اپلیکیشن ۱۵ زبانه «گیلان‌گردی» رونمایی شد

فاطمه کرمی
فاطمه کرمی یکشنبه، ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۶
 اپلیکیشن ۱۵ زبانه «گیلان‌گردی» رونمایی شد

سرپرست معاونت گردشگری گیلان، از رونمایی اپلیکیشن «گیلان‌گردی» با قابلیت ترجمه به ۱۵ زبان مختلف خبر داد.

رضا حسن‌پور، سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن رونمایی اپلیکیشن «گیلان‌گردی» بر لزوم معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به بهترین نحو و خدمات‌رسانی به گردشگران داخلی و خارجی تاکید کرد.

حسن‌پور رویکرد اداره‌کل میراث فرهنگی استان گیلان را در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی امسال که از ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، مبتنی بر «گردشگری خوراک» دانست و دراین‌باره توضیح داد:

در نمایشگاهی که گذشت، ۸۰ نوع غذای محلی و بیش از ۲۰۰ نوع پیش‌غذا، دسر و شیرینی محلی استان گیلان معرفی شدند. همچنین معرفی نماد شهرهای گیلان و روستاهایی که ثبت جهانی شده‌اند نیز در دستور کار قرار گرفت و با استقبال مردم مواجه شد.

او همچنین از رونمایی اپلیکیشن «گیلان‌گردی» خبر داد و درباره آن گفت:

ساماندهی سفر از طریق پراکنش گردشگران در مناطق مختلف گردشگری و جلوگیری از تجمع در یک منطقه خاص، به‌ویژه در سفرهای اسفند و فروردین‌ماه در دستور کار قرار گرفته است؛ ازاین‌رو، اداره‌کل میراث فرهنگی گیلان با همکاری یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان، این اپلیکیشن را برای ارائه خدمات به مسافران راه‌اندازی کرده است.

رضا حسن‌پور با بیان اینکه اپلیکیشن «گیلان‌گردی» قابلیت ترجمه به ۱۵ زبان مختلف را دارد، تشریح کرد:

این اپلیکیشن قابلیت ارائه اطلاعات در ۵۷ زبان زنده دنیا را داشته که اکنون تنها ۱۵ زبان آن از جمله انگلیسی، ترکی، عربی و... فعال است.

سرپرست معاونت گردشگری گیلان مرحله اول فعالیت این اپلیکیشن را در بخش جاذبه‌های طبیعی شاخص استان دانست و یادآور شد:

در آینده جاذبه‌های تاریخی استان را که قابلیت ارائه به گردشگران دارند، معرفی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه