رونمایی از نخستین کتاب سفالی برجسته ایران و جهان در نمایشگاه گردشگری

افشین حیدری
افشین حیدری دوشنبه، ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۴
رونمایی از نخستین کتاب سفالی برجسته ایران و جهان در نمایشگاه گردشگری

اولین کتاب سفالی برجسته ایران و جهان در نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران اثر زوج هنرمند خوزستانی رونمایی می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر از رونمایی نخستین کتاب سفالی برجسته ایران و جهان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته داد.

شکرالله قاسنی افزود:

در این نمایشگاه تخصصی از نخستین کتاب سفالی  برجسته ایران و جهان که نتیجه فعالیت هنرمندانه یک زوج خوزستانی است، رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد:

این کتاب سفالی توسط سید مهدی موسوی و فاطمه آورند شامل ۱۴۰ رباعی حکیم عمر خیام در قالب نقش کوزه و تابلو خشتی است، تهیه شده است.

معاون صنایع دستی  اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان  با اشاره به حضور ۱۴ هنرمند و صنعتگر خوزستانی در سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران گفت:

کپوبافی دزفول، احرامی‌بافی شوشتر، بوریابافی رُفیع، دست‌بافته‌های عشایری اندیکا و مینای صبی اهواز به‌عنوان شهرهای ملی در حوزه صنایع دستی و در قالب هفت غرفه شاهد معرفی بخشی از هنر دستان صنعتگران خوزستانی خواهد بود.

قاسمی  افزود:

در کنار معرفی هنرهای ملی این شهرها، گلیم و سفال شهرستان ایذه و حصیر شادگان نیز دارای آثار متنوعی در رویداد نمایشگاهی امسال خواهند بود و تلاش ما بر این است ضمن معرفی این آثار، به‌زودی با تشکیل دو پرونده جدید، ایذه و شادگان را نیز به‌عنوان شهرهای ملی، به‌ترتیب در رشته‌های گلیم‌بافی و حصیربافی، معرفی و به یاری خدا به ثبت برسانیم.

وی  ادامه داد:

در این نمایشگاه از ۵۶ اثر صنایع دستی که سال گذشته موفق به کسب نشان ملی شدند نیز رونمایی خواهیم داشت.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه