وزارت گردشگری در تلاش برای کاهش آثار هشدار منع سفر به ایران

نادر نینوایی
نادر نینوایی دوشنبه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۱
وزارت گردشگری در تلاش برای کاهش آثار هشدار منع سفر به ایران

معاون گردشگری باهدف کم‌رنگ شدن اثرات صدور هشدارهای منع سفر به کشورمان، از وزارت امور خارجه، قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر درخواست همکاری کرد.

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف مقابله با ایران‌هراسی، تقویت دیپلماسی گردشگری و کم‌رنگ شدن اثرات صدور هشدارهای منع سفر به کشورمان، از وزارت امور خارجه، قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر درخواست همکاری داشته است. به گفته این مقام مسئول، اقدامات عملیاتی از سوی نهادهای مربوط در حال انجام و پیگیری است.

علی‌اصغر شالبافیان با بیان این خبر گفت:

صدور هشدارهای سفر به‌ویژه در ماه‌های اخیر از سوی کشورهایی چون انگلیس، آمریکا، فرانسه، سوئد و کانادا مبنی بر اطلاع‌رسانی جهت عدم انجام سفر به جمهوری اسلامی ایران و ناامن جلوه دادن کشورمان، سبب شد تا به‌منظور مقابله با ایران‌هراسی ظرفیت‌های دیپلماسی کشور با مکاتبه مستقیم وزیر محترم با وزارت امور خارجه و نیز معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر انجام گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از اثراث مثبت اجتماعی و فرهنگی گردشگری بین‌المللی علاوه بر آشنایی ملت‌ها با فرهنگ هم و نزدیک‌تر شدن جوامع به یکدیگر، مقابله با ایران‌هراسی و تقویت دیپلماسی عمومی است؛ افزود:

متاسفانه تاکنون اقدامات گسترده‌ای به‌منظور ترویج ایران‌هراسی و ارائه تصویر نامناسب از ایران در سطح جهانی صورت گرفته است.

معاون گردشگری خاطرنشان کرد:

این اقدامات منفی علیه کشورمان و تخریب روابط بین‌المللی گردشگری در حالیست که طبق آخرین گزارش‌های بین‌المللی در خصوص خطرپذیری سفر (SOS) اغلب مناطق کشور از نظر بهداشتی و امنیتی از برخی کشورهای رقیب در منطقه نیز در جایگاه بهتری قرار دارند. صنعت گردشگری به‌عنوان فعالیتی بین‌الملل و صلح‌پذیر به‌شدت تحث‌تاثیر فضای رسانه‌ای و بحران‌های سیاسی قرار دارد؛ ازاین‌رو اقدامات گسترده به‌منظور ترویج تصویر مناسب از کشور در سطح جهانی موجب شده است که با وجود ظرفیت‌های متنوع تاریخی، فرهنگی و طبیعی نتواند به‌درستی به‌عنوان یک مقصد امن گردشگری به جهانیان معرفی شود.

شالبافیان تاکید کرد:

بر این اساس از نهادهای متولی فرابخشی تاثیرگذار در تسهیل فرآیند ارتباطات بین‌الملل درخواست کرده‌ایم تا به‌منظور فعالسازی دیپلماسی بین‌المللی در تعامل با دولت‌های کشورهای مربوط و سفارتخانه‌های آن‌ها در ایران جهت رفع این هشدارها و اثرات منفی آن بر سیمای عمومی کشور و به‌ویژه صنعت گردشگری اقدام لازم انجام پذیرد و فعالیت‌های اجرایی مورد نیاز به‌منظور رفع هشدارهای صادر شده در تعامل با دولت‌ها و مراجع مربوط محقق شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه