌شوند که عبارت‌اند از: شهر فرنگ، نمایش عروسک‌ها و ماهی‌های غول‌پیکر، اجرای تئاتر تن‌پوش‌های گل‌های بهاری، اجرای نوروزخوانی، اجرای شاهنامه‌خوانی و نقالی توسط هنرمندان شاخص، موسیقی‌نوازی سنتی ایرانی، نمایش عروسکی و رقص محلی.

«سعدآباد؛ باغ‌موزه اندیشه» شعار نوروزی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد است که از طریق طراحی و نصب آیات و اشعار معنوی در مسیرهای بازدید، دعوت از مخاطبان برای پی‌بردن به عمق مفاهیم موزه‌ای در کنار تماشای سطوح جذاب آن‌ها، دعوت به حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و شئونات مذهبی از طریق فضاسازی و نصب پیام‌های مرتبط و ایجاد فضای مفرح برای بازدیدکنندگان در طرح نوروز، این مهم را دنبال می‌کند.

در طرح نوروزی، امکان قدم‌زدن در سکوت شبانه مجموعه سعدآباد فراهم آمده؛ چراکه زمان بازدید در ایام نوروز (۱ تا ۱۲ فروردین) از ساعت ۱۰ تا ۲۱ است. فروش بلیط و ورود به مجموعه تا ساعت ۱۹ انجام می‌شود.

سعدآباد که به‌دلیل طبیعت ۸۰ هکتاری‌اش به «نگین گردشگری تهران» شهرت دارد، در منطقه تجریش واقع شده و دسترسی به آن از ورودی‌های زعفرانیه و دربند امکان‌پذیر است. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۲۷۹۴۰۰۰۰ تماس بگیرند یا شناسه SaadabadPalace را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه