اگر در سفر مریض شویم، چگونه بهترین دکتر را پیدا کنیم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
اگر در سفر مریض شویم، چگونه بهترین دکتر را پیدا کنیم؟

بعضی از اوقات در طول سفر شرایطی به وجود می‌آید که افراد نیاز به مشورت با یک پزشک را دارند؛ اما نمی‌توانند یک دکتر خوب را فورا پیدا کنند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

سفر بخش بسیار مهمی از زندگی است؛ زیرا بهترین راه برای رهایی از شلوغی زندگی و کسب تجربیات دلپذیر است. همچنین در طول سفر می‌توانیم زندگی را به روش‌های جدیدی تجربه کنیم. مسافرت یکی از بهترین تجویزها برای کاهش و درمان استرس، اضطراب و افسردگی محسوب می‌شود. همچنین سطح سلامت روحی و جسمی افراد را بهبود می‌بخشد.

ما فقط یک‌بار زندگی خواهیم کرد و باید از آن در کنار تمامی سختی‌هایش به‌خوبی استفاده کنیم. در سفر می‌توانیم زیبایی طبیعت، جغرافیای مختلف و فرهنگ‌های متفاوت هر شهر را ببینیم. به عبارتی دیگر در سفر همه چیز در مورد کاوش در مکان‌ها، فرهنگ‌ها، غذاهای جدید، آیین‌ها و سبک‌های زندگی متنوع است. اما امکان دارد دغدغه بسیاری از افراد مریض‌شدن یا ابتلا به بیماری‌های مختلف در طول سفر باشد. باید بگوییم که در دنیای امروز که امکانات و ارتباطات روزبه‌روز در حال توسعه‌ است نباید نگران این موضوع باشید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با موضوع مشاوره پزشکی آنلاین آشنا نماییم تا نگرانی‌های شما در این زمینه را رفع کنیم.

مشاوره پزشکی آنلاین

همان طور که گفتیم، سفر فرصتی عالی برای امتحان غذاهای جدید، هیجان‌انگیز و معتبر از نقاط مختلف جهان و ایران است. شما را با طعم‌های بی‌نظیری که نه چشیده‌اید و نه شنیده‌اید آشنا می‌کند و شما را مبهوت می‌کند. سفر بدون تجربه غذاهای محلی به هر حال کامل نیست. همه ما عاشق سفر، ترک خانه و شهر، گشت‌وگذار، ملاقات با افراد جدید و ایجاد تعداد بی‌پایانی از خاطرات فراموش‌نشدنی هستیم.

اما دقت کنید که ممکن است در طول سفر به‌علت غیربهداشتی‌بودن برخی از محیط‌ها و رستوران‌ها یا مصرف غذاهای چرب یا فاسد دچار بیماری شوید. ازاین‌رو، پیداکردن یک پزشک ماهر و خوب، مسئله‌ای نگران‌کننده‌ است. لذا ما به شما مشاوره پزشکی آنلاین را توصیه می‌کنیم؛ چراکه می‌توانید از طریق وب‌سایت‌های معتبر پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید و به‌صورت تلفنی از ایشون مشاوره دریافت کنید و در صورت نیاز به مراجعه می‌توانید از امکان نوبت‌‌ دهی آنلاین استفاده کنید و به‌راحتی از پزشکان دریافت نوبت اینترنتی داشته باشید.

بهبود سلامت روح و روان با سفر

سفر یا مسافرت بدون شک بهترین گزینه برای کسانی است که به داشتن یک زندگی سالم اعتقاد دارند. کسانی که مسافرت می‌کنند، کمتر در معرض مشکلات سلامتی هستند، زیرا فعال‌تر هستند. فواید سفر خیلی قبل از شروع سفر شروع می‌شود. سفر شامل فعالیت بدنی است که با کاهش فشارخون و حتی پیشگیری از سکته باعث سلامت قلب می‌شود. سفر افق دید شما را گسترده‌تر می‌کند و مغز را قوی، سالم و خلاق می‌کند. از نظر علمی ثابت شده‌است که سفر سطح استرس افراد را کاهش می‌دهد. این مسئله می‌تواند به سم‌زدایی تمام نکات منفی ذهن شما کمک کند و شما را از لحاظ جسمی و ذهنی جوان کند و احساس سلامتی و شادابی به شما بدهد.

بعضی از اوقات در طول سفر شرایطی به وجود می‌آید که افراد نیاز به مشورت با یک پزشک را دارند؛ اما نمی‌توانند یک دکتر خوب را فورا پیدا کنند. در این شرایط لازم به ذکر است که شما می‌توانید از طریق مشاوره تلفنی، به‌سادگی با یک پزشک بدون مراجعه به مطب مشورت بگیرید. این روزها مشاوره پزشکی آنلاین توانسته دغدغه بسیاری از افراد را بکاهد و به روشی بسیار محبوب تبدیل گردد.

رپورتاژ

آشنایی با افراد مختلف و جدید

یکی دیگر از مزایای مسافرت، آشنایی با افراد متفاوت است. سفر به ما این امکان را می‌دهد که با مردم از نقاط مختلف جهان، دوستی و ارتباط برقرار کنیم. ایجاد ارتباطات و ایجاد روابط دوستی در خارج از کشور یکی از هوشمندانه‌ترین کارهایی است که می‌توانید در عصر امروز انجام دهید. این می‌تواند بخشی غنی از سفر باشد. ما ممکن است فقط یک روز با فردی ملاقات کنیم، اما هر زمان که خاطرات زنده شود، از وجود این فرد قدردانی کنیم. سفر در یک مکان جدید درهایی را برای ایجاد دوستی‌ها و روابط جدید باز می‌کند که هرگز بدون سفر به دست نمی‌آمدند. همچنین این نکته را ذکر کنیم که به هرجای از ایران سفر که کنید می‌توانید با مراجعه به سایت ما مشاوره پزشکی آنلاین دریافت کنید.

نکاتی مهم جهت جلوگیری از بیمار‌شدن در سفر

به‌دلایل مختلف، مریض‌شدن در سفر بسیار رایج است. خوشبختانه، کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای به حداقل‌رساندن احتمال بیماری و سالم‌ماندن در طول سفر انجام دهید. در ادامه به بررسی برخی از نکات مهم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری در سفر خواهیم پرداخت.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که حداقل ۴۸ ساعت قبل از سفر شروع به آماده‌سازی بدن خود کرده‌اید. این آمادگی شامل حداقل هشت ساعت خواب هر شب قبل از سفر و نوشیدن مایعات زیاد است. قبل از حرکت حتما واکسن‌های توصیه‌شده را دریافت کنید، به‌ویژه دوزهای واکسن ویروس کرونا را باید حداقل سه مرتبه تکرار کنید. اگر به خارج از کشور سفر می‌کنید، مطمئن شوید که آب لوله‌کشی برای نوشیدن سالم است. اگر این‌طور نیست یا مطمئن نیستید، آب فیلترشده یا از آب‌های معدنی فروشگاه‌ها استفاده کنید. بسیاری از مناطق فاقد استانداردهای بهداشتی هستند که ممکن است در کشور خود به آن عادت نداشته‌باشید، در این صورت بهتر است ایمن بمانید و آب را از بطری‌های مهروموم شده بنوشید.

نکته مهم دیگر این است که باید مراقب غذاهایی که مصرف می‌کنید باشید و از مصرف غذاهای چرب به‌ویژه در فصل گرما اجتناب کنید. ممکن است در حین سفر در یک مکان جدید احساس ماجراجویی کنید و مشتاق امتحان غذاهای عجیب و غریب باشید، اما مهم است که از خطرات آن آگاه‌ باشید. آلودگی غذا یکی از علل شایع اسهال مسافرتی و سایر مشکلات گوارشی است. مراقب باشید که چه غذایی را می‌خورید؛ زیرا این موضوع می‌تواند شما را از اسهال، سالمونلا، وبا و سایر بیماری‌ها در امان نگه دارد. تمام تلاش خود را بکنید تا غذاها تازه، کاملا پخته‌شده یا داغ سرو شوند. وقتی صحبت از میوه و سبزیجات می‌شود، باید از مصرف سالادهایی که ممکن است با آب محلی تصفیه‌نشده و میوه‌های خامی که خودتان پوست آن را جدا نکرده‌اید تهیه شده‌باشد، خودداری کنید. علاوه بر این، از خوردن محصولات لبنی و غذاهایی که با استفاده از محصولات لبنی تهیه می‌شوند، اجتناب کنید. این امر به‌ویژه در مناطق با آب و هوای گرم صادق است.

رپورتاژ

طبق توصیه پزشکان مشاوره پزشکی آنلاین، اگر سفر هوایی در پیش دارید، مصرف ویتامین C قبل از سوارشدن به هواپیما می‌تواند به شما در تقویت ایمنی کمک کند تا از شما در برابر میکروب‌هایی که به‌راحتی پخش می‌شوند محافظت کند. همچنین ورزش منظم به شما کمک می‌کند تا سلامت کلی خود را بهبود ببخشید و برای مبارزه با عفونت‌ها روی فرم بمانید.

پیشنهاد ما به افرادی که کودک دارند، این است که غذاهای خانگی سالم و فاسدنشدنی همراه داشته‌باشید. رعایت این موضوع بسیار به‌سلامت سیستم گوارشی و ایمنی بدن کودک کمک می‌کند. در صورت احساس انواع علائم بیماری‌های گوارشی، می‌توانید از مشاوره پزشکی آنلاین استفاده کنید و با یک مشاوره تلفنی با پزشکان سایت دکتریاب مشورت کنید. به‌خاطر داشته‌باشید که به‌صورت مداوم باید دست‌هایتان را بشویید. شستن دست‌ها بسیار مهم است؛ زیرا سفر شما را در معرض محیط‌های جدید و طیف وسیعی از باکتری‌های مختلف قرار می‌دهد. قبل از غذاخوردن حتما دست‌های خود را بشویید و مرتب و کامل هم بشویید. همچنین می‌توانید برای مواقعی که دستشویی در دسترس نیست، یک ضدعفونی‌کننده دستی کوچک همراه داشته‌باشید.

بر اساس توصیه پزشکان، رعایت یک رژیم غذایی متعادل جزو مهم‌ترین نکات مراقبتی در مسافرت محسوب می­‌شود. بسیاری از ما فکر می‌کنیم که در تعطیلات هستیم و می‌توانیم به‌اندازه توان بدن بخوریم یا بنوشیم، اما این مورد می‌تواند سیستم گوارش و سلامت کلی ما را مختل کند. فراموش نکنید که باید وعده‌های غذایی سالم و متعادل را با مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه و رنگارنگ بخورید تا سیستم ایمنی خود را سالم و قوی نگه دارید. همچنین توصیه می‌کنیم در طول سفر به‌اندازه کافی بخوابید. تعداد گلبول‌های سفید خون افراد هنگام خواب، به‌خصوص در شب افزایش می‌یابد. پس وقتی کم‌خواب هستید، مکانیسم دفاعی بدن ضعیف می‌شود.

افرادی که مبتلا به بیماری‌هایی مانند فشارخون، دیابت، مشکل قلبی و غیره هستند باید حتما داروهای خود را به‌موقع و سر ساعت‌های دقیق مصرف کنند. این دسته از افراد می‌توانند در صورت هرگونه مشکل و نیاز به مشاوره‌ای، از مشاوره پزشکی آنلاین استفاده کنند. پس از برگشت از سفر، مسافران معمولا بین بازگشت به خانه و بازگشت به محل کار استراحت کمی دارند یا اصلا استراحت نمی‌کنند. سعی کنید یک یا دو روز برای خستگی‌درکردن خود وقت بگذارید.

سخن پایانی

سفر ما را از منطقه آسایش خود خارج می‌کند و این راه باعث شده چیزهای جدیدی را ببینیم، بچشیم و امتحان کنیم. این راه دائما ما را به چالش می‌کشد و سبب می‌شود نه‌تنها با محیط‌های جدید سازگار شویم، بلکه با افراد مختلف آشنا شویم و خاطرات جدید و تجربیات جدید و معنادار را با دوستان و عزیزان خود به اشتراک بگذاریم.

اگر مرتب مسافرت می‌کنید، به‌احتمال زیاد با علائم ناخوشایند بیماری که گهگاه در طول تعطیلات با آن برخورد می‌کنید، آشنا هستید. به‌طور خلاصه باید بدانید اگر نیاز به مشاوره و مشورت پزشک داشتید، می‌توانید با مشاوره پزشکی آنلاین مشکل خود را حل کنید. در نهایت جهت یافتن پزشک و گرفتن نوبت آنلاین و همچنین در صورت نیاز به مشاوره تلفنی، می‌توانید از سایت نوبت‌دهی دکتریاب استفاده کنید؛ این مجموعه دارای ای نماد، جزو شرکت‌های خلاق معاونت علمی و دارای پروانه از نظام صنفی رایانه‌ای کشور است شامل اطلاعات بیش از ۳۰ هزار پزشک در سراسر کشور است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه