معاون گردشگری: خدمت‌رسانی به مسافران در ایام نوروز با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان انجام می‌‌شود

فاطمه کرمی
فاطمه کرمی دوشنبه، ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۸
معاون گردشگری: خدمت‌رسانی به مسافران در ایام نوروز با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان انجام می‌‌شود

به گفته معاون گردشگری کشور و طبق دستورالعمل‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر، سفرهای نوروزی باید طوری باشد که حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.

از آن‌جایی‌که نوروز ۱۴۰۲ با ماه رمضان مقارن شده، احتمال اینکه برنامه سفرهای تعطیلات هموطنان با تداخل‌ مواجه شود، غیرممکن نیست. همچنین تعطیلات بهمن‌ماه ۱۴۰۱ نیز لزوم برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های خدمت‌رسانی را برای مسافران دو چندان می‌کند.

ازاین‌رو، پنجا‌ه‌و‌سومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری عصر یکشنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برگزار شد. شالبافیان درباره فعالیت این ستاد گفت:

فعالیت ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در سال ۱۴۰۱ صرفا محدود به ایام نوروز نبود و در طول سال به‌ویژه در ایام تابستان، عید سعید فطر، اربعین و آخر ماه صفر ادامه پیدا کرد و ستاد اقامه نماز کشور نیز برای مسافران در فعال کردن نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی خدمات مهمی انجام داد.

معاون گردشگری کشور اضافه کرد:

الگوی توزیع زمانی سفر در ایام نوروز ۱۴۰۲ کاملا با سال گذشته متفاوت است، زیرا ماه مبارک رمضان از پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و در تصمیم سفر افراد تاثیرگذار است، به‌گونه‌ای که زودتر برای سفر اقدام می‌کنند یا آن را به تاخیر می‌اندازند. البته ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ۱۶ اسفند تا ۱۸ فروردین‌ماه خدمات خود را به مسافران آغاز می‌کند.

شالبافیان ادامه داد:

با توجه به تعطیلاتی که در ماه بهمن داریم و شروع سفرهای مردم در اسفندماه، پیش‌بینی می‌َشود سفرهای متوازن‌تری داشته باشیم. اما با توجه به اینکه ایام نوروز با ماه مبارک رمضان مصادف شده، اقتضائات و الزاماتی دارد که باید برای آن تدبیر شود. همچنین در دستورالعمل ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به «ماه مبارک رمضان» به نحو شایسته‌ای اشاره شده و یکی از خلاقیت‌های اعضای ستاد این است که متناسب با این ماه، به مسافران خدمات‌‌رسانی شایسته‌ای ارائه دهند.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اضافه کرد:

سفرها به‌‌ گونه‌ای باید انجام شود که حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود. باید با همکاری ستاد اقامه نماز کشور به‌دنبال الگویی باشیم تا در این راستا خدمت‌رسانی کنیم. همچنین برنامه‌ریزی‌ رویدادها و جشنواره‌های نوروزی باید به‌گونه‌ای باشد که از پنجم فروردین‌ماه بعد از افطار برگزار شود.

شالبافیان درباره هماهنگی خدمات سفر نیز این‌طور توضیح داد:

باید الگوی زمانی توزیع تعطیلات مد نظر قرار بگیرد. با توجه به اینکه با فاصله کمی از تعطلات نوروز، عید سعید فطر را داریم باید برای حضور نیروهای داوطلب برای خدمات‌رسانی برنامه‌ریزی و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود. وزارت آموزش‌وپرورش نیز در ایام نوروز ۱۴۰۱ کمک مهمی برای خدمات‌رسانی انجام داد.

معاون گردشگری کشور از تمامی دستگاه‌های عضو ستاد درخواست کرد تا در حوزه سفر ایمن و توزیع مکانی سفر فرهنگ‌سازی کنند. او همچنین در پایان بر استفاده از ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی برای اطلاع‌رسانی در ایام نوروز تاکید کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه