برف و کولاک محورهای کندوان و هراز را مسدود کرد

فاطمه کرمی
فاطمه کرمی سه شنبه، ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۸
برف و کولاک محورهای کندوان و هراز را مسدود کرد

به گفته رئیس ‌پلیس راه مازندران محورهای کندوان، آزاده‌راه تهران - شمال و هراز به‌علت بارش برف سنگین، کولاک و ریزش پی‌درپی بهمن، تا اطلاع بعدی برای خودروهای عبوری مسدود است.

رئیس پلیس راه مازندران، ضمن اعلام وضعیت بارش‌ها و انسداد در محورهای رفت و برگشت تعدادی از جاده‌ها، از مردم خواست تا از سفر غیرضروری به این استان پرهیز کنند و در صورت لزوم، حتما زنجیر چرخ و از ایمنی و سلامت کامل وسایل نقلیه خود اطمینان حاصل کنند.

یدالله جهان‌تاب با اشاره به وضعیت جوی امروز سه‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ و ورود سامانه جدید که با بارش برف در ارتفاعات نیز همراه است، گفت:

محورهای کندوان، آزاد‌راه تهران - شمال و هراز در هر دو مسیر رفت و برگشت،‌ به‌علت بارش برف سنگین و ریزش مداوم بهمن، از دقایقی قبل برای خودروهای عبوری بسته شد.

او با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه بارشی در چند روز آینده از رانندگان وسایل نقلیه خواست از سفرهای غیرضروری در محورهای کوهستانی و ارتفاعات برف‌گیر خودداری کنند و در صورت لزوم حتما زنجیر چرخ به‌همراه داشته باشند.

جهان‌تاب به فعالیت نیروهای پلیس و راهداری در محورهای کوهستانی و ارتفاعات برف‌گیر اشاره کرد و گفت:

نیروهای راهداری با کمک و همراهی نیروهای پلیس راه در مناطق برف‌گیر مستقر هستند تا با انجام عملیات نمک‌پاشی و در صورت بهبود شرایط جوی و رفع خطر ریزش بهمن، محورهای مسدود‌شده را در کمترین زمان،‌ برای تردد خودروهای عبوری بازگشایی کنند.

رئیس پلیس راه مازندران از رانندگان وسایل نقلیه خواست در هنگام سفر به محورهای کوهستانی و برف‌گیر مازندران، علاوه بر داشتن زنجیر چرخ، از سالم بودن سامانه گرمایشی خودرو نیز اطمینان حاصل کنند و لباس گرم و مواد غذایی نیز به‌همراه داشته باشند.

جهان‌تاب بر لزوم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و راهنمایی توسط رانندگان وسایل نقلیه تاکید کرد و از آنان خواست ضمن رعایت فاصله طولی، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری و با سرعت مطمئن رانندگی کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند. همچنین مرکز کنترل ترافیک پلیس‌راه مازندران با پیش‌شماره ۰۱۱ و شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ به‌طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی درباره وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و مابقی درون‌شهری است. مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه