برگزاری جشنواره بین المللی کوچ عشایر اردبیل در۱۴۰۲  

افشین حیدری
افشین حیدری چهار شنبه، ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۳
برگزاری جشنواره بین المللی کوچ عشایر اردبیل در۱۴۰۲   

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از برگزاری جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در شهرستان بیله‌سوار خبر داد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، جشنواره کوچ عشایر اولین رویداد بین‌المللی خواهد بود که در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در شهرستان بیله‌سوار برگزار می‌شود.

حسن محمدی ادیب روز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ در دیدار با فرماندار بیله‌سوار گفت:

در راستای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، جشنواره کوچ عشایر اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود:

تلاش می‌کنیم که نشست سفرای کشورهای عضو اکو و جشنواره کوچ عشایر هم‌زمان برگزار شوند تا ضمن حضور سفرای این کشورها در جشنواره کوچ عشایر میزبان عشایر این کشورها نیز باشیم.

او تاکید کرد:

در نمایشگاه گردشگری تهران با تعدادی از سران عشایر داخل کشور و مسئولان کشورهای خارجی مذاکراتی را انجام دادیم تا مقدمات برگزاری این جشنواره فراهم شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار نیز گفت:

جشنواره کوچ عشایر اولین رویداد بین‌المللی خواهد بود که در شهرستان بیله‌سوار برگزار می‌شود و ما آماده هر نوع همکاری در راستای برگزاری این جشنواره هستیم.

صاحبعلی اصغری افزود:

فرمانداری بیله‌سوار بخشی از هزینه‌های جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر را تامین خواهد کرد و تامین باقی هزینه‌ها نیازمند توجه دستگاه‌های مرتبط است که لازم می‌دانم از تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی در این خصوص تشکر کنم.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه