ثبت ملی گویش محلی خوانسار 

افشین حیدری
افشین حیدری یکشنبه، ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۵
ثبت ملی گویش محلی خوانسار 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از برنامه‌ریزی و تلاش برای ثبت ملی گویش محلی خوانسار خبر داد.

عصر روز ۲۱ بهمن‌ماه و هم‌زمان با شامگاه آخرین روز از برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنایع دستی و صنایع وابسته تهران، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر خوانسار و شهردار این شهر با علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حضور جمعی از مسئولان اداره‌کل در پاویون غرفه بزرگ اصفهان دیدار کردند.

در این نشست مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت:

امسال خوشبختانه غرفه خوانسار به بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارتباطی در حوزه گردشگری در این نمایشگاه شرکت کرده که در این زمینه جزو شهرستان‌های پیشتاز استان به شمار می‌رود.

او افزود:

شکل‌گیری تمدن در دره زیبا و تاریخی خوانسار در محور غرب استان به بیش از ۳۰۰۰ سال قبل می‌رسد، بنابراین با توجه به پیشینه تاریخی ارزشمند این شهر تاریخی، مقرر شد تا با همکاری مسئولان محلی و باهمت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، پرونده ثبت ملی گویش محلی این شهرستان که ریشه آن به دوران پیش از اسلامی می‌رسد و همچنین مهارت پخت نان‌شیرینی محلی خوانسار مستندسازی شده و به ثبت ملی برسد.

ایزدی تصریح کرد:

در نمایشگاه امسال خوشبختانه با رایزنی‌های گسترده با مسئولان کشور و استان، موفق شدیم تا به‌منظور رفع مشکلات سرمایه‌گذاران گردشگری استان به‌ویژه در محور شهرستان تاریخی خوانسار به نتایج مثبتی دست یابیم.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه