بهترین روش آموزش آیلتس در شرایط کنونی چیست؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
بهترین روش آموزش آیلتس در شرایط کنونی چیست؟

در شرایط کنونی که هزینه آموزش و شرکت در آزمون آیلتس افزایش داشته و تقاضا برای آموزش زیاد شده بهترین روش آموزش آیلتس چیست؟

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بهترین روش‌های آموزش آیلتس

اگر قصد مهاجرت به کشور دیگر را دارید یا می‌خواهید برای تحصیل در خارج از کشور یا مقاطع بالا در ایران، آماده شوید، گرفتن مدرک معتبر زبان، یکی از مهم‌ترین و مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام دهید. این کار در نگاه اول کمی سخت به‌نظر می‌رسد، به‌ویژه اگر از سطح زبان مطلوبی برخوردار نباشید. اما جای نگرانی وجود ندارد، چراکه با انتخاب بهترین روش آموزش آیلتس و با کمی پشتکار و تلاش، می‌توانید خود را برای یکی از معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی یا همان آیلتس آماده کنید. مطمئنا برای قدم گذاشتن در این مسیر، به کمک نیاز دارید. به همین خاطر ما در کنار شما هستیم تا به راحت‌ترین شکل، به اهداف خود برسید.

آزمون آیلتس چیست؟

International English Language Testing System (مخفف: IELTS) به معنی سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. این آزمون یکی از معروف‌ترین و معتبرترین آزمون‌های زبان در سطح جهان است. دلیل این اعتبار این است که مدرک آیلتس در اکثر دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و کشورهای دیگر پذیرفته‌شده است. به این معنی که اگر برای تکمیل مدارک خود نیاز به مدرک زبان دارید، می‌توانید با اطمینان، آیلتس را انتخاب کنید. باید بدانید که آزمون آیلتس توسط مرکز آیلتس استرالیا، شورای فرهنگی بریتانیا و همچنین دانشگاه کمبریج انگلستان برگزار می‌شود. نام این نهادها به‌تنهایی نشان‌دهنده اعتبار این آزمون است.

نحوه سنجش نمرات آزمون آیلتس که در بازه‌ای از ۰ تا ۹ ارزیابی می‌شود، سطح توانایی و تسلط شما بر مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی را نشان می‌دهد. بنابراین برای کسب بهترین نمره که قبولی شما را تضمین کند، باید به همه جنبه‌های آزمون مسلط باشید و بهترین روش آموزش آیلتس را انتخاب کنید.

انواع آزمون آیلتس چیست؟

وقتی اسم آزمون آیلتس به‌میان می‌آید، اکثر افراد تصور می‌کنند که یک آزمون جامع و بدون تنوع است. این در حالی است که برای هدف‌های مختلف، آزمون‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است. بنابراین می‌توانید با شناخت انواع آزمون آیلتس، مناسب‌ترین گزینه را برای هدف خود و نحوه آموزش انتخاب کنید.

آزمون آکادمیک  (IELTS Academic)

برای افرادی که قصد دارند در مقطع کارشناسی و مقاطع بالاتر در یک دانشگاه انگلیسی زبان، ادامه تحصیل بدهند، این آزمون گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

آزمون آیلتس جنرال  (IELTS General Training)

با این آزمون در واقع مهارت‌ها و معلومات داوطلبان با توجه‌به تجربه‌های اجتماعی ارزیابی می‌شود. به همین دلیل این آزمون برای آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت و زندگی در کشورهای انگلیسی زبان را دارند یا به‌دنبال فرصت‌های شغلی و شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت هستند، مناسب است.

آزمون آیلتس  UKVI

 برای ادامه تحصیل و مهاجرت به انگلستان بهتر است در این آزمون شرکت کنید. تفاوت این آزمون با آزمون‌های عادی آیلتس، صرفا در نحوه برگزاری و نظارت بر آزمون است. همچنین باید بدانید که این مدرک برای کلیه کشورهای مقصد تحصیلی و گردشگری نیز دارای اعتبار است.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز  (IELTS Life Skills)

این آزمون ساده‌تر از آزمون‌های دیگر است و برای داوطلبانی مناسب است که صرفا قصد دریافت اقامت و مهاجرت به انگلستان را دارند.

حالا که با انواع آزمون‌های آیلتس آشنا شدید، می‌توانید برای شرکت در مناسب‌ترین آزمون، آماده شوید. اما اگر همچنان در انتخاب بهترین گزینه با توجه‌به شرایط و اهداف خود دچار تردید هستید، می‌توانید با مشاوران و متخصصان مجموعه آفاق در ارتباط باشید.

بسته آموزش آیلتس

بررسی چهار روش آموزش آیلتس

همان طور که اشاره شد، نوع آزمون در تعیین بهترین روش آموزش آیلتس تاثیر دارد. اما پاسخ سوالاتی مانند اینکه شرایط و سبک زندگی شما چگونه است؟ آیا جزو افراد پرمشغله هستید یا وقت زیادی دارید؟ روحیه شما برای تحصیل و یادگیری چگونه است؟ وقتی برنامه‌ریزی انجام می‌دهید، مطابق برنامه عمل می‌کنید یا نیاز به پشتیبانی دارید؟ و... نیز در انتخاب بهترین روش آموزشی برای یادگیری زبان موثر است. اما به‌طور کلی این روش‌های آموزشی پیش‌روی شما قرار دارد:

اول: پکیج آموزش آیلتس = ویدیو ضبط شده + پشتیبانی آنلاین

یکی از رایج‌ترین و مناسب‌ترین روش‌های آمادگی برای آزمون آیلتس، خرید پکیج‌های آموزشی معتبر است. در این بسته‌ها به تمام جنبه‌های آزمون مانند یادگیری کامل مهارت‌های چهارگانه زبان، پرداخته شده است. این منابع بهترین همراه برای یادگیری زبان هستند که مزایای زیادی به‌همراه دارد:

  • برای افرادی که علاقه و زمان کافی برای حضور در کلاس‌های آموزشی را ندارند، گزینه مناسبی است.
  • این پکیج‌ها همیشه در دسترس شما است و می‌توانید بارها و بارها به مباحث مختلف رجوع کنید.
  • زمان‌بندی یادگیری و آموزش مباحث، با توجه‌به روحیه و توانایی شما انجام می‌شود.
  • این پکیج‌ها تمام آن چیزی را که برای موفقیت در آزمون آیلتس به آن نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهند.

باید بدانید که محتوای پکیج آموزش آیلتس حاصل تجربه زیاد در ارزیابی و بررسی محتواهای آزمون آیلتس است. بنابراین می‌توانید با اطمینان این روش آموزشی را انتخاب کنید. پکیج آموزش آیلتس آفاق بهترین گزینه پیش‌روی شما است. اعتبار این بسته‌های آموزشی را رضایت داوطلبانی مشخص می‌کند که با موفقیت در آزمون آیلتس توانسته‌اند قدم در مسیری بگذارند که آن‌ها را هرچه بیشتر به خواسته و اهداف‌شان نزدیک می‌کند.

مزایا:

  • صرفه‌جویی در هزینه
  • صرفه‌جویی در زمان
  • امکان مشاهده مجدد آموزش ها در هز زمان
  • پشتیبانی هفتگی به‌صورت آنلاین
  • امکان دریافت آپدیت هر ساله با منابع جدید
  • ارائه برنامه‌ریزی دقیق آموزشی

معایب:

  • تنها ایراد این روش دریافت حجم بالای ویدیو است که برای حل این مشکل مراکز آن را به‌صورت فیزیکی در فلش ارسال مینمایند.

دوم: روش حضوری آموزش آیلتس

یکی دیگر از روش‌های آموزشی برای یادگیری زبان، شرکت در کلاس‌های حضوری آیلتس است. این کلاس‌ها که در موسسات مختلف آموزشی برگزار می‌شود، برای آن دسته از افرادی مناسب است که وقت کافی برای حضور در کلاس‌ها را دارند. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که به‌دلیل شاغل بودن یا دلایل دیگر، زمان محدودی دارید بهتر است از روش‌های دیگر مانند بسته‌های آموزشی استفاده کنید.

برای آمادگی آیلتس با شرکت در کلاس‌ها حضوری، در اولین قدم باید به‌دنبال موسسات آموزشی معتبر باشید. اهمیت این موضوع در نتیجه کار شما بسیار زیاد است، زیرا روش آموزش، مدیریت کلاس‌ها، میزان حرفه‌ای بودن اساتید آموزشگاه و نحوه پشتیبانی از زبان‌آموزان در این روش آموزشی مهم است. بنابراین توصیه می‌شود به روش‌های مختلف مانند پرس‌وجو از کسانی که در آزمون آیلتس موفق شده‌اند، بهترین آموزشگاه را انتخاب کنید.

مزایا:

  • مناسب برای افرادی که درک یادگیری بهتری در آموزش حضوری دارند
  • پرسش سوال در لحظه

معایب:

  • تایم زیاد برای آموزش و رفت و آمد
  • هزینه رفت و آمد بالا
  • خستگی بعد از آموزش

سوم: روش خودخوان

اگر جزو افرادی هستید که در حال حاضر سطح زبان انگلیسی شما خوب است، می‌توانید روش خودخوان را انتخاب کنید. اما باید مطمئن باشید که زمان و پشتکار کافی برای تمرین و یادگیری در خانه را دارید. زیرا آمادگی برای آزمون آیلتس با یادگیری معمولی زبان انگلیسی متفات است. همچنین باید به تحقیق برای خرید منابع و کتاب‌های آموزشی بپردازید. زیرا اگر وقت خود را برای منابع اشتباه سرمایه‌گذاری کنید، از نتیجه دلخواه خود دور خواهید شد. بنابراین توصیه می‌شود پیش از انتخاب روش خودخوان برای آموزش و یادگیری آیلتس، همه جوانب را بسنجید و این روش را با اطمینان انتخاب کنید. خرید پکیج آموزش آیلتس آفاق به شما در موفقیت در این روش کمک خواهد کرد.

مزایا:

  • صرفه‌جویی در هزینه
  • مناسب افرادی که چندین بار کلاس های حضوری شرکت کردند

معایب:

  • در بسیاری از موارد گنگ و بدون برنامه‌ریزی
  • ممکن است دوچار بی انگیزگی شود
  • نداشتن پشتیبان برای پرسش سوالات

آموزش آنلاین آیلتس

چهارم: آموزش آیلتس به روش آنلاین + در بستر آنلاین

این روش هم دقیقا مانند روش اول است با این تفاوت که آموزش به‌صورت ویدیو ضبط شده نیست و دوره های آموزشی در بستر آنلاین برگزار می‌شود. درکنار روش‌های مختلف برای آمادگی آزمون آیلتس، می‌توانید روش آنلاین را نیز در نظر بگیرید. در حال حاضر بعد از پکیج آموزشی، روش یادگیری از راه دور، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین گزینه محسوب می‌شود. دلایل زیادی برای انتخاب این روش توسط زبان‌آموزان وجود دارد:

  • تصور کنید که در اتاق خود نشسته‌اید و یک لپتاپ در مقابل شما قرار دارد. این شرایط می‌تواند بهترین محیط برای برگزاری کلاس باشد.
  • با کلاس‌های آنلاین در واقع شما در یک کلاس خصوصی حضور دارید که تمام توجه مدرس به نیازها و سوالات شما است.
  • زمان‌بندی کلاس‌ها انعطاف‌پذیر است. بنابراین اگر به دلیلی نتوانید سر ساعت در کلاس حاضر شوید، می‌توانید تایم آن را کمی تغییر بدهید. درصورتی‌که اگر در یک جلسه کلاس حضوری حاضر نشوید، به معنی از دست دادن آن جلسه است.
  • می‌توانید هر استادی را از هر کجا برای تدریس انتخاب کنید. با رفع محدودیت‌های مکانی در این روش آموزش آیلتس، دست شما برای انتخاب بهترین مدرس باز است.
  • کلاس را می‌توانید هنگامی که در محل کار، مسافرت، مهمانی و... هستید نیز برگزار کنید. فقط کافی است به کامپیوتر و اینترنت دسترسی داشته‌باشید.

مزایا:

  • صرفه‌جویی در هزینه
  • صرفه‌جویی در زمان

معایب:

  • در صورت مشکل در اتصال اینترنت و سرعت اینترنت تصویر خوبی را دریافت نمیکنید
  • نمیتوان کلاس را مجددا نگاه کرد.
  • معمولا عدم پشتیبانی

بهترین روش یادگیری آیلتس از نگاه هادی کیهانی

اکنون با انواع روش‌های آموزشی آیلتس آشنا هستید. اما اگر در انتخاب بهترین گزینه دچار تردید شده‌اید، امری طبیعی است. به‌نظر می‌رسد که برای انتخاب به یک راهنما و مشاور نیاز دارید. اما نگران نباشید، زیرا کارشناسان و مشاوران حرفه‌ای و باتجربه‌ای وجود دارند که می‌توانید با صحبت با آن‌ها و ارزیابی شرایط و توانایی‌های خود بهترین روش را انتخاب کنید. اما به‌طورکلی روش آموزش با استفاده از پکیج آموزشی می‌تواند شما را به هرآنچه که به آن نیاز دارید، برساند.

شاید تصور کنید که با خرید بسته آموزشی، بار تمام مسیر به دوش شما است. اما این یک تصور غلط است. در همه روش ها خود فرد محور آموزش است. درصد بالایی از آموزش ها با خستگی و دلزگی روبروست. ما در خانه آیلتس آفاق تمام سعی خود را کردیم تا علمی ترین + روانشناسی ترین + کاربردی ترین و با کیفیت ترین آموزش را ارائه کنیم و دلیل این ادعا خروجی هنرجویان زیاد ماست.

به‌عنوان مثال پکیج آموزش آیلتس آفاق به شما در زمان‌بندی مناسب خواندن مطالب کمک می‌کند. همچنین با پشتیبانی از شما و شناخت نقاط ضعف‌تان در یادگیری محتوای آموزشی، انواع فایل‌های کمک آموزشی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

کارشناسان آفاق نیز به‌طور مداوم با شما در ارتباط هستند تا مسیر یادگیری را برای شما هموار کنند. بنابراین می‌توانید با خیال آسوده بر روش استفاده از بسته‌های آموزشی تکیه کنید.

در صورت حذف آیلتس روش‌های جایگزین چیست؟

این روزها خبری به گوش می‌رسد که از حذف آزمون آیلتس در ایران صحبت می‌کند. این خبر باعث نگرانی بسیاری از زبان‌آموزانی شده است که خود را برای آزمون امسال آماده کرده‌اند یا قصد ثبت‌نام داشتند. این خبر هنوز از طرف سازمان سنجش، به‌طور رسمی تائید نشده است اما امید داریم که شرایط به روال عادی و سابق خود بازگردد تا به این شکل شاهد موفقیت شما عزیزان باشیم.

اما اگر آیلتس در ایران حذف شود، آیا جایگزینی برای آن وجود دارد؟ باید گفت که این مشکل نیز راه‌حل‌هایی دارد که باید برای مدیریت بحران پیش‌روی خود، با آن‌ها آشنا باشید:

درصورتی‌که زمان کافی دارید، می‌توانید تا برگشتن شرایط به روال قبلی و لغو توقف آیلتس، صبر کنید. توصیه می‌شود که عجله نکنید و چند هفته تا اطلاعیه‌های بعدی منتظر بمانید. تجربه ثابت کرده است که این وقفه‌ها دوره‌ای بوده و خیلی طولانی نمی‌شود.

در صورتی‌که زمان کافی ندارید و عدم ارائه مدرک معتبر زبان بر موفقیت کاری و تحصیلی شما تاثیر می‌گذارد، می‌توانید از آزمون‌های جایگزین استفاده کنید.

آزمون‌های جایگزین آیلتس

  • آزمون TOEFL iBT: اکثر دانشگاه‌ها در سراسر دنیا مدرک این آزمون را دارای اعتبار می‌دانند. اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان را دارید، این آزمون برای شما مناسب است.
  • آزمون TOEFL Home edition:
  • آزمون PTE: این آزمون برای مهاجرت‌های تحصیلی مناسب است. همچنین اکثر دانشگاه‌ها نیز این مدرک را می‌پذیرند.
  • آزمون Duolingo: این آزمون نیز شما را به اهداف‌تان می‌رساند، زیرا دارای اعتبار است. همچنین شرکت در این آزمون به‌صورت آنلاین است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه