طرح «رزرو سفر گوگل» لغو می‌شود

نادر نینوایی
نادر نینوایی دوشنبه، ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۲
طرح «رزرو سفر گوگل» لغو می‌شود

با اعلام گوگل از ۸ مهر ۱۴۰۱ قابلیت رزرو «Book on Google» برای پروازهای کاربران خارج از خاک آمریکا لغو می‌شود.

گوگل اعلام کرد که از ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی (۸ مهر ۱۴۰۱) قابلیت رزرو در گوگل (Book on Google) را برای پروازهای کاربران خارج از آمریکا و از ۳۱ مارس ۲۰۲۳ میلادی (۱۱ فروردین ۱۴۰۲) برای کاربران آمریکا لغو می‌کند.

گوگل دلیل این اقدام را کاهش کاربرانی اعلام کرد که پروازهای خود را در گوگل رزرو می‌کنند. طبق اعلام این شرکت، مسافران ترجیح می‌دهند پروازهای خود را با آژانس‌های مسافرتی آنلاین یا مستقیما با خطوط هوایی رزرو کنند.

البته، قابلیت پروازهای گوگل یا Google Flights به‌طور کامل متوقف نمی‌شود و همچنان به مسافران این امکان را می‌دهد که روی لینک‌های خطوط هوایی و آژانس مسافرتی آنلاین کلیک و پروازهای خود را رزرو کنند. آنچه تغییر می‌کند این است که گوگل دیگر سهمی از رزروهای کانال‌های خود نخواهد گرفت؛ بلکه همه کاربران را برای رزرو به شرکای خود ارجاع می‌دهد.

گوگل اعلام کرد:

ما قصد داریم در ۱۲ ماه آینده، ویژگی رزرو در گوگل را برای پروازها حذف کنیم. ما در ابتدا این قابلیت را ارائه کردیم تا کاربران رزروهای خود را آسان‌تر انجام دهند و به خطوط هوایی و آژانس‌های مسافرتی کمک کنیم رزروهای بیشتری دریافت کنند. با این حال، در طول زمان متوجه شدیم که مردم تمایل دارند که مستقیماً در وب‌سایت‌های خطوط هوایی و آژانس‌های آنلاین رزرو انجام دهند.

برخی از کارشناسان، طرح رزرو در گوگل را همانند شرکتی می‌دانستند که در حال تبدیل شدن به یک آژانس مسافرتی آنلاین بود؛ اما به نظر می‌رسد که هرگز هدف این نبوده است. گوگل از تبلیغات سفر درآمد بسیاری به دست می‌آورد و به همین دلیل، مستقیما با بزرگ‌ترین شرکای خود وارد رقابت نمی‌شود. علاوه بر آن، گوگل علاقه‌ای به رسیدگی به تغییرات و لغو پروازها یا ارائه خدمات مشتری به مسافران سرگردان نیز ندارد.

این شرکت پیش از این نیز در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی، قابلیت رزرو در گوگل را برای هتل‌ها لغو و قبل تر از آن نیز در سال ۲۰۲۱ میلادی، ارائه خدمات رزرو تور خود را متوقف کرده بود.

مطالب مرتبط:

منبع قطب نما

دیدگاه