با اصطلاحات رایج در هتل ‌ها بیشتر آشنا شوید

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
با اصطلاحات رایج در هتل ‌ها بیشتر آشنا شوید

هتل‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام تعریف خاص خود و ویژگی‌های منحصربفردی دارند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

شاید شما هم هنگام رزرو هتل با اصطلاحاتی مواجه شده‌اید که آشنایی با آن‌ها ندارید. هتل‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام تعریف خاص خود و ویژگی‌های منحصربفردی دارند.

هتل‌ها از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که در هرکدام از آن‌ها اصطلاحات رایجی مورد استفاده قرار می‌گیرد که آشنایی با آن‌ها می‌تواند به شما کمک بزرگی هنگام رزرو و حتی در طول مدت اقامت کند.

اگر شما هم به‌دنبال رزرو آنلاین هتل هستید و می‌خواهید از قبل راجع به هتل‌ها و اصطلاحات آن‌ها اطلاعات لازم را کسب کنید، تا انتهای این مطلب از کجارو همراه ما باشید.

اصطلاحات انواع اتاق ‌ها

در هر هتل اتاق‌های مختلفی وجود دارد که از جهات مختلف مانند اندازه، تعداد نفرات، وسایل و تجهیزات، امکانات و خدمات و... با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

اتاق سینگل

اتاق سینگل یا اتاق تک نفره همان طور که از نامش پیدا است برای اقامت یک نفر طراحی شده است. در این اتاق معمولا یک تخت یک نفره یا تخت دو نفره قرار دارد و امکانات آن با توجه به درجه و ستاره‌های هتل متفاوت است. اندازه یا همان ابعاد اتاق سینگل کوچک‌تر از سایر اتاق‌های هتل است و حتی ممکن اس قیمت آن در برخی از هتل‌ها از قیمت اتاق‌های دیگر بیشتر باشد.

اتاق دبل

به اتاق‌های طراحی شده برای اقامت دو نفر اتاق دبل گفته می‌شود. اتاق دبل به دو نوع دبل ساده و دبل توئین تقسیم می‌شود. در اتاق دبل یک تخت بزرگ دو نفره و در اتاق توئین دو تخت یک نفره قرار دارد. هزینه این اتاق‌ها معمولا بیشتر از اتاق‌های تک نفره است و امکانات و خدمات آن نیز با توجه به نوع هتل تعیین می‌شود.

اتاق تریپل

اتاق تریپل یا سه نفره برای اقامت سه نفر طراحی شده است و دارای دو مدل است. در یک مدل اتاق سه نفره سه تخت مجزا تک نفره یا همان سینگل قرار دارد و در مدل‌های دیگر اتاق‌های سه نفره یک تخت دونفره و یک تخت تک نفره تعبیه شده است.

این اتاق‌ها برای اقامت خانواده‌های دارای فرزند یا گروه‌های دوستانه سه نفره گزینه‌ای مناسب به شمار ‌می‌روند. تمامی لوازم و امکانات در این اتاق‌ها به‌اندازه ۳ نفر در نظر گرفته شده است و به خاطر وسعت بالا و تجهیزات بیشتر قیمت رزرو آن‌ها نیز بالاتر است.

اتاق کواد

اتاق‌های کواد یا همان چهار نفره جزء بهترین گزینه برای سفر‌های خانوادگی یا گروهی تعداد بالا به شمار ‌می‌روند. اتاق‌های چهار نفره با توجه به نوع تخت‌ها به دو نوع تقسیم می‌شوند. در برخی از اتاق‌های چهار نفره دو تخت بزرگ دو نفره قرار داده شده است. در یکسری از اتاق‌های چهار نفره دو تخت سینگل و یک تخت دبل دو نفره و در برخی مدل‌های دیگر از این اتاق‌های وسیع چهار تخت تک نفره در نظر گرفته می‌شود.

اتاق کانکت

اتاق‌های کانکت بزرگترین اتاق‌های هتل‌ها هستند که معمولا برای تعداد نفرات بالاتر از ۴ نفر طراحی می‌شوند. این اتاق‌ها شامل دو اتاق بزرگ و یک فضای مشترک می‌شوند که در هرکدام از اتاق‌های مجزا با توجه به تعداد افراد تخت‌های دبل یا سینگل قرار دارد. این اتاق‌های از طریق یک درب مشترک به یکدیگر متصل هستند.

سوئیت

کامل‌ترین و مجلل‌ترین واحد اقامتی هر هتل، سوئیت‌ها هستند. این سوئیت‌ها از فضایی وسیع و دل‌باز برخوردار بوده و بهترین امکانات و خدمات برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. ازاین‌رو قیمت آن‌ها از تمامی اتاق‌های هتل‌ها گرانتر است. در این سوئیت‌ها چندین اتاق، حمام و سرویس بهداشتی و تجهیزات کامل رفاهی وجود دارد که اقامتی رویایی را رقم می‌زنند.

اصطلاحات مربوط به وضعیت اتاق‌های هتل

وضعیت اتاق‌های هتل با توجه به تعداد نفراتی که قرار است در آن اقامت داشته باشند مشخص می‌شود.

  • سینگل (Single): اتاق با یک تخت یک نفره.
  • دبل (Double): اتاق با یک تخت دو نفره کینگ سایز.
  • تریپل (Triple): اتاق با یک تخت دو نفره و یک تخت یک نفره یا سه تخت تک نفره.
  • کواد (Quad): اتاق با یک تخت دو نفره و دو تخت تک نفره یا با چهار تخت یک نفره.

اصطلاحات تخت‌‌ اتاق‌ ها

اتاق‌های هتل‌ها بر اساس تعداد و نوع تخت‌ها به مدل‌های مختلفی تقسیم شده که هرکدام با اصطلاحاتی شناخته می‌شوند. از مهم‌ترین اصطلاحات تخت اتاق‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Bed Parlor: اتاق با کاناپه قابل تبدیل به تخت
  • Sleeping Couch: اتاق با مبل تخت خوابشو
  • Folding up Bed: اتاق با تخت دیواری
  • Water Bed: اتاق با تخت تشک آبی
  • Bunk Beds: اتاق با تخت دو طبقه
  • Extra Bed: اتاق با تخت اضافی
  • Queen Bed: اتاق با تخت یک و نیم نفره

رپورتاژ

اصطلاحات پذیرش هتل

در هتل‌ها اولین کسی که با مسافران ارتباط برقرار می‌کند، مسئول پذیرش است. این افراد باید کاملا آموزش دیده و با تجربه باشند و بتوانند به‌خوبی به مسافران توضیحات و خدمات لازم را ارائه دهند. علاوه بر اصطلاحات و جملاتی که پذیرش‌گر هتل باید آن‌ها را به زبان‌های مختلف و رایج دنیا فرا گرفته باشد، از مهم‌ترین اصطلاحاتی که در پذیرش هتل مورد استفاده قرار می‌گیرند و کارکنان این بخش باید با آن‌ها آشنایی کامل داشته باشند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Check in: ساعت ورود مسافر به هتل و دریافت کلید اتاق
  • Check out: ساعت تحویل اتاق و خروج مسافر از هتل
  • Fully Booked: رزرو اتاق به‌طور کامل
  • Close to Departure: محدودیت مسافر در خروج از هتل
  • Closed to Arrival: محدودیت مسافر در ورود به هتل

اصطلاحات خدمات هتل‌ ها

برای اینکه اقامت راحت و دلنشینی داشته باشید، اطلاع از اصطلاحات مربوط به خدمات هتل می‌تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد. با آگاهی داشتن از این اصطلاحات می‌توانید دقیقا خدماتی را نیاز دارید درخواست کنید.

  • House Keeping: درخواست برای استفاده از خدمات خانه داری مانند تمیز کردن اتاق، تعویض ملافه‌ها و... در زمان خروج مسافر از اتاق
  • Mini Bar: یخچال کوچک درون اتاق که نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مختلف در آن قرار گرفته است و هزینه آن جدا از هزینه اتاق یا به‌همراه آن پرداخت می‌شود.
  • Bellboy: پرسنل هتل که وظیفه حمل و جابه‌جایی چمدان‌ها و بار مسافران را بر عهده دارند.

رپورتاژ

اصطلاحات خدمات غذا و نوشیدنی هتل‌ ها

برای اینکه اقامت راحت و دلنشینی داشته باشید، اطلاع از اصطلاحات مربوط به خدمات هتل می‌تواند بسیار مفید و کمک‌کننده باشد. با آگاهی داشتن از این اصطلاحات می‌توانید دقیقا خدماتی را نیاز دارید درخواست کنید.

  • House Keeping: درخواست برای استفاده از خدمات خانه داری مانند تمیز کردن اتاق، تعویض ملافه‌ها و... در زمان خروج مسافر از اتاق.
  • Mini Bar: یخچال کوچک درون اتاق که نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مختلف در آن قرار گرفته است و هزینه آن جدا از هزینه اتاق یا به‌همراه آن پرداخت می‌شود.
  • Bellboy: پرسنل هتل که وظیفه حمل و جابه‌جایی چمدان‌ها و بار مسافران را بر عهده دارند.

اصطلاحات مربوط به سنین مسافران

از مهم‌ترین اصطلاحاتی که در هتل‌های جهت سن مسافران مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Adult (ADL): بزرگسالان بیشتر از ۱۲ سال.
  • Child (CHD ۲-۶): کودکان گروه سنی دو تا ۶ سال که معمولا تختی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.
  • Child (CHD ۶-۱۲): کودکان گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال که معمولا به آن‌ها تخت سفری اختصاص می‌یابد.
  • Infant (INF): نوزاد یا کودکان زیر دو سال که تخت برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه