عرصه سازه‌های آبی شوشتر آزادسازی شد

نادر نینوایی
نادر نینوایی یکشنبه، ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۴
عرصه سازه‌های آبی شوشتر آزادسازی شد

بر اساس اعلام سرپرست میراث فرهنگی شوشتر، بخشی از عرصه سازه‌های آبی ـ تاریخی این شهرستان آزادسازی شدند.

سرپرست میراث فرهنگی شوشتر از آزادسازی بخشی از عرصه سازه‌های آبی ـ تاریخی این شهرستان خبر داد.

داوود نجارآسیابانی، سرپرست میراث فرهنگی شوشتر، در خصوص آزادسازی صورت گرفته گفت:

در پی پیگیری‌های به عمل آمده و همکاری اداره آموزش‌وپرورش شهرستان شوشتر تخریب ساختمان موجود یکی از مدارس این شهرستان آغاز شد.

او توضیح داد:

این ساختمان که به‌علت فرسودگی و نبود امکان نوسازی به‌دلیل موقعیت قرارگیری آن چندین سال به‌صورت فضای غیرآموزشی و بدون کاربرد رها شده بود با همت فرماندار شهرستان و همراهی رئیس اداره آموزش‌وپرورش شوشتر تخریب شد.

وی خاطرنشان کرد:

بیش از یک دهه است که شهروندان چشم انتظار تحقق این موضوع به‌عنوان گامی در جهت آزادسازی عرصه ثبت شده در فهرست جهانی هستند.

سرپرست میراث فرهنگی شوشتر خاطرنشان کرد:

تخریب این بنا نه‌تنها موجب آزادسازی عرصه جهانی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر و ایجاد منظری مناسب برای گردشگران می‌شود بلکه می‌تواند در آینده شرایطی را برای ایجاد محیطی برای ارائه خدمات گردشگری به‌صورت روباز فراهم سازد.

در سال جاری تعداد سه پلاک مسکونی و در سنوات گذشته نیز تعدادی دیگری از پلاک‌های تجاری و مسکونی موجود در این محدوده توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان تملک و آزادسازی شد.

می‌توان آزادسازی این بنا را به‌عنوان اولین بخش عملیاتی محقق شده از توافقات مندرج در تفاهم‌نامه منعقده ماه‌های اخیر اداره آموزش‌وپرورش و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر دانست که در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن سایر مفاد این تفاهم‌نامه خواهیم بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه