پیش‌بینی درآمدزایی بیش از ۵۸۰ میلیارد دلاری چین از گردشگری داخلی

افشین حیدری
افشین حیدری سه شنبه، ۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۵
پیش‌بینی درآمدزایی بیش از ۵۸۰ میلیارد دلاری چین از گردشگری داخلی

چین پیش‌بینی کرده است که تعداد گردشگران داخلی این کشور در سال ۲۰۲۳ به حدود ۴.۵۵ میلیارد نفر برسد که از رهگذر آن به درآمدی بالغ بر ۵۸۰.۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

داده‌های آکادمی گردشگری چین پیش‌بینی کرده است که تعداد گردشگران داخلی در سال ۲۰۲۳ در این کشور به حدود ۴.۵۵ میلیارد نفر می‌رسد که از رهگذر آن به درآمدی بالغ بر ۵۸۰.۸ میلیارد دلار خواهد رسید. 

مقامات کشور چین پیش‌بینی کرده‌اند که بازار گردشگری این کشور با شروع تعطیلات و آغاز سفرهای تابستانی بار دیگر به دوران اوج و رونق خود قبل از همه‌گیری ویروس کرونا برسد؛ چراکه این کشور با وضع سیاست‌های محدودکننده سفر به جهت جلوگیری از انتشار بیشتر کرونا قریب به سه سال مردم را در خانه‌های خود نگه داشتند و مانع از انجام سفر و گردشگری شدند.

با این حال داده‌های آکادمی گردشگری چین پیش‌بینی کرده است که درآمد گردشگری داخلی در سال ۲۰۲۳ به حدود چهار تریلیون یوان معادل ۵۸۰.۸ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم در قیاس با سال گذشته حدود  درصد افزایش خواهد داشت و به حدود ۷۱ درصد از سطح سال 2019 باز خواهد گشت.

علاوه بر آن پیش‌بینی می‌شود تعداد گردشگران داخلی در سال ۲۰۲۳ به حدود ۴.۵۵ میلیارد نفر برسد؛ به عبارتی ۸۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.

این در حالی است که تعداد گردشگران ورودی و خروجی به بیش از نود میلیون نفر برسد که نسبت به سال قبل افزایش دو برابری را تجربه خواهد کرد. به‌طور کلی با اتکا به این آمار می‌توان گفت گردشگری خارجی در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۳۱ درصد قبل از همه‌گیری ویروس کرونا و به‌صورت مشخص سال 2019 خواهد رسید.

 

مطالب مرتبط:

منبع تسنیم

دیدگاه