افزایش چراغ خاموش قیمت بلیط هواپیما توسط ایرلاین‌ها بدون ابلاغیه رسمی

فاطمه کرمی
فاطمه کرمی دوشنبه، ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰
افزایش چراغ خاموش قیمت بلیط هواپیما توسط ایرلاین‌ها بدون ابلاغیه رسمی

مدیرکل بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، افزایش بدون مجوز نرخ بلیط هواپیما را توسط بعضی از شرکت‌های هواپیمایی تایید کرد.

سیدجواد احمدی، مدیرکل بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از جریمه ۱۰ میلیاردی یک شرکت هواپیمایی به‌علت گران‌فروشی بلیط پرواز، خبر داد و افزایش نرخ بلیط بیشتر شرکت‌های هواپیمایی را بدون مجوز برشمرد.

او با بیان اینکه قبلا هم تذکرات لازم به شرکت‌های هواپیمایی داده شده بود، گفت:

با شرکت‌های هواپیمایی، انجمن شرکت هواپیمایی و سازمان هواپیمایی مکاتبه کردیم که تاکنون پاسخی به مکاتبات ما داده نشده و فرایند قانونی افزایش قیمت باید طی شود. هنوز مجوز قانونی صادر نشده؛ بنابراین اگر افزایشی صورت گیرد، غیرقانونی است و اگر این روند ادامه یابد برخورد لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت گفت:

شرکت‌ها اگر در هر مسیری گران‌فروشی کنند، از ضوابط قانونی تخلف کرده‌اند. چنانچه تبعیتی از هشدارها صورت نگیرد، برخورد می‌شود.

او اضافه کرد:

با توجه به رصدهای صورت‌گرفته بیشتر شرکت‌های هواپیمایی افزایش غیرقانونی نرخ بلیط داشته‌اند. حکمی روی میز من از یک شرکت هواپیمایی وجود دارد که ۱۰ میلیارد تومان جریمه شده است.

احمدی گفت:

سازمان حمایت نقش نظارتی دارد اگر تبعیتی صورت نگیرد، متخلفان به سازمان تعزیرات معرفی شده و میزان بازدارندگی و تاثیرگذاری به آرا داده شده، مربوط می‌شود.

در این راستا میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری چنین اظهار کرد:

ابلاغیه افزایش قیمت بلیط هواپیما از طرف سازمان هواپیمایی صادر نشده است و هر شرکتی که به این کار اقدام کند، تخلف کرده و بنابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

او همچنین تاکید کرد:

درصورتی که مردم با افزایش قیمت بلیط مواجه شدند، حتما اعلام کنند و سازمان به این موضوع ورود خواهد کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره تصمیم‌گیری برای تغییر قیمت بلیط هواپیما نیز اظهار کرد:

این موضوع در دست اقدام است و بحث‌های تخصصی برای آن انجام می‌شود؛ شرکت‌ها درخواست افزایش قیمت دارند که در کمیته بررسی می‌شود و در نهایت ابلاغ می‌شود، اما هنوز چیزی ابلاغ نشده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه