تکمیل زائرسراها و تشدید نظارت بر اقامتگاه‌ها در ایلام

نادر نینوایی
نادر نینوایی پنجشنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۸
تکمیل زائرسراها و تشدید نظارت بر اقامتگاه‌ها در ایلام

معاون گردشگری خبر از تکمیل زائرسراها، نظارت بیشتر بر اقامتگاه‌های رفاهی و ایجاد غرفه‌های صنایع دستی در ایلام، هم‌زمان با بازگشت زائران اربعین حسینی داد.

با توجه به بازگشت زائران ایرانی اربعین حسینی تکمیل زائرسراهای استان ایلام، افزایش نظارت بر اقامتگاه‌های رفاهی و ایجاد غرفه‌های صنایع دستی در این استان در دستور کار قرار گرفت.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که ادارات کل استان‌ها مکلف به اطلاع‌رسانی به زائران اربعین هستند و به همین دلیل، پویش «هر خانه یک موکب» ایجاد شده که استان ایلام یک نقش مهمی ایجاد کرده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار کرد:

تکمیل زائرسراها و ایجاد چشمه‌های سرویس بهداشتی و همچنین نظارت بر اقامتگاه‌های رفاهی در برگشت زائران اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.

معاون گردشگری کشور ادامه داد:

همچنین یکی از اقدامات مهم ایجاد غرفه‌های صنایع دستی برای زائران است.

او اضافه کرد:

۱۱۰ غرفه صنایع دستی در استان ایلام ایجاد شده که مورد استقبال زائران نیز قرار گرفته و همچنین در سایر استان‌های منتهی به مرز عراق نیز این نمایشگاه‌ها راه‌اندازی شده است.

این مقام مسئول افزود:

با پیگیری‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیمه هنرمندان صنایع دستی نیز  از دیروز انجام شده که یک نقش حمایتی از این صنعتگران داشته باشیم.

معاون گردشگری ادامه داد:

به‌دلیل اینکه بیشترین تردد زوار در استان ایلام انجام می‌شود، ۱۱۰ غرفه صنایع دستی ویژه ایام اربعین دراین استان دایر شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه