شرایط عرضه بلیط سفرهای نوروزی جاده‌ای اعلام شد

فاطمه کرمی
فاطمه کرمی یکشنبه، ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۷
شرایط عرضه بلیط سفرهای نوروزی جاده‌ای اعلام شد

مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از عرضه بلیط سفرهای نوروزی توسط این سازمان از ابتدای اسفندماه ۱۴۰۱ و در شکل‌‎های متنوع خبر داد.

داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن اشاره به عرضه بلیط سفرهای جاده‌ای نوروز توسط این سازمان از ابتدای اسفندماه امسال و در شکل‌‎های متنوع مانند خرید حضوری، غیرحضوری و از طریق وب‌سایت‌های اختصاصی و مشترک شرکت‌های حمل‌و‌نقل، آغاز طرح نوروزی سفر از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱، به‌دلیل تداخل نوروز با ماه رمضان را یادآور شد.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت:

در حوزه حمل‌ونقل نوروزی و مناسبت‌های خاص، همواره شیوه‌نامه‌هایی منتشر می‌شود که سازوکار این حوزه را برای استان‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل مشخص می‌کند. همچنین برنامه‌ریزی تمام استان‌ها با تمرکز بر افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی صورت گرفته تا برای نوروز امسال نزدیک به ۱۵ درصد افزایش عملکرد نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

باقرجوان ادامه داد:

مباحث مرتبط با ایمنی تردد، فروش بلیط حضوری، غیرحضوری و اینترنتی در دستور کار است و از ابتدای اسفندماه ۱۴۰۱ فروش بلیط به‌صورت غیرحضوری و از طریق وب‌سایت‌های اختصاصی و مشترک شرکت‌های حمل‌ونقل آغاز می‌‎شود.

او همچنین امکان فروش بلیط به‌صورت اینترنتی و حضوری در محل پایانه‌های مسافربری و دفاتر فروش شرکت‌ها از هفتم اسفندماه ۱۴۰۱ را نیز یادآوری کرد.

مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری‌وحمل ونقل جاده‌ای درباره تداخل نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۲ این‌طور توضیح داد:

امسال آغاز طرح نوروزی سازمان راهداری‌ و حمل ونقل جاده‌ای از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ خواهد بود و دلیل این شروع زودهنگام، آغاز ماه رمضان از سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ و تداخل با تعطیلات نوروز است.

باقرجوان خاطرنشان کرد:

با توجه به علاقه هموطنان برای رسیدن موطن خود و انجام فریضه روزه، برنامه‌‎ریزی برای اول سفرهای نوروزی منسجم‌تر پیش‌بینی شده، زیرا تقاضای بیشتری در این بازه زمانی وجود دارد.

او با اشاره به اینکه در طرح نوروزی سال گذشته مجموعا نزدیک به هفت میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند، افزایش ۱۵ درصدی این مقدار را در سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی کرد.

مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری‌ و حمل ونقل جاده‌ای ادامه داد:

در حوزه حمل‌ونقل مسافر بحث نمانام (برندسازی) و شبکه در دستور کار است تا این امکانات به‌صورت استاندارد در خدمت کاربران قرار گیرد. همچنین در این راستا، راه‌اندازی «شبکه سیر» در حال شکل‌گیری است.

باقرجوان در ادامه گفت:

مبحث جابه‌جایی مسافر، اشتغال‌زایی، ترافیک و ایمنی جاده‌ای نیز به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است. همچنین برنامه‌ریزی شده تا ۷۰ درصد از میزان جابه‌جایی مسافر در کشور از طریق حمل‌ونقل عمومی جاده‌‎ای محقق شود.

مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری‌وحمل ونقل جاده‌ای در پایان گفت:

آلایندگی زیست‌محیطی، تصادف‌ها و ترافیک شبکه از دیگر موضوعاتی است که دولتمردان نسبت به مدیریت آن اهتمام جدی دارند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه