«صندوق توسعه گردشگری» تشکیل شد

فاطمه کرمی
فاطمه کرمی یکشنبه، ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۳
«صندوق توسعه گردشگری» تشکیل شد

به گفته معاون گردشگری کشور، برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی، «صندوق توسعه گردشگری» تشکیل شده و همچنین در قانون توسعه ایران‌گردی و جهانگردی بازنگری خواهد شد.

معاون گردشگری کشور از تشکیل صندوق توسعه گردشگری، که خواسته بیش از دو دهه فعالان گردشگری بود، خبر داد و اعلام کرد که با توجه به متن پیشنهادی، این صندوق ماهیتی غیردولتی دارد و در راستای مشارکت بیشتر بخش خصوصی انجام گرفته است.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی در نشست با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی که صبح امروز یکشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ در سالن آمفی‌تئاتر وزارتخانه برگزار شد، به کارهای انجام‌شده‌ وزارتخانه در حوزه گردشگری، از جمله مسئله مالیات، اشاره کرد و‌ گفت:

تمام تلاش ما طی این مدت این بوده که خودمان مانعی ایجاد نکنیم و تمام اختیاراتمان را برای رفع موانع به کار بگیریم. تمام دغدغه‌ها در این حوزه مشترک است و سه جلسه با سازمان امور مالیاتی برگزار و تمامی این موارد، از جمله بخشودگی جرائم، احصا شده است. همچنین سرمایه در گردش و تجهیزات دفاتر خدمات مسافرتی، در تبصره ۱۸ دیده می‌شود.

معاون‌ گردشگری کشور، قوانین توسعه ایرانگردی و جهانگردی را «در حال بازنگری» برشمرد، به ظرفیت‌آفرینی وزارتخانه در حوزه تبلیغات اشاره کرد و ادامه داد:

هزینه قابل‌قبول مالیاتی این امکان را فراهم ‌می‌کند که از تمامی فعالان اقتصادی استان استفاده کنید. ترغیب و‌ مطالبه از استانداران برای پای کار آوردن صنایع زحماتی است که شما باید متحمل شوید. قانون تصویب و دستورالعمل به ادارات کل مالیاتی ابلاغ شده است. همچنین در حوزه برگزاری «فم‌تور» نیز هر اداره‌کلی که برنامه بدهد و تایید شود وزارتخانه در هزینه‌ها مشارکت می‌کنند.

شالبافیان با اشاره به چند پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی برای قانون بودجه ۱۴۰۲، گفت:

تشکیل «صندوق توسعه گردشگری»، خواسته بیش از دو دهه فعالان گردشگری بود. در متن پیشنهادی، صندوق ماهیت غیردولتی دارد و این کار در راستای مشارکت بیشتر بخش خصوصی انجام گرفته است.

او با اشاره به سیاست هم‌صدایی و هم‌دلی وزارتخانه اضافه کرد:

انجام همه این کارهای زیرساختی نیاز به اتحاد و‌ هم‌صدایی دارد. امروز همه تصدیق می‌کنند که وزارتخانه به‌دنبال یک‌صدایی و‌ کنار یکدیگر قراردادن تمامی فعالان بخش خصوصی است. اگر این هم‌صدایی رخ دهد می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه