شرایط بهداشتی سفر به داخل کشور اعلام شد

فاطمه کرمی
فاطمه کرمی یکشنبه، ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۶
شرایط بهداشتی سفر به داخل کشور اعلام شد

طبق اعلام سازمان هواپیمایی، «تست منفی PCR» و «تزریق حداقل دو دز واکسن کرونا» برای مسافران ورودی کشور الزامی است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی، درباره تمهیدات درنظرگرفته شده برای مسافران ورودی به کشور با توجه به شیوع مجدد کرونا به‌خصوص در شرق آسیا، توضیح داد که پروازها طبق روال سابق انجام می‌شود و مراقبت‌ها طبق دستورالعمل، شامل دریافت واکسن توسط مسافران یا تست PCR‌ خواهد بود.

سه سال از زمان ثبت اولین مورد ابتلا به کووید ۱۹ در ووهان، شهری در مرکز چین می‌گذرد و اکنون آن‌ها و برخی دیگر کشورها بار دیگر افزایش موارد بیماری را تجربه می‌کنند و دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا هم هفته گذشته اعلام کرد موج هشتم کرونا از دو یا سه هفته آینده رو به افزایش می‌رود.

در پی کاهش ناگهانی اقدامات چین برای مقابله با گسترش کرونا و شیوع گسترده این ویروس در چین، اخیرا استرالیا و کانادا به لیست کشورهایی پیوستند که از مسافران چینی می‌خواهند قبل از پرواز، آزمایش کرونا بدهند. دیگر کشورها از جمله آمریکا، انگلیس، هند، ژاپن و چندین کشور اروپایی هم اعلام کرده‌اند به‌دلیل شفاف نبودن داده‌های مربوط به مبتلایان در چین و نگرانی از شیوع سویه‌های جدید این ویروس، محدودیت‌های شدیدی بر مسافران این کشور وضع می‌کنند.

پیش از این و به‌دنبال تشکیل جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، بهرام عین‌اللهی (وزیر بهداشت) درباره الزام استفاده از پوشش ماسک به‌ویژه در اجتماعاتی نظیر هواپیما، اتوبوس، قطار، گفته بود:

به وزیر راه گفتم که هواپیماها مدتی است ماسک نمی‌دهند و این موضوع را باید الزامی کنند؛ چراکه در هواپیما ویروس در حال گردش است و هوا بیرون نمی‌رود و در داخل کابین می‌چرخد؛ به همین دلیل، ماسک زدن لازم است.

همچنین میراکبر رضوی (سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری) با بیان اینکه پروازها طبق روال سابق انجام می‌شود و فقط مراقبت‌ها طبق دستورالعمل خواهد بود، گفت:

در دستورالعمل کلی آمده که مسافران باید دو دز واکسن دریافت کرده باشند و اگر واکسن نزدند باید تست PCR آن‌ها که ۷۲ ساعت قبل پرواز گرفته شده، منفی باشد و در نهایت ماموران وزارت بهداشت نیز چکاپ نهایی را انجام می‌دهند. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه