مرمت مجسمه فردوسی پس از ۶۳ سال کلید خورد

نادر نینوایی
نادر نینوایی یکشنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۸
مرمت مجسمه فردوسی پس از ۶۳ سال کلید خورد

پس از ۶۳ سال از زمان ساخت مجسمه فردوسی، سازمان زیباسازی شهر تهران قصد دارد با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی تخصصی این اثر را مرمت کند.

مجسمه فردوسی تهران بعد از ۶۳ سال با استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی تخصصی، توسط سازمان زیباسازی شهر تهران مرمت می‌شود.

رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام این خبر، گفت:

مجسمه فردوسی یکی از فاخرترین آثار هنری شهر تهران است که به‌دلیل اهمیت و ارزش معنوی آن در سطح ملی و بین المللی مورد توجه، رصد و بررسی مستمر سازمان زیباسازی به‌عنوان اولویت در حوزه نگهداشت برای بهسازی و مرمت قرار دارد.

وی ادامه داد:

این مجسمه ارزشمند که از میراث فرهنگی شهر تهران شناخته می‌شود، ۶۳ سال پیش در سال ۱۳۳۸ توسط استاد ابوالحسن خان صدیقی در ایتالیا ساخته و به ایران منتقل شده و در طول ۶ دهه گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی، آلودگی هوا و برخی صدمه های محیطی با آسیب جدی مواجه شده که در مقابل، متاسفانه نسبت با نگهداشت اصولی، بهسازی و مرمت تخصصی آن اقدام موثری انجام نشده است.

 به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، این سازمان در دوره اخیر مدیریت شهری به حفظ و نگهداری آثار هنری شهر توجه جدی داشته و به همین منظور شورای هنری سازمان با بهره‌گیری از اساتید فرهیخته، صاحب‌نام و پیشکسوت این حوزه نظیر استاد ایرج محمدی و استاد طاهر شیخ الحکمایی موضوع مرمت مجسمه فردوسی را در دستور کار خود قرار داده است.

 بر اساس گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، صیادی با اشاره به بازدیدهای مستمر تخصصی مدیران، کارشناسان و مشاوران علمی و هنری سازمان از وضعیت این اثر هنری طی یکسال گذشته، گفت:

جلسات مشورتی و رایزنی با مراکز علمی و دانشگاهی داخلی و خارجی روند مرمت و بهسازی این اثر ارزشمند را طراحی و با استفاده از همه ظرفیت ها و تجارب بین‌المللی در این مسیر اقدامات عملیاتی موثری را اجرایی می‌کند.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه