شروع به کار رسمی هواپیمایی یزد ایر

افشین حیدری
افشین حیدری شنبه، ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۲
شروع به کار رسمی هواپیمایی یزد ایر

شرکت هواپیمایی «یزد ایر» هم‌زمان با مبعث رسول گرامی اسلامی در شهر میراث جهانی یزد آغاز به کار کرد.

شرکت هواپیمایی یزد ایر با دو فروند ایرباس ۳۱۰ دو فروند هواپیمای ERJ145 و یک فروند هواپیمای BAE146 فعالیت خود را آغاز کرده است. دو فروند هواپیمای ERJ145 به‌تازگی وارد کشور شده است و مراحل قانونی ثبت و مجوز پرواز را می‌‌گذراند.

همچنین سه فروند دیگر نیز از هواپیمایی ماهان خریداری شده و با توجه به تصمیم سهامداران و هیئت‌مدیره  شرکت مبنی بر جلوگیری از زمین‌گیر شدن این هواپیماها تا جذب و آموزش نیروی انسانی با توجه به عرضه و تقاضای صندلی، عملیات پرواز به ماهان برون سپاری می‌شود تا صندلی‌ ها از بازار کم نشود و شرکت ظرف سه ماه آینده بتواند با استقلال کامل، راسا پروازهای خود را در مسیرهای مورد نیاز مردم یزد، ادامه دهد.

مقاصد پروازی هواپیماهای این شرکت هم داخلی و هم خارجی است و مقاصد خارجی آن طبق گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، شهرهای نجف، دبی، بمبئی و استانبول خواهد بود.

سهامداران شرکت یزد ایر به‌ترتیب شرکت سپهر کاوه کیش ۵۰ درصد، هلدینگ چادرملو ۴۹ درصد و رضا نمک‌شناس یک درصد است.

این شرکت در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ ثبت و نام اعضای هیئت مدیره آن به‌ترتیب حسین اطمینان، نماینده شرکت چادرملو به‌عنوان رئیس هیئت مدیره، رضا حیدری، نماینده شرکت سپهر کاوه کیش به‌عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره، و رضا نمک‌شناس به‌عنوان نایب رئیس هیئت مدیره ذکر شده است.

مطالب مرتبط:

منبع تین نیوز

دیدگاه