کاربرد واچر هتل چیست؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
کاربرد واچر هتل چیست؟

اگر هنوز دقیقا نمی‌دانید واچر هتل چیست و چه کاربردی دارد، این مقاله را بخوانید با مفهوم و کاربرد واچر هتل آشنا شوید. 

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اگر اهل سفر کردن باشید، احتمالا با واچر هتل سروکار پیدا خواهید کرد. واچر هتل که معمولا پس از پایان فرایند رزرو پرواز و هتل و بعد از پرداخت تمام یا بخشی از هزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد، کاربردهای مختلفی دارد. اگر هنوز دقیقا نمی‌دانید واچر هتل چیست و چه کاربردی دارد، این مقاله را بخوانید با مفهوم و کاربرد واچر هتل آشنا شوید. 

واچر هتل چیست؟ 

رپورتاژ

واچر هتل (hotel voucher) سندی چاپی حاوی تمام اطلاعات رزرو مسافر است. این سند نشان می‌دهد مسافر هزینه‌های مربوط به سفر مثل هزینه بلیط پرواز، هزینه رزرو هتل و هزینه تور را پرداخت کرده است. مسافر با ارائه این رسید می‌تواند تمام خدماتی را مطالبه کند که هزینه آن‌ها را پرداخت کرده است. اطلاعات مربوط به هتل، راهنمای تور و خدمات حمل‌و‌نقل نیز در این سند ذکر می‌شوند. به همین خاطر وقتی ترانسفر محلی در کشور مقصد به استقبال مسافران می‌رود، قبل از هر کاری واچر هتل آن‌ها را بررسی می‌کند. 

واچر هتل هم برای سفر داخلی و هم خارجی صادر می‌شود که برای سفرهای داخلی به زبان فارسی و برای سفرهای خارجی به زبان انگلیسی است. 

کاربرد واچر هتل در سفرهای داخلی و خارجی 

رپورتاژ

کسانی که تازه با مفهوم واچر هتل آشنا می‌شوند، مشتاق‌اند مزیت‌ها و کاربردهای این گواهی را بدانند و این پرسش در ذهن‌شان ایجاد می‌شود که «واچر هتل چه کاربردی داره؟» در پاسخ می‌توان گفت:

  • مهم‌ترین کاربرد واچر هتل تأیید رزرو بلیط پرواز و هتل است. در واقع می‌توان به‌چشم تأییدیه‌ای الزام‌آور برای هتل به آن نگاه کرد که نوع خدمات، شماره اتاق، نام مسافر و تاریخ ورود را با جزئیات ثبت می‌کند. حتی برخی از هتل‌ها برای جابه‌جایی مسافر از فرودگاه به هتل، با مشاهده این برگه از اطلاعات هویتی و اقامتی فرد مطمئن می‌شوند.  
  • واچر هتل می‌تواند به‌معنای پرداخت کل هزینه‌های سفر یا حتی پرداخت بخشی از آن‌ها باشد. این‌طوری مسافر به هتل اثبات می‌کند هزینه‌های لازم را از پیش پرداخت کرده است و اتاقی در این هتل دارد. حتی شماره اتاق هم در این برگه ذکر می‌شود. 
  • هتل با دریافت این وجوه زمینه پذیرایی از میهمانان را فراهم می‌کند و آماده استقبال از آن‌ها می‌شود. پس از اتمام فرایند رزرو و پرداخت، همه‌چیز برای سفر مهیا است و مسافر دیگر نمی‌تواند برنامه خود را تغییر دهد. این‌طوری میزان کنسلی چند برابر کمتر و سفرها منظم‌تر می‌شود. 
  • آخرین کاربرد واچر هم هدیه‌دادن است. هر کسی می‌تواند در عرض چند ثانیه و به‌صورت آنلاین برای عزیزان خود واچر هتل تهیه کند و لذت سفری بی‌دردسر را به آن‌ها هدیه دهد. 

روش‌های دریافت کارت واچر هتل 

هتلی را انتخاب کنید که واچر هتل در اختیار مسافران قرار می‌دهد. وارد سایت هتل شوید و صفحه رزرو را باز کنید. مشخصات خود مانند نام و نام‌خانوادگی، سن و کشور را وارد کنید. سپس همراهان خود (همسر، فرزند و...) را اضافه کنید و بعد از انتخاب نوع اقامت و شماره اتاق، مبلغ نهایی را بپردازید تا سند واچر را به‌عنوان رسید خدمات درخواستی دریافت کنید. این برگه رسید معمولا به آدرس ایمیل یا شماره‌تلفن شما ارسال می‌شود.  

البته این روش برای مواقعی است که خودتان تنها سفر کنید. برای سفرهای خارجی که معمولا برنامه‌ریزی سفر را به آژانس‌های مسافرتی می‌سپارید، آژانس در ازای پرداخت مبالغ ذکرشده این واچر را تهیه می‌کند و بدون دردسر اضافه در اختیارتان می‌گذارد. 

واچر هتل شامل چه اطلاعاتی است؟ 

پاسخ این سؤال که «محتویات برگه واچر هتل چیست؟» به نوع سفر بستگی دارد. محتوای دقیق واچرهای فارسی و انگلیسی با هم فرق می‌کند، اما هر دو اطلاعات ضروری مسافر و محل اقامت او را نشان می‌دهند. مسافران باید برای سفرهای خارجی واچر هتل تهیه کنند، به‌خصوص برای سفر به کشورهایی که به ویزا نیاز دارند. 

در برگه‌های واچر هتل انگلیسی ممکن است عبارت‌هایی ببینید که معنای آن‌ها را ندانید، عباراتی مثل: 

  • RO: فقط اتاق 
  • BB: تخت و صبحانه 
  • HB: صبحانه و شام 
  • FB: صبحانه و ناهار و شام؛ 
  • AI: تمام خدمات هتل به‌علاوه غذای کامل.  

مسافران هنگام ورود به هتل برگه واچر هتل را به مسئول پذیرش نشان می‌دهند تا نشان دهند کل هزینه اقامت در هتل یا بخشی از آن را پرداخت کرده‌اند. حتی اشتباهات جزئی در اطلاعات این برگه هم باعث اختلال در روند پذیرش می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود مسافران محترم بعد از دریافت واچر هتل اطلاعات هویتی و اقامتی ثبت‌شده را بادقت بررسی کنند و از صحت آن‌ها مطمئن شوند: 

  • اطلاعات کامل مسافر شامل نام و نام‌خانوادگی، کد ملی، شماره گذرنامه و سایر جزئیات هویتی. 
  • اطلاعات کامل هتل ارائه‌دهنده اقامت شامل نام هتل، آدرس و شماره تماس. 
  • مشخصات کامل اتاق انتخابی شامل نوع اتاق، شماره اتاق، امکانات و چشم‌انداز. 
  • اطلاعات آژانس گردشگری یا سایتی که مسافر شخصا واچر هتل را از آن دریافت کرده است. 
  • اطلاعات زمانی شامل تاریخ ثبت درخواست، تاریخ شروع اقامت و تاریخ تحویل اتاق. 
  • شماره تأیید رزرو و هم‌خوانی آن با شماره ثبت‌شده در سیستم هتل. 

تهیه واچر هتل آنلاین 

همان طور که در بخش روش‌های تهیه واچر هتل اشاره کردیم، مسافران می‌توانند این سند را به‌صورت آنلاین و بدون مراجعه به آژانس‌های مسافرتی تهیه کنند. کافی است وارد سایت هتل مقصد شوید یا از سایت‌های شخص ثالث معتبر برای رزرو هتل در سفرهای داخلی یا خارجی استفاده کنید. در این سایت‌ها تنها با واردکردن اطلاعات شخصی و پرداخت هزینه‌های سفر، گواهی واچر هتل در اختیار مسافر قرار می‌گیرد و می‌تواند آن را به مسئول پذیرش هتل نشان دهد. 

کلام آخر 

واچر هتل چیزی مثل رسید پیش‌پرداخت است که به پذیرش هتل یا مسئول بلیط پرواز نشان می‌دهد مسافر از قبل هزینه‌های سفر را پرداخته است. اصلی‌ترین کاربرد واچر هتل این است که مسئول پذیرش با نگاهی به این کارت، اطلاعات هویتی مسافر را می‌خواند و او را به اتاق ثبت‌شده در برگه هدایت می‌کند. 

می‌توانید این کارت‌ را از سایت هتل مدنظر یا از آژانس‌های مسافرتی تهیه کنید. حتی می‌توانید با تهیه آن‌ها برای عزیزان خود، تمام هزینه‌های سفر یا بخشی از آن را به‌عنوان هدیه بپردازید. از همه اینها گذشته، مسافران با تهیه واچر هتل عملا به سفر متعهد می‌شوند و احتمال کنسلی و پرداخت هزینه‌های بی‌دلیل به حداقل می‌رسد. 

امیدواریم بعد از مطالعه این مقاله با مزیت‌های تهیه واچر هتل و روش‌های تهیه آن آشنا شده باشید. شما هم از تجربه‌هایتان بگویید. به‌نظر شما این گواهی غیر از کاربردهایی که گفتیم، چه کاربردهای دیگری دارد؟ منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه