جشنواره فجر هنرهای سنتی به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود

نادر نینوایی
نادر نینوایی چهار شنبه، ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۷
جشنواره فجر هنرهای سنتی به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود

با اعلام مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی هفتمین جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

هفتمین جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی با اعلام مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

ویدا توحدی، مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی در حاشیه بازدید وزیر فرهنگ سوریه از مجموعه فرهنگی‌-تاریخی نیاوران با اعلام این خبر گفت: ‌

امسال پس از ۶ دوره برگزاری جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی، به پیشنهاد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصمیم گرفته شده است که هفتمین دوره جشنواره به‌صورت بین‌المللی برگزار شود.

توحدی افزود:

با توجه به رشته‌های مشترک صنایع دستی بین ایران و‌ سوریه مثل سرامیک، ملیله و گلیم از وزیر فرهنگ سوریه برای حضور هنرمندان سوری در جشنواره فجر صنایع دستی دعوت به‌عمل آمد که با استقبال روبه‌رو شد.

او ادامه داد:‌

در جلسات آتی شورای سیاست‌گذاری هفتمین جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی موضوع کشورهای هدف برای مشارکت در جشنواره مطرح و از طریق سفارت‌خانه‌ها و رایزنان فرهنگی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی تصریح کرد:

اقدامات و مکاتبات لازم برای حضور هنرمندان دیگر کشورها از طریق شورای جهانی صنایع دستی در منطقه آسیا و اقیانوسیه در حال انجام است و امیدواریم شاهد جشنواره‌ای غنی و پربار باشیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه