بهترین کشور اروپایی برای سفر در عید نوروز

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
بهترین کشور اروپایی برای سفر در عید نوروز

در این مقاله قصد داریم بهترین کشور اروپایی برای سفر در عید نوروز را به شما معرفی کنیم.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

سفر در عید نوروز یکی از قدیمی‌ترین عادت‌های ما ایرانی هاست. در زمان‌های کمی قدیمی‌تر فناوری اطلاعات به‌اندازه امروز پیشرفت نکرده بود و مردم از دوست و آشنا می‌پرسیدند که تعطیلات عید کجا بریم؟ سفر به کیش، قشم و مناطق جنوبی ایران بهترین حالت ممکن بود. اما این روزها با وجود شرکت‌های توریستی، چارتری و هواپیمایی و… سفر به دبی و تور اروپا کمی منطقی‌تر به نظر می‌رسد. حال با وجود این همه کشور در سراسر دنیا که می‌توانند یکی از مقاصد سفر ما در عید نوروز باشند؟ کدام کشور برای سفر به اروپا مناسب‌تر است؟

در این مقاله قصد داریم بهترین کشور اروپایی برای سفر در عید نوروز را به شما معرفی کنیم. گرچه کشورهایی که در این مقاله ارائه شده، همگی می‌توانند بهترین گزینه برای سفر به اروپا باشند. این شما هستید که با توجه به سلیقه و سبک زندگی خود یک اروپا و عید نوروز را باهم یکی می‌کنید.

ایتالیا

ایتالیا بیش از هر کشور دیگری در جهان مکان‌های فرهنگی و میراث جهانی یونسکو دارد. به همین دلیل در ابتدای لیست تور اروپا عید نوروز قرار می‌گیرد. اما مهم‌ترین جاذبه‌ی ایتالیا برای گردشگران هنر و معماری نیست. این کشور جاذبه‌های طبیعی برجسته‌ای مثل دریاچه‌ها، کوه‌ها و ساحلی چشم‌نواز و… نیز دارد که تعطیلات عید نوروز شما را پرشورتر می‌کند؛ تنها بخش کوچکی از مهم‌ترین مناطق توریستی ایتالیا عبارت‌اند از: کولوسئوم، کلیسای جامع فلورانس، کانال بزرگ ونیز، برج کج پیزا، شهر واتیکان و دریاچه کومو. نوشتن درباره جذابیت‌های ایتالیا بیش از چند کتاب خواهد شد و ممکن است از حوصله شما خارج باشد. به همین دلیل به دو مورد از جذابیت‌های سفر به اروپا و ایتالیا اشاره می‌کنیم.

کولوسئوم (Colosseum)

Colosseum به‌عنوان یک آمفی‌تئاتر بزرگ، یکی از معروف ترین آثار باستانی دنیاست که توسط دنیای مدرن اطراف احاطه شده است. در بسیاری از فیلم و سریال‌های هالیوودی و بالیوودی از این مکان برای جذابیت فیلم خود استفاده کرده‌اند. اگر این مکان را بهانه‌ای برای سفر به اروپا و ایتالیا قرار دهید کسی به شما خورده نمی‌گیرد.

کانال بزرگ ونیز

گوندولا سواری در کانال‌های ونیز سنتی است که قرن‌هاست گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. ونیز شهری زیر آب است و کانال‌های آن خیابان‌های اصلی شهر با هزارتویی از گذرگاه‌های باریک به هم متصل می‌کند. کانال بزرگ ونیز یکی از معروف‌ترین این خیابان‌هاست. مسیر S شکل بزرگی است که از میان شهر می‌گذرد. گشت‌وگذار در این کانال و بازدید از کاخ‌ها و خانه‌هایی که صدها سال است پابرجا مانده‌اند. از دیگر مزایای تور اروپا و ایتالیاست.

تور اروپا - فرانسه

فرانسه

از پاریس گرفته تا استراحتگاه‌های شیک ساحلی کوت دازور (Côte d'Azur) برخی مناطق گردشگری در فرانسه، بهترین و زیباترین‌ها در جهان هستند. همین مناطق به‌تنهایی می‌تواند بهانه‌ای برای تور اروپا عید نوروز باشد. قلعه‌های افسانه‌ای، کلیساهای باشکوه، روستاهای زیبا و رمانتیک، بناهای تاریخی معاصر قسمتی از مناطق جذاب ما ایرانی‌ها برای سفر به اروپا در عید نوروز است.

مونت سن میشل

نوشتن در مورد برج ایفل و موزه لوور، به‌اندازه کافی جذاب است؛ اما Mont Saint-Michel را کمتر کسی از ما ایرانیان می‌شناسد. عظمت و زیبایی این بنا به‌اندازه کافی می‌تواند انگیزه‌ای برای تور اروپا باشد. مونت سن میشل که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده، یک جزیره صخره‌ای در سواحل نرماندی است. یکی از چشمگیرترین جاذبه‌های توریستی فرانسه است. این جاذبه گردشگری، «هرم دریاها» نامیده می‌شود و یک منظره عرفانی است که در ارتفاع ۸۰ متری خلیج قرار دارد. مونت سن میشل کلیسای آبی است که در قرن یازدهم ساخته شد. این بنا یکی از شگفتی‌های معماری قرون‌وسطایی با مناره‌های سربه‌فلک‌کشیده گوتیک است. این بنا به اورشلیم بهشتی نیز شهرت دارد.

اسپانیا

عظمت قصر خلیفه، شادی روزهای آفتابی در سواحل مدیترانه، پاشنه‌های یک رقاص فلامنکو، ال کامینو مدفنِ یعقوب پسر زبدی از حواریون مسیح، کلیسای جامع سانتیاگو تنها قسمتی از شگفتی‌های روح اسپانیا هستند. تاریخ غنی، فرهنگ شگفت انگیز و جاذبه‌های طبیعی اسپانیا هر ایرانی را می‌تواند به تور اروپا عید نوروز بکشاند. این جاذبه‌ها می‌توانند خاطرات شمال را از یاد برده و خاطره بهترین روزهای زندگی را جایگزین کند.

مسجد بزرگ کوردوبا (La Mezquita)

نوشتن از باغ‌های الحمرا و جنرالیف شهر گرانادا، ساگرادا فامیلیا و سایت‌های گائودی شهر بارسلونا، پرادو و پاسئو دل آرتس شهر مادرید و صدها جاذبه گردشگری دیگر می‌توانست روح و ذهن شما را ساعت‌ها به خلسه ببرد. اما به جهت طولانی شدن نوشته از این همه گذشتیم. در عوض از مسجد بزرگ کوردوبا نوشتیم. خواندن و جست‌و‌جو در اینترنت به‌تنهایی نمی‌تواند لذت گردشگری در اسپانیا را برای شما داشته باشد. برای دیدن جاذبه‌های اسپانیا، تور اروپا عید نوروز یک نیاز اساسی است!

مسجد بزرگ کوردوبا که زمانی مسجد اصلی اسلام غربی بوده و به نام La Mezquita شناخته می‌شود در شهر اَندَلُس (Al-Andalus) ساخته شده. این مسجد یکی از بزرگترین مسجدهای جهان بوده و بهترین معماری مورها در اسپانیا را دارد. به‌رغم تغییراتی که بعدها مرکز آن را یک کلیسای جامع کاتولیک کرد، مسجد بزرگ کوردوبا و کاخ الحمرا در گرانادا به‌عنوان یکی از دو نمونه‌ی برتر هنر و معماری اسلامی در اروپای غربی شناخته می‌شود. این مسجد در سال۷۸۵ توسط عبدالرحمن اول ساخته شد و تا سال ۱۰۰۰ به ابعاد امروزی خود رسید. پیچ‌وخم تاریخ جنگ‌های مسیحیان قرون‌وسطایی که این مسجد به خود دیده در تک تک ستون‌ها و آجرهای آن پیدا است. دیدن این مسجد از نزدیک در کنار مقبره‌ها و محله‌های یهودیان قرون گذشته، لطف دیگری دارد که وسوسه سفر به اروپا را در دل روشن می‌کند.

یونان

یونان با داشتن برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی جهان، با حدود ۶۰۰۰ جزیره، کشوری موفق در حوزه گردشگری است. زیبایی‌های طبیعی و فرهنگ شگفت انگیز این کشور می‌تواند یکی از بزرگترین دلایل سفر به اروپا باشد. علاوه بر پایتخت یونان یعنی آتن، برترین جاذبه‌های گردشگری در این سرزمین عبارت‌اند از دلفی باستان، صومعه‌های متئورا و همین طور جزایر سانتورینی (Santorini)، میکونوس (Mykonos)، زاکینتوس (Zakynthos)، کورفو (Corfu) و کرت (Crete) که قند در دل هر گردشگری آب می‌کند.

صومعه‌های متئورا (Metéora Monasteries)

گذشته از جزایر ساحلی، شهرهای یک دست سفید با درهای آبی رنگ میکونوس و ساحل زلال زاکینتوس، یکی از غیرمعمول‌ترین جاذبه‌های یونان دشت تسالی (Thessaly) است. جایی که صومعه‌های متئورا با قدمت چند صد ساله روی صخره‌های عجیب و غریب بنا شده‌اند. این بنای تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده که شامل شش صومعه است. برای رسیدن به هر صومعه باید از چندین پله سنگی تراشیده شده در صخره‌ها بالا بروید. در داخل هر صومعه، شمع‌ها، نمادهای مذهبی، نقاشی‌های دیواری بیزانسی و عودهای سوزان، در کنار مناظر زیبای کوهستان شما را محصور خواهد کرد. صومعه‌های متئورا را در تور اروپا از دست ندهید.

تور اروپا - پرتغال

پرتغال

پرتغال یکی از بهترین کشورها برای تور اروپا است. این کشور به‌طور جدایی ناپذیر با دریا پیوند خورده و بیش از ۸۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد. قدمت ماهیگیری و دریانوردی در لیسبون، پایتخت کشور پرتغال به قرون ۱۵ و ۱۶ میلادی باز می‌گردد. به‌علاوه رشته‌کوه‌های شمالی چشمگیر در کنار دشت‌های وسیع مناطق مرکزی و آفتاب دلچسب با هم عجین هستند.

زیپ لاین مرزی، آلکوتیم (Alcoutim)

این زیپ لاین که اسپانیا و پرتغال را در بر می‌گیرد و در حال حاضر تنها زیپ لاین فرامرزی جهان است. یکی از جسورانه ترین جاذبه‌های گردشگری کشور پرتغال است. این خط که Sanlúcar de Guadiana در استان Huelva اسپانیا را به Alcoutim در منتهی الیه شمال آلگاروه متصل می‌کند، ۷۲۰ متر طول دارد و از طریق رودخانه گسترده و پرپیچ‌وخم گوادیانا به دو کشور می‌پیوندد. امتحان تنها زیپ لاین فرامرزی جهان حتی برای یک بار هم که شده به تور اروپا عید نوروز می‌ارزد.

ویزای توریستی اروپا با النورا

در این متن تلاش کردیم تا بهترین مناطق گردشگری از بهترین کشورهای اروپایی را برای شما جمع‌آوری کنیم. به امید آنکه بتوانید مقصد خود را بهتر انتخاب کنید. برای راحتی سفر در میان کشورهای نام برده در این مقاله پیشنهاد می‌شود از ویزای توریستی اروپا استفاده کنید. با ویزای توریستی اروپا می‌توانید به کشورهای حوزه شینگن رفت و آمد کنید و نیازی به ویزای دوم ندارید.

در صورتی که از ویزای توریستی اروپا نداشته باشید، مجبور خواهید بود مدارک خود را ترجمه کرده و برای سفارت کشور مقصد ارسال کنید تا فقط ویزای کشور مذکور را دریافت کنید. شما می‌توانید ویزای توریستی اروپا با النورا را در کمترین زمان ممکن دریافت کرده و در هزینه‌ها و زمان خود صرفه‌جویی کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه