کدام ایرلاین های ایرانی پرواز خارجی ارائه می‌کنند؟

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
کدام ایرلاین های ایرانی پرواز خارجی ارائه می‌کنند؟

در ایران شرکت‌های مختلفی در زمینه حمل و نقل هوایی فعالیت می‌کنند که برخی از این ایرلاین‌ها قابلیت انجام پروازهای خارجی را نیز دارند

شرکت‌های پرشماری در صنعت هواپیمایی ایران در حال فعالیت هستند. بعضی نام‌ها بسیار قدیمی و آشنا است و بعضی‌ها هم تازه فعالیت خود را شروع کرده‌اند. پروازهای متنوع و مسیرهای مختلفی از سوی شرکت‌های مختلف ایرانی پوشش داده می‌شوند. برخی از آن‌ها راهی آسمان شهرها و کشورهایی در خارج از مرزها هم می‌شوند. کدام ایرلاین‌ها چنین پروازهایی را سازماندهی می‌کنند؟ با آن‌ها آشنا هستید؟ 

۱. ایران ایر تور 

ایران ایر تور 

این شرکت از ایرلاین‌های باسابقه‌ای است که در حوالی دهه ۷۰ شمسی، کارش را شروع کرد. ایران ایر تور از انشعابات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی یا همان هما است. ایرلاین ایران ایر تور از هواپیماهای ایرباس و مک‌دانل برای سفرهایش استفاده می‌کند و علاوه بر مقاصد داخلی مانند شهرهای جنوبی نظیر آبادان، بندرعباس و بوشهر یا سفر به نقاطی چون مشهد و تبریز به شهرهایی در ترکیه، امارات و عراق هم پرواز دارد. 

۲.  قشم ایر 

به‌غیر از شرکت‌های هواپیمایی خارجی فعال در ایران مانند ترکیش ایرلاینز، شرکت‌هایی نظیر ایرلاین قشم هم پروازهایی به‌سمت کشورهای مختلف دارند. شرکت هواپیمایی قشم هم از ایرلاین‌هایی است که در دهه ۷۰ شمسی کارش را شروع کرده و از نام‌های مطرح در ناوگان هوایی است. 

این شرکت با به‌کارگیری هواپیماهایی بزرگ و مدیریت پروازهای متنوع به مقصدهای گوناگون توانسته درمیان رقبا به جایگاه مطلوبی برسد. قشم ایر پرواز خارجی به کشورهایی مانند عراق، ترکیه، رومانی و بلغارستان را سازمان‌دهی می‌کند. هواپیماهای این ایرلاین در مسیرهایی به‌سمت قبرس و تایلند هم پرواز دارند. 

۳. ایران ایر 

شرکت هواپیمایی ایران ایر از قدیمی‌ترین شرکت‌ها در ایران و خاورمیانه است. این ایرلاین از سال ۴۰ شمسی تاکنون فعالیت می‌کند و پروازهایی به‌سوی شهرها و کشورهای مختلف دارد. 

کلاس‌های پروازی مختلفی مانند هما کلاس و اکونومی کلاس در این شرکت وجود دارند. پروازهای کلاس هما امکانات بیشتری در اختیار مسافران قرار می‌دهند و در کلاس اکونومی هم که همه‌چیز ساده‌تر و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر ارائه می‌شود. 

دفتر هواپیمایی ایران ایر در تهران واقع است و در شهرهایی از کشورهای دیگر هم دفاتری دارد. هواپیماهای این ایرلاین به نقاط مختلفی از جمله آنکارا، بیروت، باکو، هامبورگ، میلان و شهرهای مختلف آسیایی و اروپایی رهسپار می‌شوند. 

ایران ایر به روش‌های مختلف امکان تهیه اینترنتی بلیط را فراهم کرده است. برای تهیه اینترنتی بلیط پروازهای خارجی هم می‌توانید کمک بگیرید و بلیط را در کمال راحتی و آرامش بخرید. 

۴. زاگرس 

زاگرس از شرکت‌های آن‌چنان قدیمی در ناوگان هوایی کشور نیست اما به‌رغم سابقه نه‌چندان زیاد و داشتن تعداد اندکی هواپیما توانسته در شمار گزینه‌های قابل‌توجه برای مسافران قرار بگیرد. 

ایرلاین زاگرس در حدود ۲۰ فروند هواپیما دارد؛ اما پرواز به‌سمت بیشتر شهرهای ایرانی را پوشش می‌دهد. علاوه بر پروازهای داخلی، این شرکت هواپیمایی در مسیرهایی به‌سمت ترکیه، عراق و گرجستان هم مسافران را به مقصد می‌رساند. 

۵. آسمان 

ایرلاین آسمان از شرکت‌های قدیمی و مهم ایران در حوزه هواپیمایی است. این شرکت از سال ۱۳۵۹ تاکنون همچنان فعال است و با بیشتر از ۳۰ فروند هواپیما به نقاط مختلفی از ایران و جهان پرواز دارد. پروازهای خارجی آسمان به‌سمت کشورهایی مانند ارمنستان، ترکیه، امارات و عراق است. 

این شرکت از برندهای معتبر هواپیما برای پروازهایش کمک می‌گیرد؛ برای مثال، انواعی از ایرباس که می‌تواند لقب بهترین هواپیمای مسافربری را از آن خود کند از جمله برندهای هواپیمایی است که از سوی آسمان استفاده می‌شود. 

۶. کاسپین 

شرکت هواپیمایی کاسپین هم از ایرلاین‌های فعالی است که پرواز به‌سمت‌وسوی مقصدهای گوناگونی را مدیریت می‌کند. هم برای سفر به نقاط مختلفی از ایران، مانند شیراز، چابهار، اصفهان، قشم، یزد و آبادان می‌توانید از پروازهای کاسپین استفاده کنید و هم برای راهی‌شدن به شهرهایی خارج از ایران. 

از مقصدهای خارجی کاسپین باید به دوبی، استانبول، بغداد، سلیمانیه و ازمیر اشاره کنیم. برای رفتن به‌سمت نجف هم می‌توانید بلیط پروازهایی از ایرلاین کاسپین را تهیه کنید. 

۷. کیش‌ایر 

ایرلاین کیش ایر هم از شرکت‌هایی است که در دهه ۷۰ شمسی شروع به کار کرده است. این شرکت به شهرهای پرشماری در داخل ایران پرواز دارد. اگر بخواهید به تهران، کیش، یزد، گرگان، همدان و کرمانشاه و انبوه دیگری از شهرها سفر کنید، کیش ایر پروازهایی منظم به‌سمت آن‌ها دارد. 

برای سفرهای خارجی به شهرهایی از امارات مانند دوبی، تفلیس در گرجستان و نجف عراق هم می‌توانید بلیط‌های پروازهای کیش‌ایر را تهیه کنید. این شرکت هم از نام‌های قابل‌اعتماد در صنعت پروازی کشور است. 

۸. معراج 

معراج هم از شرکت‌های هواپیمایی بسیار تازه‌کاری است که از حوالی دهه ۹۰ شمسی کارش را آغاز کرده است. با این حال، امتیازات مختلفی که داشته، نامش را درمیان گزینه‌های معتبر قرار می‌دهد. چه امتیازهایی؟ برای مثال، این ایرلاین به مدیریت بی‌تاخیر پروازهایش معروف است. 

معراج از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی است که پروازهایش را با کمترین تاخیر راهی آسمان می‌کند. این امتیاز بزرگی درمیان ایرلاین‌های ایرانی است که معمولا پروازهایشان با تاخیرهای قابل‌توجهی همراه است. معراج در مسیرهای خارجی، پروازهایی به‌سمت اسپارتا، نجف، استانبول و ازمیر دارد. 

۹. آتا 

ایرلاین آتا از آن شرکت‌هایی است که در اواخر دهه ۸۰ کارش را در تبریز شروع کرد. این ایرلاین با حدود ۲۰ فروند هواپیمایی که در اختیار دارد در مسیرهای داخلی و خارجی پروازهایی را به آسمان می‌فرستد. 

در ایران، تنوع مسیرهای هواپیماهای آتا بسیار زیاد است و در نقاطی از شرق تا غرب و جنوب تا شمال، پروازهایی را مدیریت می‌کند. در مسیرهای خارجی، تنوع پروازهای آتا آن‌چنان زیاد نیست و به‌سمت شهرهایی در ترکیه و عراق، پرواز دارد. 

۱۰. کارون 

شرکت هواپیمایی کارون یا همان نفت سابق از باسابقه‌ترین ایرلاین‌های فعال در ایران است. یکی از برجسته‌ترین عناوین و امتیازهای موجود در صنعت ناوگان هوایی را هم از آن خود کرده است. چه عنوانی؟ این ایرلاین یک‌بار، امن‌ترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه معرفی شده است. 

کارون هیچ سانحه هوایی در کارنامه‌اش ندارد و برای سفرهای خارجی به کشورهای ارمنستان و امارات می‌توانید بلیط هواپیماهایش را تهیه کنید. امنیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در تهیه بلیط از هر ایرلاین باید در نظر بگیرید. به‌ نظر می‌رسد که شرکت کارون از این نظر خیالتان را راحت می‌کند. 

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه