آغاز طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند ماه

افشین حیدری
افشین حیدری یکشنبه، ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۸
آغاز طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند ماه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از آغاز طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند ماه خبر داد و گفت که اجرای این طرح تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت.

 سردار سید کمال هادیانفر از آغاز طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند ماه خبر داد و گفت که اجرای این طرح تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت.

سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه برگزاری جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیک نوروز که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران، گفت:

امروز در این جلسه اقدامات عملکرد دستگاه‌هایی چون اورژانس، راهداری، هلال احمر، امداد خودروها، شرکت‌های بیمه و... برای ایام نوروز ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مصوبات این جلسه برابر با مصوبات جلسه اخیر شورای عالی ایمنی و هماهنگی ترافیک کشور که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیران مربوطه برگزار شد، اتخاذ شده است، تصریح کرد:

بر این اساس، پلیس راهنمایی و رانندگی در طول ۲۹۷ هزار کیلومتر از راه‌های کشور با مشارکت دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی طرح نوروزی را به اجرا در می‌آورد.

هادیانفر با بیان اینکه رزمایش طرح نوروزی در تاریخ ۲۳ اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت:

از فردای آن روز یعنی از تاریخ ۲۴ اسفند ماه طرح نوروزی در جاده‌ها و شهرهای سراسر کشور اجرا خواهد شد و تا پایان تعطیلات نوروزی و ۱۴ فروردین ماه اجرای آن ادامه خواهد داشت.

هادیانفر با بیان اینکه ۸۲ درصد از تصادفات رانندگی به‌دلیل چهار تخلف سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو رخ می‌دهد، گفت:‌

لازم است رانندگان به این موارد توجه جدی داشته باشند. تخلفاتی چون عبور از شانه خاکی، سرعت و سبقت غیر مجاز و... از جمله مواردی است که پلیس به جد با آن برخورد می‌کند. البته تاکید کردیم که در ایام نوروز خودرویی به سبب سقف جریمه بالا توقیف نشود؛ اما تذکرات لازم به این خودروها نیز داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهترین زمان انجام سفر در طول روز است، افزود:

به‌خصوص برای آن دسته از رانندگان و مسافرانی که آشنایی با جاده‌ها ندارند بهتر است در طول روز رانندگی کنند.

هادیانفر با بیان اینکه در ۸۰۰۰ محور تصادفات رانندگی رخ داده است، گفت:

این به این معنا نیست که ما ۸۰۰۰ محور حادثه خیز داشته باشیم بلکه در این محورها تصادفات رانندگی رخ داده است که ما در آن‌ها اقدامات مربوط به ایمن سازی و آشکارسازی را به‌گونه‌ای که نقاط حادثه خیز شناسایی شود در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا همچنین از پیش‌بینی برای ایجاد محل‌های استقرار مشترک پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدماتی خبر داد و تصریح کرد:

 این ویژگی به‌خصوص در نزدیکی نقاط حادثه خیز امر مهمی است که امسال اجرا خواهد شد.

هادیانفر در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از دست افزارهای الکترونیکی پلیس گفت:

امروز ۱۰۰ درصد از مأموران ما از دست افزارهای سپهر برای اعمال جریمه استفاده می‌کنند و تمام اطلاعات از جمله بیمه نامه، معاینه فنی، اطلاعات مربوط به گواهینامه، سابقه تخلفات و... در این دست افزارها قابل دسترسی است.

وی درباره اجرای طرح کروکی الکترونیک نیز اظهار کرد:

این طرح حدود یک سال است که به‌شکل آزمایشی در استان قم اجرایی شده و ما در تلاشیم که با هماهنگی‌های انجام شده این طرح را در سراسر کشور اجرا کنیم.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه