صنعت گردشگری به کمک اوضاع اقتصادی تایلند می شتابد

افشین حیدری
افشین حیدری چهار شنبه، ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۴
صنعت گردشگری به کمک اوضاع اقتصادی تایلند می شتابد

دولت تایلند از احتمال رشد چهار درصدی اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی به کمک صنعت گردشگری و بازگشت اقتصاد به شرایط عادی، خبر داد.

‌در سال جاری میلادی به لطف رونق در حوزه گردشگری و افزایش در مصارف داخلی، اقتصاد تایلند تا چهار درصد رشد داشته باشد که این سریع‌ترین نرخ رشد در پنج سال آینده خواهد بود.

معاون نخست وزیر تایلند اعلام کرد:

ممکن است اقتصاد تایلند در سال جاری میلادی به لطف رونق در حوزه گردشگری و افزایش در مصارف داخلی، تا چهار درصد رشد داشته باشد که این سریع‌ترین نرخ رشد در پنج سال آینده خواهد بود.

یک مقام فعال در حوزه اقتصاد تایلند نیز با اشاره به اینکه انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری‌های جدید هم در رشد اقتصادی این کشور تاثیر داشته باشند، ‌اظهار کرد:

به رغم برخی تاثیرات منفی ناشی از هزینه‌های مربوط به انرژی، ‌اقتصاد کشور قطعا نسبت به سال آینده وضعیت بهتری خواهد داشت.

او همچنین با بیان این نکته که انتظار می‌رفت شمار گردشگران خارجی امسال تایلند به بیش از ۲۰ میلیون نفر برسد، این موضوع را خاطرنشان کرد:

وضعیت اقتصادی کشور در حال بهبودی است و به‌زودی به وضعیت عادی بازخواهد گشت. روند بهبود اقتصاد تایلند از سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا عقب مانده است و حوزه گردشگری این کشور که بسیار حیاتی محسوب می‌شود از سال گذشته روند رونق و بهبودی را با پذیرش ۱۱٫۱۵ میلیون گردشگر خارجی آغاز کرد.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه