روستای گردشگری که موبایل در آن آنتن نمی‌دهد

افشین حیدری
افشین حیدری سه شنبه، ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۴
روستای گردشگری که موبایل در آن آنتن نمی‌دهد

روستای پامنار از نقاط گردشگری بخش شهیون دزفول است که با مشکل آنتن دهی تلفن همراه مواجه است.

روستای پامناردر فاصله ۲۵ کیلومتری از شهر دزفول در بخش شهیون در دامنه‌ رشته کوه زاگرس مشرف به دریاچه سد دز واقع شده است و گردشگران و اهالی آن با مشکل آنتن‌دهی موبایل مواجه هستند.

خانه‌های کاه گلی اهالی روستای پامنار دزفول که اغلب به کپوبافی مشغولند همراه با طبیعت زیبای دریاچه دز گردشگران زیادی را از جای‌جای ایران‌زمین به سوی خود جذب می‌کنند. گردشگران نوروزی به‌واسطه دارابودن مناظر زیبای طبیعی از روستاهای بخش شهیون دزفول استقبال زیادی کرده‌اند به‌طوری که نوروز گذشته افزون بر ۴۵۰ هزار نفر از این منطقه دیدن کردند و حدود ۲۰۰ هزار نفر اقامت داشتند.

هادی علی بخش‌زاده، دهیار این روستا می‌گوید:

روستای پامنار با ۲۰۲ نفر جمعیت، مقصد ۸۰ درصد گردشگران ورودی به استان خوزستان است به‌طوری که طبق آمار، تعداد خودروهای ورودی به این روستا و روستاهای اطراف در تعطیلات نوروز گذشته به ۲هزار خودرو در روز رسید.

اما در این بین مشکل آنتن دهی تلفن همراه در این روستا گردشگران و اهالی را آزار می‌دهد و بنا به گفته دهیار روستا پیگیری‌های فراوان برای رفع این مشکل هنوز به نتیجه نرسیده است.

طبق گفته علی بخش زاده چندین مورد اورژانسی در جاده پامنار پیش آمده که به‌علت نبود آنتن، برقرار نشدن تماس با اورژانس و گرفتار شدن خودروها در ترافیک، چند بیمار بدحال تلف شده‌اند.

فرماندار ویژه دزفول نیز با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در روستای پامنار می‌گوید:

به‌علت برف و بارندگی، برق بی تی اس این روستاها از مدار خارج شده بود که طی هماهنگی با مسئولان استانی و حضور مسئولان برق، مشکل برطرف شد.

یکی از دلایل بروز این مشکل به گفته علی فرهمندپور نقص فنی و خارج شدن سه بی تی اس از مدار بود که با تامین امکانات این مشکل و اختلالات در حال برطرف شدن است.

برای پیگیری حل اساسی مشکل آنتن دهی این روستا موضوع را از مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان جویا می‌شویم؛ علی صالح نساج دراین‌باره می‌گوید:

روستای پامنار واقع در بخش شهیون دزفول با کد آبادی ۶۱۷۰۷، دارای ۴۸ خانوار و ۱۸۱ نفر جمعیت است که در فاصله دو ونیم کیلومتری سایت ایرانسل E۲۶۳۰ با تکنولوژی ۲G/۳G/۴G قرار دارد ولی به‌علت وجود موانع ارتباطش ضعیف است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان با بیان اینکه رفع این مشکل برعهده همراه اول است، ادامه داد:

 تاکنون اقدام خاصی از سوی همراه اول برای رفع مشکل آنتن دهی این روستا انجام نشده است.

با توجه به گردشگرپذیر بودن روستای پامنار و گسیل گردشگران فروان در اسفند و فروردین انتظار می‌رود اقدام لازم برای رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه به‌منظور استفاده گردشگران و اهالی و همچنین ارائه خدمات بهتر به آن‌ها صورت گیرد.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه