بازدید بیش از ۶۵ هزار زائر بین‌المللی از حرم حضرت معصومه (س)

افشین حیدری
افشین حیدری چهار شنبه، ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۱
بازدید بیش از ۶۵ هزار زائر بین‌المللی از حرم حضرت معصومه (س)

رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه (س)  از بازدید و زیارت ۶۵ هزار و ۶۰۰ زائر مسلمان بین‌المللی از حرم کریمه اهل‌بیت(س) خبر داد.

به گفته رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه (س) از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۶۵ هزار و ۶۰۰ زائر مسلمان بین‌المللی از ۵۰ کشور جهان به زیارت حرم کریمه اهل‌بیت(س) مشرف شدند.

کمال ثریا اردکانی، ۲۳ اسفند در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه ۶۵ هزار و ۶۰۰ زائر مسلمان بین‌المللی از ۵۰ کشور جهان به زیارت حرم کریمه اهل‌بیت (س) مشرف شدند.

وی اظهار کرد:

آمار زائران بین‌المللی حرم مطهر چندین برابر است و آمار ذکر شده تعداد زائرانی هستند که به دفاتر بین‌الملل مراجعه کرده‌اند و از خدمات امور بین‌الملل بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد:

پاکستان،‌ هندوستان، عراق، آذربایجان، لبنان، بحرین، نیجریه، ترکیه و سوریه ۹ کشوری هستند که بیشترین زائر مسلمان حرم مطهر را به خود اختصاص دادند.

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم مطهر با اشاره به برنامه حرم مطهر در حوزه زائران بین‌المللی، گفت:

برای زائران مسلمان غیر ایرانی مراسم روزانه به فراخور مناسبت‌ها به زبان‌های عربی، اردو و آذری برگزار و آیین‌های ویژه‌ای نیز در ماه‌هایی از جمله رمضان، محرم و صفر برای این گروه از زائران تدارک دیده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری تورهای حرم شناسی برای زائران غیرایرانی، اضافه کرد:

کارشناسان این برنامه را به زبان زائران بین‌المللی و در قالب گروهی برگزار می‌کنند و در این راستا مقابر علمای مدفون در حرم با عنوان ستارگان حرم، مکان‌های تاریخی، رواق‌ها، صحن‌ها، موزه و سایر بخش‌های این حرم مقدس برای زائران توضیح داده می‌شود.

اردکانی ادامه داد:

برای این گروه از زائران نشست‌های روزانه، حلقه‌های معرفتی، پاسخگویی به سوالات شرعی، دینی و اعتقادی، مشاوره و ارائه متبرکات حرم مطهر به زائران در دفتر بین‌المللی حرم مطهر دایر است.

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم مطهر یادآور شد:

در مناسبت‌های خاص برای کودکان و نوجوانان و همچنین بانوان به زبان اردو و عربی برنامه‌هایی تعریف شده که برگزار می‌شود.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه