پیش‌بینی هواشناسی: آغاز بارش‌های سنگین در جزایر خلیج فارس و ادامه آلودگی هوا

فاطمه کرمی
فاطمه کرمی چهار شنبه، ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۳
پیش‌بینی هواشناسی: آغاز بارش‌های سنگین در جزایر خلیج فارس و ادامه آلودگی هوا

به گفته مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران، وضعیت جوی در اکثر نقاط کشور تا پایان این هفته، با بارندگی، افزایش نسبی دما و تدوام آلودگی هوا در شهرهای صنعتی همراه خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارندگی در اکثر نقاط کشور به‌ویژه بارش‌های سنگین در جزایر خلیج فارس، افزایش نسبی دما و تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی تا پایان این هفته خبر داد.

صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور گفت:

چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در استان‌های فارس، بوشهر، نیمه غربی کرمان و هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب‌غرب کشور هوای ابری و بارش پیش‌بینی می‌شود. 

او ادامه داد:

در مناطق گرمسیر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع، برف مورد انتظار است. شرق خلیج فارس و تنگه هرمز نیز مواج و متلاطم خواهد بود. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه ۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ علاوه بر مناطق ذکرشده گستره بارش کل استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد و مناطقی از آذربایجان غربی و کردستان را نیز شامل می‌شود. 

او افزود:

جمعه ۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ از مقدار بارندگی در نیمه‌جنوبی کشور کاسته می‌شود فقط در مناطقی از استان کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ارتفاعات زاگرس در کردستان، همدان و مرکزی ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان گفت:

شنبه ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، ابرناکی، رگبار باران و برف و وزش باد رخ می‌دهد. در نوار شرقی نیز وزش باد افزایش می‌یابد و به‌تدریج در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود همچنین بعدازظهر در برخی نقاط شمال غرب کشور ابر و بارش پراکنده باران و برف انتظار می‌رود. 

او افزود:

یکشنبه ۹ بهمن‌ماه در کل کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و با گذر امواج تراز میانی جو در مناطقی از شمال غرب، غرب دامنه‌های جنوبی البرز و در نیمه‌شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان ابر و بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان ادامه داد:

تا روز جمعه در سواحل غربی خرز نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

او تاکید کرد:

تا روز شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ادامه خواهد داشت. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد:

آسمان تهران فردا ۶ بهمن‌ صاف تا کمی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۵ و روز  جمعه ۷ بهمن کمی ابری تا نیمه‌ابری و غبارآلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت:

طی امروز و فردا ۵ و ۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ بندرعباس با دمای ۲۰ و ۱۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و زنجان با دمای ۱۲- و ۱۱- و شهرکرد با دمای ۱۱- درجه سانتی‌گراد سردترین مرکز استان کشور هستند. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه