راه اندازی دو سامانه جدید گردشگری

نادر نینوایی
نادر نینوایی یکشنبه، ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۰
راه اندازی دو سامانه جدید گردشگری

دو سامانه جامع «گردشگری سلامت» و «ثبت رویدادهای گردشگری» راه‌اندازی شدند.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور از راه‌اندازی دو سامانه جامع «گردشگری سلامت» و «ثبت رویدادهای گردشگری» خبر داد.

اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور، درباره این سامانه‌ها گفت:

سامانه جامع مدیریت گردشگری سلامت با توجه به ضرورت فرآیندهای مرتبط با ورود گردشگران سلامت، به‌منظور یک‌پارچه کردن و شفافیت خدمات ذی‌نفعان این کسب‌وکار در بستر نرم‌افزارهای هوشمند طراحی شده و بر اساس تصمیم شورای راهبری گردشگری سلامت، ابتدا به‌صورت آزمایشی در استان خراسان رضوی اجرا شده و قرار است در سطح کشور راه‌اندازی شود.

او افزود:

راه‌اندازی این سامانه یکی از ضرورت‌های مهم حوزه گردشگری سلامت بود تا ضمن ایجاد بستری شفاف، برای تمامی ذی‌نفعان، متناسب با میزان تاثیرگذاری در فرآیندهای مربوطه، دسترسی و کنترل‌های لازم ارائه شود؛ بنابراین در نظر است بستر سامانه به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شود که وزارت گردشگری، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، مراکز درمانی مجاز دارای واحد IPD، آژانس‌های خدمات مسافرتی، گردشگران سلامت، پزشکان، راهنمایان گردشگری و حتی مترجمان همگی فعالیت‌های خود را در چارچوب مقررات، در بستر سامانه مزبور انجام دهند.

برات درباره اهداف و برنامه‌های این سامانه، اظهار کرد:

ارائه آمار و اطلاعات متنوع مدیریتی به ذی‌نفعان برای کنترل هزینه و بهره‌وری، ارائه دسترسی آسان و سریع به عناصر کلیدی سامانه برای ایفای نقش، نظارت و پایش دقیق عناصر سامانه و عکس‌العمل هوشمند نسبت به مشکلات و تخلفات احتمالی، ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی، اطلاع‌رسانی یک‌پارچه به کلیه ذی‌نفعان، رعایت حقوق قانونی و حفظ امنیت، مدیریت اطلاعات درمانی گردشگران سلامت، از جمله موارد مهمی است که با راه‌اندازی این سامانه فراهم می‌شود.

معاون نظارت و ارزیابی گردشگری بیان کرد:‌

امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مرتبط در امر اجرایی شدن سامانه جامع گردشگران سلامت، شاهد توسعه بیش از پیش گردشگری سلامت باشیم.

او بیان کرد:

رویدادها یک محرک مهم گردشگری هستند و در برنامه‌های توسعه و بازاریابی بسیاری از مقاصد نقش موثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند. امروزه نقش و تاثیر رویدادهای برنامه‌ریزی شده در گردشگری به‌خوبی ثابت شده است و برای رقابت‌پذیری مقصد اهمیت فزاینده‌ای دارد؛ بنابراین با توجه به ابلاغ دستورالعمل ثبت رویدادها در تقویم رویدادهای گردشگری از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سامانه آن در بستر سامانه جامع نظارت سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری (جانا) راه‌اندازی شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه